TomK
hela världen är min rejsingbana
Kollade bildelsbasen och det finns ett antal inne. Från ca fem tusen och med frakt på en tusenlapp. Man kan ju köpa hem och renovera upp så det är helt nytt och ha liggandes till det finns tid att byta.Jag körde hennes bil och de lät exakt som hjulager.
Bad henne byta , haha - the sound was still there...
Diff haldex sound noise rebuild var rätt sökvägar.
Frågade hennes farsa , två lager köpte han.Bara höger slut.Håller länge som ett bullrande hjullager så man kan köra o byta sänare.
Gör som han , köp en beggd.Kolla oljan så det inte finns metallglitter.Skruvfa dit o renovera den gamla.
25-30 tusen cash in.Då kan man iaf gå jämt upp eller som dom vinst.
Hjulagrena är bra sa han på tyskarna så hjullret kommer förmodligen därifrån om det är en haldex4wd
Frågan är var man får tag i lager? Jag misstänker att det inte finns som vanliga reservdelar hos VAG, men att med rätt artikelnummer så finns det kanske SKF-grejer att köpa och då tar man hem dubbel uppsättning och renoverar den gamla sen efter bytet.
Edit: hittat en del på YT och bla en som ger SKFs artikelnummer på vad som sitter i en av Haldex-varianterna. Beror ev på vilken generation det är (4 eller 5 på denna 2012:a) och det behöver jag kolla upp först.
Last edited: