Beter ni er konstigt när ni sover?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Till och från så har jag sömnproblem. Kan ligga helt klarvaken en natt för att sedan bara sova ett par timmar natten efter det och ligga sömnlös även den tredje natten och så vidare... Blir ganska jobbigt i längden. :3freak

Men när jag sover så kan jag ha det mest för mig. Från att bara sova till att vifta och fäkta med armar och ben och prata eller sjunga eller liknande. Dock har jag aldrig varit uppe och promenerat i sömnen så vitt jag vet. Men jag kan ganska ofta stänga av mina väckaklockor i sömnen, och de står inte ens i närheten av sängen.

Detta är sånt jag kommit fram till efter mina sömnäventyr:
* Det gör ont att sparka rakt in i ett element.
* Att slå näven mot en vägg kan ge blåa knogar (och gör ont).
* Det är en allmänt dålig idé att ha en stor katus på fönsternrädan bredvid sängen.
* Om man delar säng med en trevlig tjej så är det inte populärt att knycka båda täckena och alla kuddar.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
2fast4hjo skrev:
2094962 Har trillat ur sängen o slagit hövet i elementet men det berode nog på :fyllisar :rodnar

Brorsan har en tendens att röra sig tokigt mycket när han sover. Nu är det inte så farligt, men när han va mindre kunde han utan problem snurra och vakna med fötterna på huvudkudden.
Eller en gång så snurra han ut ur sängen och slog upp ögonbrynet mot sängbordet.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
När jag var i Åre för några år sen med några polare hände följande: Jag och en polare låg i samma säng (180 säng med varsitt täcke :tungan). Jag vaknar av att han sätter sig upp i sängen och ropar "ahh, va faaan..shit", han går upp ur sängen och fram till fönstret, lyfter undan gardinen och börjar åma sig igen "shiiit, va faan..ahh". Därefter gick han tillbaka till sängen och la sig ner och sov vidare, jag var livrädd och kunde inte sova mer den natten. Dagen efter påstår han att han inte förstår vad jag snackar om och har inget som helst minne av natten.

Personligen har jag bara gått i sömnen 1 gång. Vaknade av att jag stog och pissa i toaletten, snacka om att man blev pigg fort och försökte få kontroll över situationen :D

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
På tal om LD (lucid dreams). Har det rätt ofta, men viste inte om att det fanns nåt namn för det. Det är schysst som fan!
Speciellt när man är jagad och bestämmer sig för att spöa skiten ur psykot/monstret som jagar en. :yoparty
Eller när det är nån snygg tjej inblandad. :tungan

På nåt sätt känns de drömmarna så mkt verkligare än de andra vanliga där man bara "hänger med".

Synd att man inte lärt sig framkalla det när man vill.

MikkE

Guest
Är jag ruggigt trött eller full när jag sover så snarkar jag.
Får också riktigt skumma drömmar, de flesta kommer jag inte ihåg sedan när jag vaknar...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Året var 1998 och jag låg i lumpen. Dom flesta av oss ute på krogen Bogrens en kväll. Där möter jag en asfull grabb som var KB (Kompanibefäl, högsta befattningen man kan ha som värnpliktig). Den här killen är känd för att vara kortast/minst på hela kompaniet men oxå jävligt rapp i käften på ett roligt sätt, han kallades f.ö. Myran ibland.

Mitt i natten kliver Myran ur sin säng, går fram till en annan säng i hans lucka och drar fram ballen. Börjar pissa mitt på en annan KB som ligger och sover. Killen som blir kissad på vaknar efter ett litet tag och börjar skrika som helvete. Myran vaknar då, ståendes med kewken i näven :lol

Innan nån i korridoren hunnit äta frukost följande morgon visste alla vem Pissemyran var :hihi

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Jag brukar oftast drömma våldsamma drömmar och kan vakna upp helt uppskruvad o förbannad på nån kompis.Brukar ofta fäckta med armarna o sparka vilt,vilket resulterade i att jag råkade sparka till fönsterbrädan,gjorde ganska ont, skulle ge någon en rakhöger i sömnen en gång med vilket slutade med att jag vaknade o skrek av smärta för högra nyckelbenet var av efter en mc krasch.
Sov väldigt lätt resterande nätter. :)

Iom mina våldsamma drömmar så har mitt ex fått stå ut med lite hemskheter..
hon brukade alltid sova på min arm och nån natt ströp jag nån i drömmen,bara det att hon låg ju så perfekt på min arm så det var ju inte bara en dröm,hon hade försökt med allt för att komma loss bankat o slagit på mig ,men jag hade inte gjort en min.. tillslut släppte jag bara och låg stilla tills nästa morgon.
Usch hemska tanke om jag hållt i längre.

Har även råkat dra en armbåge i ryggen på henne så hon nästan rulla ur sängen, och även en spark..

Inte konstigt hon stack kanske :3freak :lol

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Jag har problem med att jag sover så inihelvete djupt. Skulle inte vakna om så domedagen inträffade. Gör inte så mycket skumt förutom att folk påstår att de pratat med mig i telefon på morgonen och jag har svarat dom på ett sömndrucket men normalt sätt. Inget jag minns. Ibland rycker man till och vaknar av fritt fall-upplevelser eller ger väggen en högerkrok. Och ibland ligger kudden på andra sidan rummet när man vaknar.

Farsan däremot gick in i garderoben(som ligger brevid toaletten) och pissade i en stövel i yngre dagar.

Har ett svagt minne av att jag vaknade till en gång när jag somnat i soffan, men orkade inte göra nåt åt det annat än att somna om lika fort igen. Problemet är att jag låg på rygg utan täcke och hade en kudde under röven så jag låg som i en båge..
Med bånge..
Morsan var hemma..

:gnissla :gnissla :gnissla

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Sover så in i helvet djupt i princip alltid. Väckarklockorna kan ringa hur länge som helst utan att jag reagerar, och om jag nu reagerar så är det att jag stänger av dom i sömnen. Svarar oxå på tilltal då utan att vara medveten om det. Tur man inte har en chef som är så noga med om man kommer lite sent lite då & då :gnissla Men jag upplever det som ett ganska stort problem, men trotts viss efterforskning så har jag ingen aning om vad man kan göra åt det. Spelar ingen roll hur länge jag sover. Vaknar iofs lite lättare om jag bara sover 4-5 h men efter 2-3 dagar blir det bara 10 ggr värre då & jag kan vakna ett par timmar för sent. :huvet

Tydligen har jag börjat gnissla tänder som fan & här om natten pratade jag tydligen flytande franska en bra stund (kan inte ett ord!) :D Brukar sprattla & kan prata en hel del men är aldrig uppe & springer runt.

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Ja själv har man gjort en o annan sak, men den som tog priset var när man drömde att man var pissnödig så i drömmen gick man in o gjorde vad man skulle o spolade, klädde på sig o la sig igen. Men i själva verket så gick man in på brorsans (Jkay) rum och öppnade HANS byrålåda o pissade ner alla hans kallingar o strumpor :yoparty Sen vaknade man på morgonen av ett sjuhelvetesvrål som löd ungefär så här: AMEN VA FAN!!!!!!!! VEM FAAAAAN HAR PISSAT I MIN BYRÅLÅDA...

Man var väl runt 8 år vid det tillfället :)

FreddaGädda

Guest
Barrett skrev:
2117777 Sover så in i helvet djupt i princip alltid. Väckarklockorna kan ringa hur länge som helst utan att jag reagerar, och om jag nu reagerar så är det att jag stänger av dom i sömnen. Svarar oxå på tilltal då utan att vara medveten om det. Tur man inte har en chef som är så noga med om man kommer lite sent lite då & då :gnissla Men jag upplever det som ett ganska stort problem, men trotts viss efterforskning så har jag ingen aning om vad man kan göra åt det. Spelar ingen roll hur länge jag sover. Vaknar iofs lite lättare om jag bara sover 4-5 h men efter 2-3 dagar blir det bara 10 ggr värre då & jag kan vakna ett par timmar för sent. :huvet

Kunde inte beskrivit det bättre själv. Idag vaknade jag klockan 12, vilket är en timme innan skoldagen slutar :va

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
FreddaGädda skrev:
2118310 Kunde inte beskrivit det bättre själv. Idag vaknade jag klockan 12, vilket är en timme innan skoldagen slutar :va

Enda lösningen verkar vara att skaffa en väckarklocka likt den Kalle Anka har på julafton ...om det nu hade hjälp :trött

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Japps skrev:
2117903 Ja själv har man gjort en o annan sak, men den som tog priset var när man drömde att man var pissnödig så i drömmen gick man in o gjorde vad man skulle o spolade, klädde på sig o la sig igen. Men i själva verket så gick man in på brorsans (Jkay) rum och öppnade HANS byrålåda o pissade ner alla hans kallingar o strumpor :yoparty Sen vaknade man på morgonen av ett sjuhelvetesvrål som löd ungefär så här: AMEN VA FAN!!!!!!!! VEM FAAAAAN HAR PISSAT I MIN BYRÅLÅDA...

Man var väl runt 8 år vid det tillfället :)

:mad: Grabbhalva!!! :fatta! Det FLÖT piss i lådan efteråt! :huvet

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
FreddaAbborre skrev:
2096548 Brorsan har en tendens att röra sig tokigt mycket när han sover. Nu är det inte så farligt, men när han va mindre kunde han utan problem snurra och vakna med fötterna på huvudkudden.
Eller en gång så snurra han ut ur sängen och slog upp ögonbrynet mot sängbordet.

Jag visste inte att vi var syskon. :D

:huvet

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Barrett skrev:
2117777 Sover så in i helvet djupt i princip alltid. Väckarklockorna kan ringa hur länge som helst utan att jag reagerar, och om jag nu reagerar så är det att jag stänger av dom i sömnen. Svarar oxå på tilltal då utan att vara medveten om det. Tur man inte har en chef som är så noga med om man kommer lite sent lite då & då :gnissla Men jag upplever det som ett ganska stort problem, men trotts viss efterforskning så har jag ingen aning om vad man kan göra åt det. Spelar ingen roll hur länge jag sover. Vaknar iofs lite lättare om jag bara sover 4-5 h men efter 2-3 dagar blir det bara 10 ggr värre då & jag kan vakna ett par timmar för sent. :huvet

Tydligen har jag börjat gnissla tänder som fan & här om natten pratade jag tydligen flytande franska en bra stund (kan inte ett ord!) :D Brukar sprattla & kan prata en hel del men är aldrig uppe & springer runt.

Har en kompis som sover lika hårt :) en annan kompis fixade hem ett brandlarm av den typen som finns på brandstationer när larmet går och kopplade den till väckarklockan och la larmet längst in under sängen. Så när hon inte vaknade av klockan så gick larmet :hihi :hihi

Och det var hon tvungen att stänga av på larmet. Det vara bara det att hon visste inte om att han hade kopplat in det den dagen :rofl :rofl :rofl
(hade frågat om hjälp att kunna vakna eftersom det inte funkade att komma försent alltid)

Snacka om att hon höll på att bli knäpp innan hon kom på hur man stängde av det. Men hon försov sig inte fler gånger :banana

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mr.Ljunghusen strikes again!

I sömnen drömde jag att nån jävel höll på att stjäla min bil, så jag klev upp... gick över till sovrumsfönstret och började knacka som utan helvete. Rev ner en ljuslykta i farten (sov hos tjejen :rolleyes: ) och väckte hela huset... Tror ni jag blev mobbad på morgonen?

När ska det ta slut :gnissla

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
tog av örngott och samtliga andra sängkläder en natt på hotell och fortsatte sen sova :huvet

Annars är jag känd för att ha en tendens att börja dreggla om jag sover i bilen, bussen etc. Jäkligt skoj att vakna av att man har saliv rinnandes ner för överkroppen och 10 polare som står runt omkring å garvar :rolleyes:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy