Hehe... Mitt inlägg fick precis den effekt jag hade tänkt.
Om ni tänker efter lite nu. Här sitter alltså jag och talar om för er att ni inget fattar, inte har koll på priser, inte vet hur företagande funkar osv... Då blir ni jäkligt sura eller hur? Om däremot en säljare sitter och säger i princip samma sak till er under en affärsförhandling så sväljer ni det med hull och hår och tycker att han har rätt, är inte det lite konstigt.
Bra sätt att "backa" på...
Hur skev jämförelse drar du egentligen?
En säljare som talar om för mig att jag inte fattar något och inte har koll, kommer aldrig någonsin sälja något till nån.. eller förlåt, han sålde visst till dig då, men annars icke.
Skämt å sido.. ja tror inte säljaren sa "i princip" samma sak till dig så som du uttryckte dig tidigare... då hade du inte köpt hoj av han för 500k.
Har för mig (orkar inte gå tillbaka i tråden i skrivande stund) att du prata om att de gav ett "sken" av att de gärna hjälper sina kunder med inbyten och inte ger skambud på dessa osv.. ? och det är detta du irriterat dig på sen när du vill göra ett inbyte och tycker att de ger dåligt betalt.
Men inse fakta, du har inte blivit lurad... i din värld är din hoj värd mer i inbyte, inte i deras värld, ni har en enkel meningsskiljaktighet men som ÅTERIGEN enkelt löses med att du säljer själv, eller vänder dig till någon annan. Du kan väl bara bemöta säljarens bud med, "det var lågt, ja har handlat mkt av er tidigare, kan du inte ge mig något bättre så tappar ni mig som kund" säljaren säger kanske: tyvärr ja kan inte göra mer.
End of discussion, du tackar för dig, lägger ut din HP2:a på blocket för vad du nu vill, och eftersom du oftast har rätt
, får du säkert 165-170 000 för din pärla inom en vecka.
Behöver ju inte få det att låta som att du råkat ut för firma ruffel&båg, sålt smöret och tappat pengarna...