Personligt?
Men du har givetvis rätt. Det saknas en klass i sverige. Rookie borde döpas om, eller regleras om, och en sann instegsklass borde införas.
Erf sprint??
För mig som är oinvigd, vad innebär ERF sprint?
Snackar vi standardhojar? (Och med standard så menar jag att man låter motorn vara helt intakt från original)
Klart intressantaste om man vill ha en ny klass. Fr att få et överkomligt så måste dock motorerna vara standard för annars blir det genast dyrt satan.
För mig som är oinvigd, vad innebär ERF sprint?
Snackar vi standardhojar? (Och med standard så menar jag att man låter motorn vara helt intakt från original)
Erf sprint??
När jag kollade resultatlistan såg det mest ut som uppvärmning för ERF och Superbike. Stämmer det att folk blev utkvalade så lider jag med dem.Lämplig instegsklass när de snabbaste ligger på 1,07-1,08 på Gåsen? Bra träning för etablerade men nån instegsklass är det knappast... Var väl förare som blev utkvalade i Torsdags dessutom?
När jag kollade resultatlistan såg det mest ut som uppvärmning för ERF och Superbike. Stämmer det att folk blev utkvalade så lider jag med dem.
Jag körde 125 standard mitten på -90 talet, hur kul som helst när alla har samma hojar(prestanda)! Skulle tänka mig en standardklass med kawasakis 250 fyrtakt! Billigare kan det ju inte bli! Visst en slö maskin men när alla kör på samma spelar toppfarten mindre roll!
Tvitakt går ju bort på enkelhet.
Jag hade velat köra 600 med ett annat regl.
- Originalmotorer
- QS, dämpare ok att byta
- Kraftig däcksbegränsning.. 1 set per helg + regndäck. Då hade alla helt plötsligt åkt Endurancedäck då det är det enda som håller, och racen blir lika tighta som vanligt.
Resor, startavgifter, boende och mat är ju svårt att pruta på. Men jag måste erkänna att jag baxnade lite när jag hörde hur mkt vissa plöjer ner på däck redan i Rookieklasserna.
Ser ju ut som STD600 fast med däcksbegränsning...
Billigast jag har kört är ktm 690 cup, kanske inte billigast hoj i inköp men går knappt att ha sönder, BILLIGA reservdelar, kickback från ktm osv.
Man kör tillsamans med supermono, busenkelt val.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|