Bike Trollhättan!!!!!!!

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
har du kikat runt lite?, ja fick 10% bättre för min yamaha hos Johans gentemot Yamaha själva. (sedan att ja sprang på någon dryg jävel på yama gjorde inte saken bättre.)

Detta va i byte mot annan begagnad hoj.

Såå prova o byt in den någon annan stans?

Bike kan uppfattas sitta en bit över alla andra, egen hög häst. Men det gått väl bra för dem också.?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Bike kan uppfattas sitta en bit över alla andra, egen hög häst. Men det gått väl bra för dem också.?
Jupp, en av sveriges största eller kanske rentav är sveriges största, oms 100-120 mkr och stadiga 4-6% vinstmarginal. Hanterar man så många affärer så kommer det alltid finnas lägen där några enstaka kunder inte är nöjda. Men om Bike nu skulle vara så "hemska" och ha dålig service, så förklara då för mig hur de kan vara en av Sveriges mest framgångsrika mc-handlare? (inte en fråga till dig Claesson, utan mer allmän)
Min kontakt med Jerker är att han är en rak men tuff affärsman, och han har lyckats med det...
Som många andra sagt tidigare i tråden, är man missnöjd med en handlare, vänd dig någon annanstans då... Har man blivit grovt lurad så kanske man ska vidta andra åtgärder, men tror inte någon kan säga att TS blivit det.

totgate

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
BMW 1200 GSA -09, BMW HP2 Sort -09, KTM 950 SM -07
Hehe... Mitt inlägg fick precis den effekt jag hade tänkt.:rolleyes:

Om ni tänker efter lite nu. Här sitter alltså jag och talar om för er att ni inget fattar, inte har koll på priser, inte vet hur företagande funkar osv... Då blir ni jäkligt sura eller hur? Om däremot en säljare sitter och säger i princip samma sak till er under en affärsförhandling så sväljer ni det med hull och hår och tycker att han har rätt, är inte det lite konstigt. Säljaren kommer nog iofs att säga det lite mer inlindat men budskapet är detsamma och det tar ni emot och tycker att allt är ok. Min avsikt med den här tråden var att starta en debatt om hur vissa handlare uppför sig emot sina kunder med skambud, ljuger dom rakt i ansiktet osv... Jag tycker det är helt ok om vissa av er vill acceptera att ni tappar i princip halva värdet på något bara ni har skrivit på köpeavtalet men detta är ju bara något som handlarna har tutat i er och som dom givetvis vill försvara med näbbar och klor. deras utgifter och personalkostnader, lokalhyror, datorer osv är väl inte era problem. Ta sedan en handlare som Bike som samtidigt håller på och leker med en massa kul prylar vid sidan av sin kärnverksamhet så kan det ju inte komma som en överraskning för dom att det kostar en massa pengar, pengar som vi, kunderna får betala. Som sagt ha en bra sommar och tänk efter lite nästa gång ni sitter på andra sidan en säljares skrivbord.:)

PS. Tyck vad ni vill. Jag skiter fullständigt i vad ni tycker om mig eller mina åsikter. Alla ni som försvarar handlarna är förmodligen hjärntvättade. Om ni nu stör er så mycket på detta behöver ni inte varken läsa eller kommentera i tråden. Hur som helst upprör och berör det folk åt ena eller andra hållet. Enda anledningen att jag slutade i branschen är den helt sjuka syn man har på kunder. En kund är en resurs och inget annat som ska kläs av in på bara skinnet och om han någon dag inte längre är en tillgång för företaget så är han inte intressant längre. Det är skillnad på att vara parasit eller symbiot. Men det finns säkert dom av er därute som tror att handlarna är era "Kompisar".:rolleyes:

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Vilken konstig tråd?!
Klaga på att hojen tappar värde och att företag ger ett lågt bud.
De vill ju tjäna pengar, precis som du!

Att byta in en hoj/bil är ju det sämsta du kan göra, du säljer maskinen till en kund som endast vill köpa den för att sedan sälja med vinst.

Kneedrag

Guest

Om ni tänker efter lite nu. Här sitter alltså jag och talar om för er att ni inget fattar, inte har koll på priser, inte vet hur företagande funkar osv... Då blir ni jäkligt sura eller hur? Om däremot en säljare sitter och säger i princip samma sak till er under en affärsförhandling så sväljer ni det med hull och hår och tycker att han har rätt, är inte det lite konstigt. Säljaren kommer nog iofs att säga det lite mer inlindat men budskapet är detsamma och det tar ni emot och tycker att allt är ok. Min avsikt med den här tråden var att starta en debatt om hur vissa handlare uppför sig emot sina kunder med skambud, ljuger dom rakt i ansiktet osv... Jag tycker det är helt ok om vissa av er vill acceptera att ni tappar i princip halva värdet på något bara ni har skrivit på köpeavtalet men detta är ju bara något som handlarna har tutat i er och som dom givetvis vill försvara med näbbar och klor. deras utgifter och personalkostnader, lokalhyror, datorer osv är väl inte era problem. Ta sedan en handlare som Bike som samtidigt håller på och leker med en massa kul prylar vid sidan av sin kärnverksamhet så kan det ju inte komma som en överraskning för dom att det kostar en massa pengar, pengar som vi, kunderna får betala. Som sagt ha en bra sommar och tänk efter lite nästa gång ni sitter på andra sidan en säljares skrivbord.:)

PS: Om jag nu råkade trampa någon på tårna för hårt härinne ber jag om ursäkt, avsikten med inlägget var att framkalla en reaktion. Något som ju faktiskt lyckades. ;-)

Men lägg ner. Ge dem ett bud du vill ha på din hoj, tar dem inte det så går man till en annan handlare och ser om man får bättre där ,bike losar en kund och en annan vinner en ny eller sälj privat. Whats the fucking problem liksom?.
Om du nu vet så mycket så varför köpte du en ny hoj (visste du inte om att första två åren har ett fordon större värdeminskning än resten av åren)? Om det är bil eller hoj spelar ingen roll, första två åren tappar fordonet i värde väldigt mycket , mer än vad det gör tredje eller fjärde året.
Om man inte vill förlora så mycket köper man en bil/hoj som är 3-4 år gammal , då sjunker den inte lika mycket i värde. Håller sig mer på samma nivå. Ta bara gsxr K6 ligger runt 65-70 000 kr har gjort det länge utan att sjunka nämvärt.

http://www.kopbegagnadbil.se/vardeminskning/

För ts att läsa på http://www.teknikensvarld.se/nyheter/090106-vardeminskning-bil/index.xml

Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Om ni tänker efter lite nu. Här sitter alltså jag och talar om för er att ni inget fattar, inte har koll på priser, inte vet hur företagande funkar osv... Då blir ni jäkligt sura eller hur? Om däremot en säljare sitter och säger i princip samma sak till er under en affärsförhandling så sväljer ni det med hull och hår och tycker att han har rätt, är inte det lite konstigt.

Bra sätt att "backa" på... :rolleyes:
Hur skev jämförelse drar du egentligen?
En säljare som talar om för mig att jag inte fattar något och inte har koll, kommer aldrig någonsin sälja något till nån.. eller förlåt, han sålde visst till dig då, men annars icke.
Skämt å sido.. ja tror inte säljaren sa "i princip" samma sak till dig så som du uttryckte dig tidigare... då hade du inte köpt hoj av han för 500k.

Har för mig (orkar inte gå tillbaka i tråden i skrivande stund) att du prata om att de gav ett "sken" av att de gärna hjälper sina kunder med inbyten och inte ger skambud på dessa osv.. ? och det är detta du irriterat dig på sen när du vill göra ett inbyte och tycker att de ger dåligt betalt.
Men inse fakta, du har inte blivit lurad... i din värld är din hoj värd mer i inbyte, inte i deras värld, ni har en enkel meningsskiljaktighet men som ÅTERIGEN enkelt löses med att du säljer själv, eller vänder dig till någon annan. Du kan väl bara bemöta säljarens bud med, "det var lågt, ja har handlat mkt av er tidigare, kan du inte ge mig något bättre så tappar ni mig som kund" säljaren säger kanske: tyvärr ja kan inte göra mer.
End of discussion, du tackar för dig, lägger ut din HP2:a på blocket för vad du nu vill, och eftersom du oftast har rätt:7peta, får du säkert 165-170 000 för din pärla inom en vecka.:tummenupp
Behöver ju inte få det att låta som att du råkat ut för firma ruffel&båg, sålt smöret och tappat pengarna...

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Jag kan tänka mig att när TS kommer in till Bike och vill byta hoj så tänker dom:
Nu kommer "det dryga fanskapet" igen och tjötar, vi ger honom ett skambud och då ser vi aldrig honom igen.:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: SGM

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Är tusen kronor för att uppdatera programvaran dyrt? Jag fattar ingenting. Kan man ta mindre för något jobb?

Var inne med bilen hos den lokale BMWhandlaren idag, och de tar
1200 kr bara för att hissa upp bilen. Dyrt? Ganska. Nödvändigt? Alla gånger..

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Oj .. hmmmm hur ska jag förklara vem som ska betala investeringarna ?
Försökte bara förklara att det finns stora kostnader som slutkonsumenten inte alltid känner till.
M.V.H Jerker Axelsson
Jobbar visserligen i bilbranschen men dina motiveringar håller inte,vi kan ju fan inte höja priserna för kunderna pga utav investeringar,.hört talas om kundnöjdhet (css)??? Det e d vi lever på!! ja ja lycka till du....

ScaniaR580

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Z750 09
En Hp2 Sport borde ju inte vara direkt lätt såld med tanke på att man får en bmw s1000rr för Billigare ny pris än vad Hp2 sport låg på... så Jag kan faktist förstå varför dom värderar den lägre.....

Jämförelse : Yamaha r6 2009 säljs för 89 000 på blocket nu , ny pris Hos handlare 2009 , mellan 110 000-125 000 ?
Dvs Ny Hoj 2 år gammal men en värde minskning på mellan 20-40 000 trots att den inte rullat en mil .

Om du nu kan din branch så bra så borde väl du kunna göra samma uträkning fast med Din Bmw ? ny pris runt 200 000 , en 2009 årsmodell.. Begagnad , rullat lite grann , de e ju redan där minimum en Värde minskning på 40 000 .... Sen får du ju räkna in vilka andra hojar i Bmws Sortiment som Klår den hojen du har..

Varför köpa En Hp2 sport när man kan köpa S1000rr för likadant pris ?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Varför ända in i helvete vill du dela med dig av dem i så fall?

Där, min vän, träffade du exakt mitt på huvudet på spiken! :D

Folk som inte kan erkänna att de hade fel, överreagerade eller rent ut sagt var ett troll på ett forum har vi just sett ett exempel på enligt standardmall 1A.

Även om TS gärna skyller på att "det var det jag ville". Jag avfärdar det som BS. Även om det inte innebär att jag kommer handla hos Bike, skaffar jag min egen erfarenhet av dem och den är att jag inte hittat något jag vill köpa (eller byta in) hos dem. Men känner ingen anledning att "gråta ut" om det faktumet.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
jag är nog lite halvpiss på bike med ,, beställde ett par speglar för över 3 veckor sedan ,, blev lovad dem till den här veckan men icke ,,

fan synd att man är svensk , men jag knyter näven i ngn slags stillsam protest

men långa lev-tider är fan ett stort problem i sverige ,,, betyder inte kunden mer !!!! det är iaf frågan jag ställer mig ? har beställt en hel del saker från tyskland/ usa o fått det på 5-6 dagar i sverige tar det minst 1,5 - 4 veckor

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett sprillans nytt fordon öht. Inte för att jag inte har råd, men slantarna som man loosar kan man ha f-n så mycket roligare för.

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Rånförsök

Bike trollhättan demonteringen utsatte mig för ett rån försök då jag frågade pris på en beg bakram till gsxr 1000 med plast, 8000 sek kunde jag fått den för bara för att jag körde mc, det blåste sydliga vindar , det snart var helg och säljaren hade nedvind hem...

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...