Bilrelaterade diskussioner

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Cayenne S 4.2 tid, kunskaper? Verkar solida.
Något i bakhuvudet viskar om mycket problem med Porsche, men det kan röra andra modeller. Det lär ju inte vara sämre än Land Rover och Jeep i alla fall.

Jag har dock aldrig ägt en Cayenne även om jag sneglat på dem, men alltid landat i BMW eller Audi istället.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Herrejäklar, jag tyckte det stod "Bibelrelaterade diskussioner".

Nog dags att slita sig från datorn en stund. Det var så kul denna lediga fredag, satt och drack kaffe halva dagen, och nu ser jag syner. Frisk luft för helv.. !

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sånt där räknas sällan i pengar, det där är ren passion och kärlek 😍

Jag jobbade med en snubbe som körde dragracing, när det skulle festas drack han hemgjort vin, och han tog på sig all övertid han kunde, på vintrarna tog han på sig snöskottningen på firman och sov på jobbet...

När man frågade hur mycket dragracingen kostade svarade han att det fanns en formel för det "Allt du tjänar +all sponsring + X" han menade på att det gick an bara man höll "X" litet...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag jobbade med en snubbe som körde dragracing, när det skulle festas drack han hemgjort vin, och han tog på sig all övertid han kunde, på vintrarna tog han på sig snöskottningen på firman och sov på jobbet...

När man frågade hur mycket dragracingen kostade svarade han att det fanns en formel för det "Allt du tjänar +all sponsring + X" han menade på att det gick an bara man höll "X" litet...

Ja, det är ju på sätt och vis inte förvånande att många som håller på med racing hamnat på fel sida om lagen.
Jag menar inte att alla gör det utan det är väl fortfarande en bråkdel men racingfolket är klart överrepresenterade. Kanske också bidrar att dom har en högre riskbenägenhet i största allmänhet.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Morgonhumor..

fontR.jpg

Helvete vad det ska säljas pickUps och annat löst skräp på mellandagsrean.. då.
:nicka

promem.jpg

..nåja.

egna.jpg
Men det är väl bra att dom täpper till där det verkligen spelar roll, väl? :rofl
(Utsläpp E85 jämfört med bensin och diesel enl. denna lista är; 0.45%)
..och ja, E85 som produkt/ämne/drivmedel är ovidkommande i detta fall = enbart vad som är beräknat mot vilket.

* Egna

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här i stan är det en firma som säljer pickisar med CNG kit för att få Bonus istället för Malus.

Dom tar 50kkr för gaskittet, ändå är det tydligen lönsamt

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto 1997 Ducati 900SS
..och det sämsta av det sämsta alt. tvi f-n, köra omkring på fis.
Körde begagnad V70 Bi-fuel i många år. Funkade fint. Efter 10 år började gasprylarna krångla lite grand. Det var ju ingen bilfirma som hade fixat ihop den delen. Det gick dock att lösa via en ingenjör från Volvo i Göteborg. 6 månader senare gick dock toppblockspackningen och bilen började samtidigt larma på nätterna. Då sålde vi den.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Körde begagnad V70 Bi-fuel i många år. Funkade fint. Efter 10 år började gasprylarna krångla lite grand. Det var ju ingen bilfirma som hade fixat ihop den delen. Det gick dock att lösa via en ingenjör från Volvo i Göteborg. 6 månader senare gick dock toppblockspackningen och bilen började samtidigt larma på nätterna. Då sålde vi den.
Cylinder 3 brukar brinna upp, t.o.m. logiskt (den mittre).

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC