Slowroller
Skrämmer små barn
- cirka 3 kg. Sist jag ställde mig på vågen vägde jag 117. Under 114 nu.
Fr.o.m fredag ska jag börja med 40 minuters promenad innan jobbet.
Gå till jobbet istället?
Jag cyklar en omväg på 4-6 mil till eller från jobbet några dagar i veckan Ta bilen dit en morgon, sen cykel hem å tillbaka dan efter å bilen hem den dagen, både billigt å mycket motion4.5 mil. Jävvlar va smal och fin jag blivit.
Bra jobbat! Glöm inte bort hur du andas under promenaden
Jag andas in och sen ut. Annars blir jag blå i ansiktet och svimmar.
Ajsing! Du ska hålla andan tills du lila! Så att du nyttjar din arbetspuls till max!
Hej alla glada
Jag är nykomling på denna tråd. Har inga problem med vikten, men med hälsan, så jag har börjat träna för att komma i form. Läste att en del av er äter kreatin, har googlat lite på det och märkt att det finns flera olika märken. Så min fråga är vilket som är bäst? Såg att en del kreatin kunde man gå upp i vikt (som det nämns i tråden) och en del gjorde man det inte med. Är kvaliten väldigt olika på dessa?
Och finns det nåt annat man kan käka för att orka. Vad är lixom bäst?
Prata med läkare/dietist innan du testar tillskott hit o dit...
Kreatin finns naturligt i bland annat kött och fisk och kroppen kan även bilda kreatin i bukspottkörteln. Det har även gjorts ett hundratal studier om ämnet och mig veterligen så ger det inga biverkningar förutom att man kan bli kass i kistan.
Då kanske det är ett bättre alternativ att se över sin kost först än att blanda till kreatinpulver?
Detta är min personliga åsikt.
Ja, jag tror de flesta håller med om att man har en vettig kosthållning innan man ger sig på tillskott.
Just kreatin är lite speciellt dock eftersom det är svårt att komma upp i de rekommenderade mängderna genom sin vanliga kost.
Hej alla glada
Jag är nykomling på denna tråd. Har inga problem med vikten, men med hälsan, så jag har börjat träna för att komma i form. Läste att en del av er äter kreatin, har googlat lite på det och märkt att det finns flera olika märken. Så min fråga är vilket som är bäst? Såg att en del kreatin kunde man gå upp i vikt (som det nämns i tråden) och en del gjorde man det inte med. Är kvaliten väldigt olika på dessa?
Och finns det nåt annat man kan käka för att orka. Vad är lixom bäst?
Jag andas in och sen ut. Annars blir jag blå i ansiktet och svimmar.
1.7 kilo till borta.....det är ju skitlätt att "lätta hojen". :-D
Lite matnyttig läsning...
traningslara.se/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/
Kan dela med mig av att som barnreumatiker under 90-talet fick "stå ut med" experimenten hit och dit rörande kost, medicinering och (re)habilitering. Till att (under övervakning från läkarteamet) äta husmankost, skippa tabletterna/injektionerna och samtidigt börja träna seriöst för att ge mig in på elitsatsande träning. Efter 3 års hård och fokuserad träning så nådde jag mitt mål!
Vad jag vill komma fram till är att det finns inga quick fix till superduperkroppen.
Visst kan det finnas medicinska skäl till att man måste ta näringstillskott/måltidsersättning, men det ska inte lekmän ge sig in på och experimentera med.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|