Begpriser - är folk från vettet!?

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
När kan vi vänta oss att få lite humanare priser? Är det peak nu eller är det lika högt tills snön kommer? Vill ner ca 8-14% :p

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Personligen tycker jag hojpriserna på blocket rasat väldigt det senaste, men kollar kanske annan hojgrupp. Folk verkar ju inte bli av med sina hojar iaf, sett flera de senaste veckorna som jag lätt kunnat köpa om jag inte lagt band på mig. :D

Dock så är det ju ett faktum att en hoj aldrig verkar sjunka under 15000:- i värde. Oavsett vilket gammalt mög det än är.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Vill ha en billig skunk nu, tyvärr.

Jo, men det finns ju en prislapp på det. Vill man ha nu när det finns många köpare så får man betala för det, vill man ha i juli så slipper man den extrakostnaden.
Vad letar du efter?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
............ antingen köper man eller så köper man inte........................

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
............ antingen köper man eller så köper man inte........................

Svårare än såhär är det inte. Tycker man att hojarna är för dyra så kanske inte själva hojåkat är tillräckligt roligt för denne.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Skit i de överprisade hojarna bara och vänta tills de går ner i pris när ägaren inte blir av med dem.

Rekade lite beg-priser när jag sålde mina tidigare hojar och blev rätt förvånad när folk idag ville ha samma peng för sina hojar som rullat 3000mil+ som jag köpte min exakt likadana för 3 år tidigare och med 700 mil på mätaren. Ökar de i värde?

La mig nog i princip billigast på blocket och det var ändå ett pris som jag tror att både jag och köparen tyckte var okej.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Personligen tycker jag hojpriserna på blocket rasat väldigt det senaste, men kollar kanske annan hojgrupp. Folk verkar ju inte bli av med sina hojar iaf, sett flera de senaste veckorna som jag lätt kunnat köpa om jag inte lagt band på mig. :D

Dock så är det ju ett faktum att en hoj aldrig verkar sjunka under 15000:- i värde. Oavsett vilket gammalt mög det än är.
Jag håller med, mycket har kommit ner mot normala priser och även lite garagepärlor dyker upp mer frekvent.

Men gamla offroadhojjar ligger stadigt runt 15-20, för från typ sent 70- till tidigt 2000-tal.

rasmussen

Guest
Svårare än såhär är det inte. Tycker man att hojarna är för dyra så kanske inte själva hojåkat är tillräckligt roligt för denne.

Absolut! Men så finns det folk som undrar varför det inte är någon som nappar på deras blocket annons..Begär man överpriser så får man behålla.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Personligen så brukar jag vilja ha nyare sporthojar från -07 o framåt och på dessa så ligger priserna rätt bra enligt mig.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Folk verkar ofta tro att allt har något slags inneboende andrahandsvärde som räknas ut efter en formel eller slås upp i en tabell. Blocket är nerlusat med grejer som de flesta inte ens skulle vilja ha gratis. Värdet sätts ju liksom inte efter hur många månadslöner nån har varit dum nog att plöja ner i en grej.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Vet inte vad för mail du skickar men om du skickar mail som är "jag lägger ett bud på xxxx" sånna åker iaf i min papperskorg utan någon respons. Då jag bara tolkar dem som någon vars enda intresse är att köpa nått billigt! Ring ställ lite frågor var seriös och sedan diskutera ner priset är mitt tipps.

Snowman89

Guest
Vet inte vad för mail du skickar men om du skickar mail som är "jag lägger ett bud på xxxx" sånna åker iaf i min papperskorg utan någon respons. Då jag bara tolkar dem som någon vars enda intresse är att köpa nått billigt! Ring ställ lite frågor var seriös och sedan diskutera ner priset är mitt tipps.

Håller verkligen med.
Förstår inte riktigt folk som mailar ett bud 20-30% under utsatt pris utan att ställa en fråga eller ha sett hojen..

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Sen är det ju i regel en 25-40%prutmån på blocketpriser. Iaf enligt min erfarenhet på fordon i prisklass 10-50k

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Är alltid korrekt och trevlig per mail eller telefon. Letar just äldre offroad och en xt eller liknande kan inte vara värd 20k.
Köpte min första pc för 25 lök, den åkte på tippen efter ett par år. Saker kostar som nya men är det
Inga samlargrejer eller guld så lär ju priset sjunka efter 15 år. Min gamla v70 kostade 249k som ny. Fick 10 när
Jag sålde den. Men just hojar verkar befinna sig i en annan dimension, nu menar jag de som
Är 15+år.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Kanske ska Maila till dom o säga att dom inte får sätta vilket pris dom vill utan priset ska DU avgöra?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag tycker inte det är fel att en beggad offrodare kan ligga runt 15k oavsett ålder. När man kommer till riktigt gamla hojar är det ju mer skicket än någonting annat som avgör.

Om dom skulle sjunka i oändlighet skulle ju folk till slut få betala för att göra sig av med dom?

Tycker att det är rimligt att en gammal hoj som funkar bra och är fin kan ligga i pris spannet 10-20k.

Men är det därimot något fel är det ju helt annan sak!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC