Tvitakt går ju bort på enkelhet.
Jag hade velat köra 600 med ett annat regl.
- Originalmotorer
- QS, dämpare ok att byta
- Kraftig däcksbegränsning.. 1 set per helg + regndäck. Då hade alla helt plötsligt åkt Endurancedäck då det är det enda som håller, och racen blir lika tighta som vanligt.
Resor, startavgifter, boende och mat är ju svårt att pruta på. Men jag måste erkänna att jag baxnade lite när jag hörde hur mkt vissa plöjer ner på däck redan i Rookieklasserna.
Alltså, det går att tävla rätt bra i iaf. R600 på endurancedäck eller bättre begagnade. Kom t.ex. nästan* tvåa på Falken på senaste R600 på ett SST-däck jag hittat i TL:s slänghög. Själv köper jag alltid hårdaste blandningen som finns av just ekonomiska skäl. Fram har jag kört på samma däck hela säsongen och bak brukar jag köpa ett nytt till varje racehelg + nått extra om det sliter mycket på träningarna. Trots det blir det ändå väldigt mycket pengar på däck. Själv skulle jag gärna se att anmälningsavgifterna minskade lite på racen också.
* Kraschade ur från andraplats på sista varvet pga. dålig dämpariställning som orsakade framhjulssläpp.