Fire02 skrev:Tja, jag funderar på att köpa begade gatdäck som har gått en stund på bana!
Är det nån som har nån erfarenhet av det??
För eller nacktdelar??
Fire02 skrev:Tja, jag funderar på att köpa begade gatdäck som har gått en stund på bana!
Är det nån som har nån erfarenhet av det??
För eller nacktdelar??
Fire02 skrev:Tja, jag funderar på att köpa begade gatdäck som har gått en stund på bana!
Är det nån som har nån erfarenhet av det??
För eller nacktdelar??
Rasorblade skrev:Skall väl inte vara några probs. om du inte lägger ned för mkt i kurvorna
Kamikaze kid skrev:Varför skulle man inte kunna det???
Jag kör bana och gata med "20 minuters" Rennsport...
Funkar alldeles utmärkt att lägga ner med!
Jag har bara possitiva upplevelsera va att köpa denna typ av däck.
Dom slits fortare än backelit däck ja men å andra sidan så greppar dom...
Vill man åka 3000 mil på ett set däck...Köp en krompråm!
Choosing the right tire for the jobNinjaboy skrev:
Rasorblade skrev:Det beror ju lite på hur mkt de är körda på bana....
Visst dom är mjuka, och tar slut fortare än andra, men när dom är varma är det skönt att man kan lita på däcken. + att oftast är dom inte speciellt dyra så det kanske inte gör såjätte mycket att dom tar slut lite fortare... köp och testa en gång, det skadar ju ingenLånga farbron skrev:Jag har provat:
Beggade bandäck.
Visst skoj med fäste....när dom är varma,annars suger dom.
Dom försvinner fortare än suddigummit hos en dyslextiker,jobbigt att jaga nya och lämmna in och få krängt på verkstad (om man inte kan göra det själv) vilket också avsevärt höjer kostnaden i längden.
Att få krängt en uppsättning kostar iaf mellan 200-400:- på en normal gummiverkstad om man inte har några kontakter.
Sporttouringdäck.
Min favorit.
Bakelitdäck.
Funkar om man skall toura eller bara köra fram och tillbaka jobbet.
Visst olla mig för att jag inte gillar beggade bandäck,men speciellt smidigt är det inte om man måste köpa på annons och sedan lämmna bort för att få dom påsatta.
Om man då väger in jobbet för att skaffa/sätta på dom var 400-500 mil så gör man snart inget annat än att jagar däck.
Miss_Orchidee skrev:Visst dom är mjuka, och tar slut fortare än andra, men när dom är varma är det skönt att man kan lita på däcken. + att oftast är dom inte speciellt dyra så det kanske inte gör såjätte mycket att dom tar slut lite fortare... köp och testa en gång, det skadar ju ingen
Det är väl bara du och jag som inte trycker knäna mot kåpan för att de inte ska ta i backen på allmän vägLånga farbron skrev:Även om jag satte på raCer-däck så ser jag inte att jag är karl nog att utnyttja allt fäste på allmänväg.
Ja det sitter väl delvis i psyket det där med greppet...Victor skrev:Jag har en teori om att gatåkare generellt tror att de behöver mera "grepp" än vad de egentligen gör. På bana kan man lätt märka skillnad mellan däck som har sett sitt bästa och nya men på gata... Jag är skeptisk.
Som Slangeman säger så blir det många däckbyten men kan man få någon polare att göra det eller tillockmed racerförare på banan där man köpte dom så är det ju lysande bizzniz.
Och det fetaste med Supercorsor är ju de svarta sträck de lämnar ut ur kurvor, tillochmed på gata.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |