Beter ni er konstigt när ni sover?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Fick i helgen en smäll av bruden, samtidigt som hon frågade något i stilen varför det var nödvändigt.. vad vet jag inte. :confused: Sen sparkade hon mig två gånger.
Kan även komma på mig själv att jag inte andas.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
HanneZ skrev:
2093244 Jag har lite svårt att skilja på dröm och verklighet precis när jag vaknat vilket ibland kan göra att jag säger lite konstiga saker :gnissla

Det händer mig alltid :)
Kul om man är tankad som fan och sover över hos nån och det inte är överdrivet med action :rofl
-Sover du?
Ja det är ungefär som en blå bil!
- Va?
Nä alltså, det var ju du som sa det?

I söndags vaknade jag fresten på golvet med kläder på och en pizzakartong mer eller mindre på magen, det är fan hårdrock :banana

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ujuj. Har hunnit med en del grejjer:

1. Vaknade av att jag satt och sket i en trappa i nån studenkorridor i Lund. Ööh. Sen när jag städade upp efter mig så lyckades jag låsa mig själv ute. Naken. I Lund. Utan mobiltelefon. Jobbigt läge.

2. Trodde jag hade en inbrottstjuv i sängen, men det var tjejjen som jag visst gett mig på (höll fast henne i låret för att kunna ringa polisen tror jag)

3. Jagat gigantiska larver och gräshoppar i lägenheten i sömnen. Gick inge bra, så ajg fick ta min tillflykt till toaletten där jag smällde igen dörren bakom mig för att klara livhanken. Vaknade av dörrsmällen.

4. Kissade på min egen gardin för något år sedan. Trodde att jag var ute och tältade och hade tagit mig ut "tältet" (dvs sängen) för att slå en drill mot ett träd (=en gardin).

Ganska jobbigt det här faktiskt. Det är ju inget man styr över precis....

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Vräkt ur sig en massa ord i sömnen har man väl gjort. Senast inatt faktiskt. Har lite feber också så mardrömmarna är på topp. Vrålade visst om rostiga länkagelager och hjulaxlar denna gången.

alle

Aldrig för sent
Gick med
15 Nov 2005
Hoj
gasgas 250 EC, monkeybike -79, honda xr80 -80
Jag vakna för ett tag sen av att jag skalla tjejen som låg brevid :näsblod

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Fräd skrev:
2094223 Vräkt ur sig en massa ord i sömnen har man väl gjort. Senast inatt faktiskt. Har lite feber också så mardrömmarna är på topp. Vrålade visst om rostiga länkagelager och hjulaxlar denna gången.

Snacka om mardrömmar :död

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Starstriker skrev:
2094211 Ujuj. Har hunnit med en del grejjer:

1. Vaknade av att jag satt och sket i en trappa i nån studenkorridor i Lund. Ööh. Sen när jag städade upp efter mig så lyckades jag låsa mig själv ute. Naken. I Lund. Utan mobiltelefon. Jobbigt läge.

2. Trodde jag hade en inbrottstjuv i sängen, men det var tjejjen som jag visst gett mig på (höll fast henne i låret för att kunna ringa polisen tror jag)

3. Jagat gigantiska larver och gräshoppar i lägenheten i sömnen. Gick inge bra, så ajg fick ta min tillflykt till toaletten där jag smällde igen dörren bakom mig för att klara livhanken. Vaknade av dörrsmällen.

4. Kissade på min egen gardin för något år sedan. Trodde att jag var ute och tältade och hade tagit mig ut "tältet" (dvs sängen) för att slå en drill mot ett träd (=en gardin).

Dags att sluta slicka små "frimärken" nu va :hihi

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ljunghusen skrev:
2093145 Jag brukar snacka i sömnen, skrika, slå i väggen... men gårdagen tog priset

Jag höll på att strypa mig själv i sömnen.. Drömde att någon försökte strypa mig och att jag kämpade imot... vaknade vettskrämd, och djävulskt ont på halsen. Hade stora röda märken runt halsen!

Heheh, får se vad som händer i natt ;)

nån annan som gjort nåt ballt/ovanligt i sömnen?

DU BÖR NOG SÖKA HJÄLP!! :rofl

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Gör inte så mycket konstiga saker när jag sover, vänder på mig ibland bara.
När jag är vaken däremot.. :rolleyes:

Kia

Guest
Vet en sporthojjare som gör lite kul grejer i sängen..... Men sover, näää de vette f*n..... :lol :hihi

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Bara jag som sover helt tråkigt och aldrig pratar/går i sömnen? Tjejen däremot brukar både babbla och skälla ut mig för mysko saker när hon sover... Vänder och vrider på sig gör hon med så jycken har tagit tillflykten till min sänghalva :yoparty

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
MR.Robin skrev:
2093475 Det är UNDERBART att drömma sådanna drömmar.. Typ adrenalin for free..! :yoparty

Istället för att tänka.. oo vad läskigt.. tänk FAAN VILKEN SKÖN KÄNSLA! :tummenupp

Har hänt mig med några gånger.. man drömmer typ att man krockar o ramlar från höjder osv osv.. Jag älskar det!
Det kallas LD (Lucid dreams) och man kan kontrollera drömmen, asfett...jag tror jag fick en sån när jag var runt 6 år gammal...hur ballt som helst, man kan träna så att man kan få de när som helst...testade ett litet tag men orkade inte efter ett tag.
Läste ett tag på ett forum om sånna drömmar, en kille hade fått upp en "Windos error" ruta mitt framför ögonen och en annan hade krashat i atlanten när han skulle landa från rymdfärden, flaxade väll fel med armarna elr nått :tungan

MR.Robin

Bannad
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Kommer nog...
zpeppy skrev:
2094411 Det kallas LD (Lucid dreams) och man kan kontrollera drömmen, asfett...jag tror jag fick en sån när jag var runt 6 år gammal...hur ballt som helst, man kan träna så att man kan få de när som helst...testade ett litet tag men orkade inte efter ett tag.
Läste ett tag på ett forum om sånna drömmar, en kille hade fått upp en "Windos error" ruta mitt framför ögonen och en annan hade krashat i atlanten när han skulle landa från rymdfärden, flaxade väll fel med armarna elr nått :tungan

AAAHAHA ;D

Hur tränar man upp det? :Bugar

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
MR.Robin skrev:
2094490 AAAHAHA ;D

Hur tränar man upp det? :Bugar
Det tar lång tid o förklara men LD är ju ett läge mellan sömn och vara vaken, kroppen sover men de gör inte hjärnan typ...aja du kan läsa om det på detta forumet, http://forum.ld4all.com/ ha så kul:)

Det tar lång tid o träna upp för endel personer och för andra klarar de det på första försöket, bara så du vet. Men om man skulle klara de, så är de sjukt fett...

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Starstriker skrev:
2094211

Jo, det låter ju minst sagt jobbigt. :3freak

Jag har en tendens att prata mkt i sömnen, kan bli rätt pinsamt ibland. Sover helst inte tillsammans med folk jag inte känner så väl, trist om man skulle börja snacka en massa skit om någon. Sätter mig ofta upp och skrattar för mig själv också. Gick i sömnen var länge sedan jag gjorde, var strax efter studenten när jag precis börjat jobba som montör som jag var ute och knallade rätt mkt. Jag sov väldigt dåligt då och gick ofta in till min lillebror på nätterna och frågade om han visste om kablarna var slut. En natt gick jag och la mig i fotändan på hans säng när han låg och tittade på tv. :hihi

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy