Du behöver inte ändra kosten så mycket. Sluta upp med alla bullar/kakor/godis/läsk så ska du se att det börjar hända saker. Det har jag gjort och jag går ner ett kilo i veckan ca. Helt av mig själv, utan att stå 5h/vecka på spinningcykeln.
Det där är jättebra, bara att sluta äta "skit" gör mycket och med det kommer man långt !
Skippa också pommes frites, vitt bröd och Kalaspuffar.
Det är med den "metoden" jag brukar börja mina "bra viktperioder". Det är först när man gått ner en hel del och börjar närma sig målet, då kan man behöva ta till mer, men inga konstigheter behövs:
Tallriksmodellen är bra, att fylla middagstallriken med 2/4 sallad/grönt, 1/4 kött/fisk (protein) och 1/4 potatis/pasta/ris (kolhydrater). Och ät bara en tallrik. Är man fortfarande hungrig, ät mer sallad!
En annan sak jag försöker, är att inte äta efter t ex kl 6 på kvällarna. Då smakar frukosten dagen efter så mycket bättre också
Jag har också märkt att motion gör inte stor skillnad på vikten. Gäller det vikt så är det vad man stoppar i kakhålet som gäller.
Och vilken känsla det är när belöningen kommer, att skärpet börjar sitta lösare runt midjan..., underbart
Vad gäller alkohol försöker jag välja vin. En näringsfysiolog sa på tv att om man måste dricka alkohol, bör man välja rödvin.
Men som sagt, motion är bra på många andra sätt. Jag försöker motionera iaf 3 ggr/v (fast vill egentligen 4-5) och variera med promenad, jogging, spinning och simning. Det gäller att hitta den motion som man gillar eller iaf står ut med, inte tvinga sig göra nåt tråkigt.
Allt jag skrivit här ovan vet ju de flesta. Men INGET FUNGERAR UTAN MOTIVATION !!!
Jag brukar fråga mig själv t ex, hur vill jag se ut i badbyxor till sommaren? Hur mycket vill jag väga den dagen vi åker till Spanien? Såna tankar får upp min motivation.