Beter ni er konstigt när ni sover?

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
säxsäxsti
Itacha75 skrev:
2093856 Fick i helgen en smäll av bruden, samtidigt som hon frågade något i stilen varför det var nödvändigt.. vad vet jag inte. :confused: Sen sparkade hon mig två gånger.
Kan även komma på mig själv att jag inte andas.

Det där med andas känner jag igen.
brukade ofta förrut flyga upp mitt i natten och tokkippa efter luft.
händer även när jag är fullt vaken.
typ glömmer bort att andas.
jävligt läskigt ibland

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
zpeppy skrev:
2094533 Det tar lång tid o förklara men LD är ju ett läge mellan sömn och vara vaken, kroppen sover men de gör inte hjärnan typ...aja du kan läsa om det på detta forumet, http://forum.ld4all.com/ ha så kul:)

Det tar lång tid o träna upp för endel personer och för andra klarar de det på första försöket, bara så du vet. Men om man skulle klara de, så är de sjukt fett...

Det kan jag, vet inte hur jag lärt mig det men såfort jag börjar drömma. Säg en mardröm att man är jagad av någon, så kan jag vända det och döda den elaka. Sen fara ut och köra hojj eller nått annat skojj....roligt tills man vaknar :huvet

Edit: Drömmarna handlar ofta om de sista intrycken jag får innan jag lägger mig, har drömt allt för många dataspels drömmar.. :3freak

MR.Robin

Bannad
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Kommer nog...
zpeppy skrev:
2094533 Det tar lång tid o förklara men LD är ju ett läge mellan sömn och vara vaken, kroppen sover men de gör inte hjärnan typ...aja du kan läsa om det på detta forumet, http://forum.ld4all.com/ ha så kul:)

Det tar lång tid o träna upp för endel personer och för andra klarar de det på första försöket, bara så du vet. Men om man skulle klara de, så är de sjukt fett...

Fy faan ja ska tokträna.. Sen kan jag berätta hur de ä o ha sex me jessica alba eller spotta på al capone..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fredde83 skrev:
2093347 Flickvännen jobbar som kassörska och brukar under sömnen fråga "Vill du ha plastpåse till det" :rofl

Hahahaha hysteriskt roligt

Jonathan; Säg åt henne att köpa sånt gnisselskydd.. Tänderna mår inte bra av det

Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
apbot skrev:
2094660 Det där med andas känner jag igen.
brukade ofta förrut flyga upp mitt i natten och tokkippa efter luft.
händer även när jag är fullt vaken.
typ glömmer bort att andas.
jävligt läskigt ibland

För mig också, det är ruskigt läskigt! Har för mig att jag såg något program om det för länge sedan då folk kunde sluta andas under flera minuter (45min?) under deras sömn. Är det möjligt? Har du någon mer kunskap inom ämnet?

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Pr0bz skrev:
2093320 Jag går inte i sömnen men det gör min bror. Vi satt i soffan, han sov och jag såg på film. Helt plötsligt sätter han sig upp och tittar på mig, jag bara va är de? Han ger mig en rak höger på kinden (ganska hårt) och lägger sig ner och sover igen. Jag blev jävligt snopen :O

Du kanske förtjänade det.. :rolleyes:

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
FreddaAbborre skrev:
Men när det väl händer och man gör nåt, parerar något lr så och rycker till och vaknar.

Men visst är det otäckt när man "parerar" nåt, man är tex. helt övertygad om att man håller på att ramla omkull så man rycker till och vaknar... :va

Nån som vet vad sånt kallas och vad det beror på?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Itacha75 skrev:
2094844 För mig också, det är ruskigt läskigt! Har för mig att jag såg något program om det för länge sedan då folk kunde sluta andas under flera minuter (45min?) under deras sömn. Är det möjligt? Har du någon mer kunskap inom ämnet?
Kallas Sömnapné när andningsuppehållen är längre än 10 sekunder, dessa uppehåll kan vara i upp till en minut, ibland längre.
Lite info http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=4228

Ett andningsuppehåll under sömn som varar 45 minuter lär du inte vakna upp ifrån. Däremot finns det ett par människor som överlevt ungefär den tiden utan luft under riktigt kallt vatten tack vare att kroppen kyls ned.

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Jag brukar aldrig ha sjuka saker för mig. Snackat i sömnen någon gång när jag varit riktigt trött, men då varit medveten om det.

Har dock en kompis som kan ha lite sjuka saker för sig. Grymmaste är nog när han körde bil från sin lägenhet 1.7mil hem till sin mor och far i sömnen. Vaknade av att han drog i ytterdörren. :D

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Itacha75 skrev:
2094844 För mig också, det är ruskigt läskigt! Har för mig att jag såg något program om det för länge sedan då folk kunde sluta andas under flera minuter (45min?) under deras sömn. Är det möjligt? Har du någon mer kunskap inom ämnet?

Men nä.. :va

Det kan väl inte vara möjligt.. inte i ett svep iaf.

För efter typ 6-7 minuter utan syre så dör väl hjärnan och man blir hjärndöd?

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Gör nog inget ovanligt när jag sover bortsett från att prata i sömnen ibland. Kan ibland hända att jag drömmer att jag faller från ngt och vaknar med ett ryck eftersom det pirrar till i magen i fallet. Brukar hända då man är i ett tillstånd mellan sovandes och vaken.

Det konstigaste jag gjort var nog en gång när jag var yngre och bodde hemma hos mina föräldrar. Då gick jag ut mitt på gatan (bodde i ett radhusområde) i nattlinne för att kissa. Visserligen fick pappa tag i mig mitt ute på gatan så jag hann aldrig göra ngt.

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Xyron skrev:
2094674
Edit: Drömmarna handlar ofta om de sista intrycken jag får innan jag lägger mig, har drömt allt för många dataspels drömmar.. :3freak

Ja, efter en del motogp rundor strax innan sängdax så har man ju hytt med näven i sömn åt rossi och biaggi.. :D

Å har man spelat CS så kan man vakna av att man vrålar "headshot" :näsblod

:lol

Jonathan

Guest
Ljunghusen skrev:
2094791 Hahahaha hysteriskt roligt

Jonathan; Säg åt henne att köpa sånt gnisselskydd.. Tänderna mår inte bra av det

Mjaa, farsgubbens sambo är tandsköterska och hon menar på att det är ganska vanligt och inte jättefarligt :va

Men det är klart. Pressar man tänderna mot varandra hårt så kan det ju inte vara så hälsosamt direkt :)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Orca69 skrev:
2094888Ett andningsuppehåll under sömn som varar 45 minuter lär du inte vakna upp ifrån. Däremot finns det ett par människor som överlevt ungefär den tiden utan luft under riktigt kallt vatten tack vare att kroppen kyls ned.

Därav mitt frågetecken. Tycker själv det lät sjukt länge. Men men, antagligen 45 sek, eller så är jag helt wacked.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Ni som drömmer att ni faller fritt från höjder:
Enligt vår käre vän Sigmund Freud drömmer man då egentligen om sex. Likadant när man går i trappor.

=)

//paco

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
har naturligtvis själv också gjort lite crazysaker i sömen men det var i och för sig ett tag sen men första gången var när jag hade en bokhylla för ca 7-8 år sen med barnböker som jag inte hade slängt upp på vinden ännu så drömde jag då en riktigt detaljerad dröm och kom ihåg nästan alla detaljer när jag vaknade så drömmen var då att jag hade vaknat och blivit supersugen på att läsa en bok (vilket jag blir sisådär varannat sekel) och hade då ställt mig ett tag vid bokhyllan och hittat boken jag letade efter! YES! jag fick tag i nån "Gorillan i den mörka grottan" så jag gick tillbaka till min säng för att läsa och kommer inte ihåg mer men när jag vaknar så ser jag exakt den boken ligga på mitt bord brevid sängen så när jag kommer ut till frukostbordet så frågar farsan varför jag låg och kramade en bok när han kom in i mitt rum :3freak :rolleyes:

Den andra gången var för bara kanske 2 år sen när jag gick o la mig runt 22.30 och var hur trött som helst. 23.00 har jag vaknat och ska till skolan.. sticker in i tvättrummet och tar på mig för att knoppa iväg till bussen så kommer farsan o frågar var jag är påväg(?)
Svaret blir såklart att jag ska till skolan ((de e daax! bussen går snart :hihi)) så säger han då att klockan är 11 på kvällen och du ska inte till skolan, gå o lägg dig.. svaret han får där blir en konstig blick från mig ifall han inte e riktigt klok sen upptäcker jag själv vad klockan är och försvinner in o lägger mig igen. :7peta

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Lilla_damen skrev:
2094884 Men visst är det otäckt när man "parerar" nåt, man är tex. helt övertygad om att man håller på att ramla omkull så man rycker till och vaknar... :va

Nån som vet vad sånt kallas och vad det beror på?

Jag har läst att sådant som du beskriver härstammar från den tiden då vi fortfarande var kräldjur. I praktiken så ska det vara en reflex som ska hjälpa dig när du faller. Till exempel säg att du som ödla ramlar av en trädgren, då vore det ju jättebra med en reflex för att spärra ut armar, ben och klor för att fånga upp nästa gren som kommer farandes mot dig. Det är det som händer när du rycker till och det händer mig också ibland. Då och då är det någon skitunge som knuffar ner mig i djupa hål för att ta ett exempel till.

En annan sak jag gör är att sova med ganska öppna ögon. Folk runtomkring stör sig betydligt mer på det än vad jag gör tills de börjar skaka på mig för att se om jag lever, då är det jag som stör mig på det.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy