Barn,varför ska man ha dom?

Kneedrag

Guest
Därimot har jag en jävligt jobbig fråga framför mig!

Vill jag att mina barn ska köra hoj??

Vill och vill på blivande föräldrarträffen så sa barnmorskan att den hobby vi utövar och gillar brukar barnet/barnen generellt falla in på.

tycker jag låter TOPPEN:tummenupp

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ett litet tips bara, vänta inte FÖR länge med att skaffa barn om ni planerar att göra det.
Det finns nog en del fördelar med att vara lite äldre förälder men det finns vissa fysiska fördelar med att vara lite yngre.
Jag känner t ex att ryggen tar en sjuhelvetes massa stryk av att ha kids. Nu har jag normalt sett inga större problem med ryggen men min kropp har det senaste året varit mer i 90 grader än upprätt kan jag säga.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ett litet tips bara, vänta inte FÖR länge med att skaffa barn om ni planerar att göra det..

Framförallt kommer många få sig en obehaglig överraskning när de inser att det faktiskt inte är lika enkelt att få barn som 35-åring eller än värre att lyckas få det där syskonet som man så gärna vill skaffa ytterligare ett par år senare. :mattias

- Men i Aftonbladet stod det ju om en som blev morsa som 55-åring!!
-Jepp, det gjorde det och på sidan efter stod det om en kille som blivit träffad av blixten två gånger och på sidan efter det stod det om en arbetslös som vunnit rekordvinsten på lotto!

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Framförallt kommer många få sig en obehaglig överraskning när de inser att det faktiskt inte är lika enkelt att få barn som 35-åring eller än värre att lyckas få det där syskonet som man så gärna vill skaffa ytterligare ett par år senare. :mattias

- Men i Aftonbladet stod det ju om en som blev morsa som 55-åring!!
-Jepp, det gjorde det och på sidan efter stod det om en kille som blivit träffad av blixten två gånger och på sidan efter det stod det om en arbetslös som vunnit rekordvinsten på lotto!

Annars kan man hyra in mig. Det räcker i princip med att jag åker hiss med en kvinna så blir hon gravid :)

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Skaffa barn, du får göra om allt du tyckte var kul när du var liten så som: Bygga med lego, åka pulka, kasta snöbollar, köpa bilbana, leka ko-pojke och indian, pirat osv. Dvs du kan fjanta dig hur mycket du vill och det utan att behöva skämmas! För att inte tala om när dottern kommer hemdragandes med pojkvänner... Tänk att få skrämma skiten ur en finnig tonårsgrabb! :tummenupp

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
* GÄÄÄÄSP *

Nu räcker det med trista hjärntvättade hormonfördärvade svensson-storys.

Jag vill höra "Barnh-lvetet fördärvade mitt liv" historier nu så vi får lite balans i tråden.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Dvs du kan fjanta dig hur mycket du vill och det utan att behöva skämmas!

Det där ska man ta det lite vackert med! :mattias
För några år sedan skulle jag skoja till det lite med en plastunge jag hade, kille i 5 års åldern. Jag hittade en av tjejens sommarklänningar som jag krängde på mig, trust me 100+ kg tatuerad Dreggel i en 10 nr för liten sommarklänning är ingen vacker syn, och grabben tyckte det var hysteriskt kul.
Några dagar senare skulle jag hämta grabben på dagis när jag upptäckte att alla dagisfröknarna stod och fnissade åt mig. Tills slut vågade sig en av dom fram och sade:
"-Jaha, du är killen som brukar ha klänning på dig hemma?"

:näsblod :huvet :gnissla

* GÄÄÄÄSP *

Nu räcker det med trista hjärntvättade hormonfördärvade svensson-storys.

Jag vill höra "Barnh-lvetet fördärvade mitt liv" historier nu så vi får lite balans i tråden.

Här fick du en! :D

Last edited:

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
För några år sedan skulle jag skoja till det lite med en plastunge jag hade, kille i 5 års åldern. Jag hittade en av tjejens sommarklänningar som jag krängde på mig, trust me 100+ kg tatuerad Dreggel i en 10 nr för liten sommarklänning är ingen vacker syn, och grabben tyckte det var hysteriskt kul.
Några dagar senare skulle jag hämta grabben på dagis när jag upptäckte att alla dagisfröknarna stod och fnissade åt mig. Tills slut vågade sig en av dom fram och sade:

haha, ja precis allt kanske man inte ska göra. :rofl

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Svaret är ju ganska givet.

För att du vill föra dina gener vidare, för att du vill föra din kunskap vidare, för att du vill försöka dig på ett stort äventyr, för att du vill ta på dig ett stort åtagande med din partner eller ensam, eller om man bara sammanfattar det till en kort mening:
För att du vill det.

Om inte det finns där så tycker jag du skall skita i att ens ställa frågan till dig själv.
Skulle tro att frågan är kopplad till mognad osv.

var ute med en klart yngre person och käkade lunch i veckan, man kunde verkligen höra på resonemanget hur ung hon var och det betyder inte att man själv i den åldern var ett dugg bättre, men nog fan har man mognat några 100 år sedan den tiden.

unga människors drömmaroch funderingar skiljer sig ganska markant från de äldres. det betyder inte att de är dumma, men man kan verkligen tro det ganska ofta.
Hur många rädda djuren manifestationer på torget har du sett utföras av gamla gubbar eller gummor ? inte så många va ?
Hur många unga kvinnor/män tar o bosätter sig ute i skogen långt från all ära och redlighet ? inte heller så himla många va ?

njelger

Guest
Varför tjatar du om det här?
Du har ju bestämt dig.
Ingen tvingar dig att ha några.

Jag har 2. Snart 3.
För mig finns inget bättre i hela världen. Har gått med ett leende på läpparna i snart 4 år.

MEN jag gillar inte alla barn. Tror inte ens jag gillar barn "i snitt". :D
Det går inte att jämföra.

OM du nu skulle vilja ha ett sen är det väl bara fixa fram valfri 20-åring o skaffa några?

Skaffa fan inte barn för att någons "biologiska klocka" visar ett eller annat.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Barn... dom är ungefär lika duktiga på att hämta saker som en hund, med fördelen att det inte blir lika mycket dregel på det dom ska hämta. :tungan ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Barn? Jag var motståndare till det fram tills jag var 35. Nu är jag 38 och vi har som bekant en bulle i ugnen. Alla ni yngre som säger "nix pix, inga barn här" kommer _sannolikt_ att ändra er när ni blir lite äldre.

Varför barn då? Tja, varför inte? För mig kommer det bli ett avstamp till en ny fas i livet, och det känns faktiskt kul. Tänk sen vilken polare man skall bli med sin unge? Se honom/henne växa upp och förhoppningsvis kunna stötta personen och vara en bra förälder/förebild. Själv ser jag det som en utmaning, och som ett steg i att jag kanske blir en bättre människa på köpet. Kanske.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag undrade vad fan jag givit mig in på när första barnet kom. Fy fan vilket värdelöst första år: ingen sömn, spyor, barnskrik, jagande, grälande. Aldrig mer!

Så tänkte jag då.

Men ungen växte och för varje år blev tillvaron bättre. Så när snoris nummer ett fyllde fyra år kom snoris nummer två. Ett något mindre men tillika värdelöst första år blev det förstås. Men även denna illbatting växte till sig och blev mitt andra ljus i tillvaron. Nu kan jag såklart inte tänka mig ett liv utan ungarna. Dem är skitcoola att umgås med och ger mig en ursäkt att få göra roliga saker som inte vuxna utan barn kan göra.

Fixar man bara första åren får man jävligt mycket tillbaks sedan...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.

Har en liknande story... När min dotter gick på dagis så pratade fröknarna med barnen om vad mamma o pappa jobbade med... och vid den tiden jobbade jag med vägarbeten och min dotter va och hälsade på mig på jobbet vid något tillfälle. Hon kunde dock inte riktigt sätta ord på vad jag jobbade med igentligen, så hon sa till fröknarna att jag jobbade på gatan.
Så när jag kom för att hämta dotera så var dagisfröknarna fnittriga och hemskt nyfikna på vad jag pysslade med igentligen... :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förr fanns det verkliga motiv att skaffa barn (skaffar du inga får du klara dig själv när du blir gammal, och det är inte det lättaste), och i vissa länder lever dessa anledningar kvar av en eller annan orsak. Men inte här, inte idag. Anledningen till att folk skaffar barn här idag förefaller fan vara uttråkning.

"Vi har redan upplevt så mycket och det börjar bli tråkigt, så barn vara liksom nästa steg". Skitsnack. För det första så tvivlar jag på att du/ni som känner såhär verkligen har prövat på så jävla mycket att det inte finns några roliga och spännande äventyr kvar för er att testa, och för det andra så är väl barn inga jävla leksaker!?:va :dummer

Det verkar som om många skaffar kids för sitt eget höga nöjes skull, precis som en jävla accessoar eller leksak.
Missförstå mig inte nu, som jag sa så finns det ju inte längre några egentliga orsaker att skaffa barn så det är klart man gör det för att det är kul. Men att hävda att det är den enda chansen till kul som över huvud taget finns kvar, där känns det inte riktigt som ett vare sig giltigt eller väl genomtänkt alternativ. Man måste väl alltid i första han tänka på ungen, och inte bara på sin egen underhållning!?

Det är inte en hundvalp, det är början på en ny människa och individ som sedermera ska föra ett eget liv på denna planet! Kanske är en idé att ge honom/henne en bättre början än som ett förströelsematerial? Skaffa hund, båt, sportbil eller annan lyxleksak (de flesta här inne har ju redan hoj så därför tänker jag inte föreslå det) istället.

Sen så finns det ju alltid de som skyller på sin biologiska klocka, att sprida sina gener och föra arten vidare... Vad för slags primitiva djur är ni egentligen? Jag är inte övertygad om att ni har en egen vilja (eftersom allt som sker är en funktion av vad som hänt tidigare), men jag tror inte heller att ni styrs av något så enkelt och uråldigt som instinkten att föröka er. En mer trolig orsak är att ni uppfostrats till att vilja ha barn av en eller annan orsak. Hur som helst, att skylla på instinkt är löjligt. Tänk själv och bruka er fria vilja i den mån ni kan/den mån den existerar istället för att helt sonika rätta in er i ledet och följa med strömmen. Ni som personer vinner absolut ingenting på det faktum att era gener förts vidare, för ni är döda och omedvetna om vad som händer i den framtid er avkomma okuperar. Säkert kan ni ha jävligt kul tillsammans med era närmaste släktingar medan ni alla är i livet, men själva "föra arten vidare"-argumentet är jävligt dåligt eftersom ni inte vinner ett skit på det. Man kan ha kul i nuet med kompisar också, varför ska man just vara släkt för?

Man kan säkert ha jävligt kul med barn och en stor familj, men man kan ha kul med annat också. Och det kan bli skit och pankaka av både barn och familjer också.
Jag tänker inte skaffa barn av följande anledningar:
- Jag är inte så ignorant att jag på fullaste allvar tror att jag kommer få slut på roliga saker att göra. Tröttnar jag på min dåvarande sysselsättning får jag väl helt enkelt hitta en ny hobby. Barn är hur som helst inte leksaker.
- Man vet aldrig vad det blir av det hela. Givet är att barnet blir vad föräldrarna och omgivningen gör det till, men man styr inte över alla faktorer ens som förälder och barnet kan mycket väl bli "en besvikelse" oberoende av vad föräldern gör eller inte gör för att förhindra det. Hur skulle ni må om ni fött och uppfostrat exemeplvis juha valjakkala?
Även om jag självklart skulle göra mitt allt för att förhindra det (om jag någonsin blir far) så skulle jag inte tycka att det vore så jävla kul om det blev en idiot av ungen.
Givet är dock att ingenting blir värre av att man inte skaffar barn, så varför chansa? Det kan bli bättre, och det kan bli jävligt mycket sämre. Jag spelar säkert, och även om jag kanske inte vinner någon jackpot så lär jag iallafall inte förlora multum heller. Små men säkra vinster är mitt motto.
- Barn tar för mycket tid/ork/pengar/sömn/whatever. Jag kan definitivt tänka mig roligare saker att lägga mitt liv på, exempelvis något jag själv får ut något av (vilket jag inte får bara av att föra mina gener vidare). Jag vill leva mitt liv för min egen skull och för de människor jag kommit att tycka om, de människor som har förtjänat mitt omtycke. Jag vill spendera mina pengar och min tid på det som roar mig, inte på något som gagnar någon annan bara för att. Barn lever som parasiter av sina föräldrar i alla avseenden, och andra parasiter gör vi vårt bästa för att bli av med... Varför inte denna?

Plus ett antal andra anledningar som jag inte orkar sitta här och formulera nu. Nu ska jag nämligen gå och hitta på något som säkert är totalt meningslöst ur ett artfortlevnadsmässigt och produktivt perspektiv, men som jag tycker är jävligt kul. Vet inte vad det blir än, men det löser sig nog. Världen är full av möjligheter!

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Ungarna är skitkul när dom precis börjar prata.
Då lär man dom massa konstiga ord dom kan kalla sin mamma.
Det är jättepopulärt, tro mig :gnissla :rofl

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Alltså jag kan hålla med ts lite för innan jag fick barn så var jag inne på samma spår .

Men den dagen kommer du vill ha barn.Du får en känsla som säger till dig nu har du gjort allt du har knullat å du har festat du har rest ensam eller med tjejen, vad finns nu . vad känner du jo fan jag vill ha barn . Som nån annan sa du kommer hem efter en jobbig dag på jobbet å det första du får är en kram av 2 st snoriga ungar som ropar pappa pappa .. sen så får du den underbaraste pössen .. Mitt liv har fått en mening .. Sen säger jag inte att jag har haft ett helvete ett tag , Man hade pengar innan barnen kom till världen å nu känns det som att shit var tar allt vägen .jag bifogar en bild på när mina ungar hjälper mig å byta däck på hojen.

Bifogat

• visabild.jpg
    visabild.jpg
    101.1 KB · Visningar: 67
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin