Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag ligger kvar på ca 14 kg ner, något hekto till kanske men takten har avtagit... Inget uppdateringsvärdigt på min front alltså:) Bilder blir det inga...:gnissla

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Här var inte mycket aktivitet. Har ni lagt ner bantandet eller kör ni i det tysta?
Går lite trögare för mig nu men passerade precis -10kg.
Keep posting. :)
Jag har precis tagit tag i träningen igen efter att den fick stryka på foten efter upprepade envisa förkylningar och en rekorderligt stukad vrist. :D Inte för att det blir någon viktminskning att tala om, men kroppen byter form iaf. :) Börjar vara lite väl dags att byta jackan, för den jag har är väl nån decimeter eller mer för väl tilltagen över magen, när jag köpte den satt den lagom tajt.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
:) Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället; Mission accomplished! :yoparty

Som jag skrivit i annan tråd, numera passar frun i standardstorlek för damjacka, vilket är najs då de inte görs i särskilt stora storlekar. Berget har kommit till Mohammed. :D Brallor är inget problem. Jag behöver så långa att jag i vilket fall måste köpa herrstorlek.

Matvanor? De har nästan återgått till vanliga. Syndar lite då och då, men vikten klarar sig. Viktminskningen går långsammare, men det går fortfarande åt rätt håll. :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Snyggt! Samma här sen 2-3 månader tillbaka. Mina gamla kläder sitter som de ska igen, inkl mc-stället. Käkar fortfarande nyttigt men syndar emellanåt. Ska ner 5 pannor till bara därför att :)

:) Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället; Mission accomplished! :yoparty

Som jag skrivit i annan tråd, numera passar frun i standardstorlek för damjacka, vilket är najs då de inte görs i särskilt stora storlekar. Berget har kommit till Mohammed. :D Brallor är inget problem. Jag behöver så långa att jag i vilket fall måste köpa herrstorlek.

Matvanor? De har nästan återgått till vanliga. Syndar lite då och då, men vikten klarar sig. Viktminskningen går långsammare, men det går fortfarande åt rätt håll. :)

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Nu ligger mitt BMI precis på gränsen till fetma (25). :D
Väger nu in på 77,5kg, 2,5 more to go. :yoparty

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Nu ligger mitt BMI precis på gränsen till fetma (25). :D

25 är övervikt, 30 är fetma om man ska vara petig.

Jag hade inte tänkt bry mig så myckert om formen i år (heller) men mitt skinnställ tyckte annorlunda så sedan någon dryg vecka så är det äta nyttigt som gäller. Har skaffat en app för att hålla koll på kaloriintaget också, kan man teknifiera något så ska man.
Ska återuppta cyklandet till jobbet om någon vecka eller två när jag läkt ihop lite från en operation så då blir det fart på förbränningen.

Startvikt 93,5kg. Målvikt 77kg.
-2,5kg so far. 13kg to go.

tkdrille

Guest
Jag har gått ner 20% av mitt mål. dvs 10 kg. Resterande ska vara klart innan nyår. Har skött mat dåligt sista månaden men tränar desto mer. Imorgon börjar jag sköta maten och tränar ännu hårdare :)

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
25 är övervikt, 30 är fetma om man ska vara petig.
Det får man vara, skönt att jag missuppfattat siffrorna. Överviktig låter inte lika illa. :)

Kör på, tar sin lilla tid att gå via kaloriräknandet om man nu inte sänker sig till svältgränsen
vill säga.
Önskar jag kunde cykla också men det tar en timme enkel cykeltur till jobb. Helt klart tiden
som hindrar mig. Men "never say never". :)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Önskar jag kunde cykla också men det tar en timme enkel cykeltur till jobb. Helt klart tiden

En timme är perfekt, då hinner man få igång förbränningen ordentligt. Jag har 40-45min vilket känns något för lite när man väl kommit in i det. Nu tar det nästan exakt lika lång tid med bil eller kommunalt som på cykel för mig så jag har inga ursäkter.

tkdrille

Guest
Det får man vara, skönt att jag missuppfattat siffrorna. Överviktig låter inte lika illa. :)

Kör på, tar sin lilla tid att gå via kaloriräknandet om man nu inte sänker sig till svältgränsen
vill säga.

Har du dusch på jobbet?. Isåfall gå upp en timme tidigare =). Min moster cyklar till och från jobbet varje dag och har 11 km enkel resa ;) Gör väldig nytta.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Har inte vägt mig på några veckor. Och tror inte jag skulle bli allt för glad av att se resultatet :rolleyes:
Kanske skulle väga sig på fredag när man är på jobbet igen.

Men nu är det strikt med maten, och löpning varje dag som gäller igen.

Önskar jag kunde cykla till jobbet, men 7+mil är lite väl långt...

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Har du dusch på jobbet?. Isåfall gå upp en timme tidigare =). Min moster cyklar till och från jobbet varje dag och har 11 km enkel resa ;) Gör väldig nytta.
Jag har cirka 15km till jobbet och har testat cykla. Finns dusch på jobb också men
allt blir sjöblött. Jag sitter framför en dator hela dagarna i ända och trot eller ej, svettas.
Kan till stor del vara för att jag är otränad men jag svettades mycket förr på träning också.

tkdrille

Guest
Jag har cirka 15km till jobbet och har testat cykla. Finns dusch på jobb också men
allt blir sjöblött. Jag sitter framför en dator hela dagarna i ända och trot eller ej, svettas.
Kan till stor del vara för att jag är otränad men jag svettades mycket förr på träning också.

Då går du ner ;). Jag kör ca 2 mil om dagen på cykel i terräng och de är så sjukt skönt. Moster jobbar med framför dator.
de där med svettning är så många olika saker, kan vara för man har för mycket fett på kroppen eller för att man har otroligt kass kondition.
Nackdelen om du ska börja cykla är självklart många ombyten i veckan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Då går du ner ;). Jag kör ca 2 mil om dagen på cykel i terräng och de är så sjukt skönt. Moster jobbar med framför dator.
de där med svettning är så många olika saker, kan vara för man har för mycket fett på kroppen eller för att man har otroligt kass kondition.
Nackdelen om du ska börja cykla är självklart många ombyten i veckan.

Och en del personer har anlag för ymnig svettning. :)

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Stort GRATTIS! :yoparty

För oss över 35 år är ett BMI på 25 = idealvikt. Gränsen för övervikt är 27. :)
http://www.markazits.com/diet/bmi-tabell.html
Tack för den infon, då ligger man riktigt bra till med andra ord.:tummenupp

Jag kommer ihåg när jag vägde 54kg (30 år sedan) och inte hade mycket fett på kroppen.
Har fortfarande samma livrem på mig och nu är det bara 3 hål kvar dit (7,5kg/hål?). :)

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Ät som en höna, skit som en elefant

Min orubbliga tro är att man ska inte stoppa i sig mer än man gör av med och vanlig mat fungerar hur bra som helst om intaget begränsas till normala portioner.
Det är allt skräp runtomkring som ger fetman och den måste tas bort under samma tid som den byggts upp, sakta och smygande.
Så, stäng av TV-n en timme tidigare och ägna tiden åt att röja runt i sänghalmen, så får ni både motion och en snällare kärring:fakta

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Ät som en höna, skit som en elefant

Min orubbliga tro är att man ska inte stoppa i sig mer än man gör av med och vanlig mat fungerar hur bra som helst om intaget begränsas till normala portioner.
Det är allt skräp runtomkring som ger fetman och den måste tas bort under samma tid som den byggts upp, sakta och smygande.
Så, stäng av TV-n en timme tidigare och ägna tiden åt att röja runt i sänghalmen, så får ni både motion och en snällare kärring:fakta
Instämmer. :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping