Väntade till kl 13, hade fortfarande inte hört nått så då ringde jag mäklarfirman. Frågade efter den jag pratat med igår, som lovat att dom skulle kontakta den andra budgivaren idag på förmiddagen och att budgivningen skulle göras klart idag.
Fick till svar att kvinnan jag pratat med igår var ledig idag och ingen på firman hade fått i uppdrag att sköta detta i hennes ställe. Med andra ord hade ingen försökt få tag på den andra budgivaren och ingen kände till ärendet överhuvudtaget, jävligt dåligt skött...
Jag ber tjejen jag pratar med att ta kontakt med den andra budgivaren, vi vill få klart detta så fort som möjligt då det är sjukt mycket annat både privat och i jobbet så här precis innan jul. Efter några timmar hör hon av sig och meddelar att den andra budgivaren väntar på någon prisuppgift (vad framgick inte) och inte vill lägga något mer bud innan han fått denna. Förhoppningsvis skulle han få den till imorgon.
Vi la bud på utgångspriset för två veckor sedan. Lär hinna fixa fram kontantinsatsen och sedan boka in ett möte med mäklare och säljare under nästa vecka, samtidigt som det som sagt är väldigt mycket på jobbet. Less på att det ska behöva ta så lång tid pga sega budgivare och mäklare.