Bilder, Tjernobyl 25 år senare

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
kawaskaki kx250
Grafikprocessor
I7 är en quad
Powersupplay
Kanske 3 ms
Frames/second
är 42 bast,,byggde min första dator på halva 90,var först med windows 3,11 dvs innan web browsern var inbyggd,,köpte min första mobil 1989 (en tegelsten)
Att jämnföra så som du gör är bara löjligt,,,intel gör nya saker hela tiden men Förintelsen och Tjernobyl går aldrig att få ogjort men med kunskap och upplysning kan vi se till att det inte händer igen.Den ström du får till att driva dina datorprylar kan kosta dig ditt land om man inte är uppmärksam

:tummenupp
det är ju ingen jämförelse jag gör, han förvänta sig att jag kunde historia och jag förväntar mig att alla som har en dator ska kunna standardsaker om datorer, för sakerna jag nämner är jävligt standard och absolut inte avancerat man måste vara datanörd för att kunna.

fast somsagt, jag tycker inte jag tjänar nått på att veta hur tjernobyl blev som det blev, inget som intresserar mig.

fan vilken löjlig väg denna tråden har gått, att jag ens sitter och ödslar tid och energi på detta asså :tungan

från bilder på tjernobyl till en fråga som sedan fick hela sh att vända sig mot mig..
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Nikel - en "ungdom" jag gärna bjuder på en bira och snackar skit med på puben.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nikel - en "ungdom" jag gärna bjuder på en bira och snackar skit med på puben.

Åhh, en sån ära :yoparty

Där ser du Empo, du får skäll och jag får öl!


Det lönar sig att ha boken som heter: Allt du behöver veta!
Perfekt att läsa vid sänglampan!
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Du kommer att skratta åt dig själv när du återkommer till den här tråden om några år ;)

Tror jag med. Nu är alla över 25 "gråhåriga" och födda 400år fK. Tar 3-5år till och då inser han. När jag blev vuxen...då var jag inte vuxen.
 

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
kawaskaki kx250
Tror jag med. Nu är alla över 25 "gråhåriga" och födda 400år fK. Tar 3-5år till och då inser han. När jag blev vuxen...då var jag inte vuxen.

och nu har jag lärt mig att alla som är födda efter 86 är idioter som bott i garderoben hela livet.
har också lärt mig att om man inte vet vad som orsakade skadan i tjernobyl så får man inte dricka öl med nån på sh.
har lärt mig att det spelar ingen roll alls vad man har i datorn.
har lärt mig att man får halva sh mot sig om man visar okunskap i nån laddad fråga.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
och nu har jag lärt mig att alla som är födda efter 86 är idioter som bott i garderoben hela livet.
har också lärt mig att om man inte vet vad som orsakade skadan i tjernobyl så får man inte dricka öl med nån på sh.
har lärt mig att det spelar ingen roll alls vad man har i datorn.
har lärt mig att man får halva sh mot sig om man visar okunskap i nån laddad fråga.

Jag är fortfarande född efter -86, så det stämmer inte :fakta

Dock har du rätt i resten faktiskt.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
och nu har jag lärt mig att alla som är födda efter 86 är idioter som bott i garderoben hela livet.
har också lärt mig att om man inte vet vad som orsakade skadan i tjernobyl så får man inte dricka öl med nån på sh.
har lärt mig att det spelar ingen roll alls vad man har i datorn.
har lärt mig att man får halva sh mot sig om man visar okunskap i nån laddad fråga.

Ahh, ta inte åt dig för hårt. Nikel var ju mer eller mindre samma årsmodell så redan i detta inlägg blev det fel av dig de första orden :tummenupp

Det viktiga är att man faktiskt lär sig hela tiden, och även nu när du har svårt att ta kritik så har du ändå lärt dig om en viktig historisk händelse.

Du får hänga med oss till puben så bjuder jag er båda på bira. Så får du även dela med dig av sånt du tycker är intressant :yoparty
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ahh, ta inte åt dig för hårt. Nikel var ju mer eller mindre samma årsmodell så redan i detta inlägg blev det fel av dig de första orden :tummenupp

Det viktiga är att man faktiskt lär sig hela tiden, och även nu när du har svårt att ta kritik så har du ändå lärt dig om en viktig historisk händelse.

Du får hänga med oss till puben så bjuder jag er båda på bira. Så får du även dela med dig av sånt du tycker är intressant :yoparty

Låter som en oerhört bra idé :tummenupp
 

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
kawaskaki kx250
Ahh, ta inte åt dig för hårt. Nikel var ju mer eller mindre samma årsmodell så redan i detta inlägg blev det fel av dig de första orden :tummenupp

Det viktiga är att man faktiskt lär sig hela tiden, och även nu när du har svårt att ta kritik så har du ändå lärt dig om en viktig historisk händelse.

Du får hänga med oss till puben så bjuder jag er båda på bira. Så får du även dela med dig av sånt du tycker är intressant :yoparty

ganska svårt att inte ta åt sig när man blir attackerad av halva sh pga EN FRÅGA(!!!!!), frågar du mig tycker jag det är rätt löjligt faktiskt, smått komiskt:rofl

jaja skitsamma, nångång måste man väll bli rostad, kanske tom är nyttigt?.
låter skitbra, skulle behöva en bira eller två för att lugna nerverna efter denna mentala misshandeln:) (nä riktigt så allvarligt var det inte, men nästan)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
ganska svårt att inte ta åt sig när man blir attackerad av halva sh pga EN FRÅGA(!!!!!), frågar du mig tycker jag det är rätt löjligt faktiskt, smått komiskt:rofl

jaja skitsamma, nångång måste man väll bli rostad, kanske tom är nyttigt?.
låter skitbra, skulle behöva en bira eller två för att lugna nerverna efter denna mentala misshandeln:) (nä riktigt så allvarligt var det inte, men nästan)

Det är nog allt bra att bli rostad, been there done that om man säger så :gnissla

Men är man bara öppensinnad och kan ta kritik någorlunda så brukar det lösa sig :)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vad kan du om:
WW1
WW2
Hindenburg
Titanic
Martin Luther King
Ghandi
Nordirland
Falklanskriget
Palmemordet


Menar inte att vara taskig, men jag oroas över vad fan dom lär ut (eller inte) i skolan nuförtiden...
:gnissla

Menar inte att va taskig :va Du säger att killen är efterbliven och säkert nånting mer som bara bläddrades förbi.

Tjernobyl är bara påhittat, helt säkert jag lovar. Sjukt lätt att bara fejka med photoshop tycker jag.

Aa jag tycker det.
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Menar inte att va taskig :va Du säger att killen är efterbliven och säkert nånting mer som bara bläddrades förbi.

Tjernobyl är bara påhittat, helt säkert jag lovar. Sjukt lätt att bara fejka med photoshop tycker jag.

Aa jag tycker det.

Söndagshumorn är på topp:rolleyes:
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
men herregud...................................................................
vart har jag gämfört ms på en skärm med andra världskriget?


vad tjänar jag på att kunna historia? inte ett skit.

Den jämförelsen gjorde du genom att hävda att det är lika illa att äldre människor inte vet något om datorer som att du inte vet något om en av de största katastroferna i mannaminne:) Det hemska är ju att du inte ens inser hur dumt det låter. Du är i din enfald totalt ovetandes om en händelse som kostade mängder av människor livet och som ställde till problem i stora delar i världen i flera år efter att det hade hänt, och menar på fullaste allvar att det är lika illa att inte kunna något om datorer? Du borde fanimig skämmas, på allvar:) Men det har du väl inte vett till, tyvärr...

Seriöst, man behöver inte vara intresserad av historia för att inse värdet av det och åtminstone bilda sig ett hum om några av de större händelserna i världshistorien. Det hör för fan till allmänbildning att känna till vad som hände i Tjernobyl. Jag är inte heller särskilt intresserad av historia, men Tjernobyl och en del andra större händelser känner jag åtminstone till i grova drag. Problemet är att om ingen i hela världen vore intresserad av historia så skulle mänskligheten antagligen upprepa alla sina större misstag, eftersom det inte skulle finnas någon som kände till att "det här har vi testat förr, och det gick inte så bra". Vi går ju framåt för att vi lär av våra misstag. Sug lite på den tanken, och se sen till att skaffa dig lite allmänbildning. Det är fan din plikt som människa att känna till bland annat vad som hände i Tjernobyl:fakta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har inga av mina barn i närheten, men jag är tämligen säker på att dom vet vad som hände i Tjernobyl och inte nog med det så vet dom hur mångta atombomber som har fällts i krig och var dom fälldes...

Det är ju inga bagatellartade detaljer...
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Från det ena till det "andra", eller till tråden. Jag planerar en MC-tur via lite Östeuropeiska länder ner till Kroatien till sommar. Gissar på att Ukraina (speciellt Tjernobyl) är kanske en för lång avstickare. Hade dock varit väldigt intressant att kört en sån runda annars.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top