Bilrelaterade diskussioner

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Gillar att de garderar med "kan gå att hitta" också. Ifall det skulle vara så att ingen jävel orkade dokumentera till slut trots allt.
Jag har hittat instruktionsboken i bilens dator vid ett tillfälle tidigare, men det är inte helt smidigt. Speciellt sökfunktionen är ju ungefär en miljon smidigare om man har en manual i pdf-format.
Men det är helt tydligt att de jobbar hårt för att man ska vara tvungen att åka till "auktoriserad verkstad" vid minsta lilla frågetecken.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vissa däckfirmor borde veta bättre än att köra överdimensionerade mutterpickor utan rätt moment...

När jag fick nya sommarsulor fixade, så byttes de på plats med borttagning av hjul och återmontering för en spottstyver, men det visade sig vara mer besvärligt än bekvämt nu när det var dags för vinterdäcken.

Det enda sättet för att inte riskera att dra av bultskallen eller förstöra verktyget, är att gå på med MAPP-brännare i minst 30s, sedan vibrera med mutterpicka (och den är ganska rejäl ändå) och sedan med 60cm förlängning på spärrskaftet dra loss med en smäll genom att i princip stå på skaftet.

Mer kraft och våld förstör bara - värme hjälper!IMG_20241218_145028311_HDR.jpg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vissa däckfirmor borde veta bättre än att köra överdimensionerade mutterpickor utan rätt moment...

När jag fick nya sommarsulor fixade, så byttes de på plats med borttagning av hjul och återmontering för en spottstyver, men det visade sig vara mer besvärligt än bekvämt nu när det var dags för vinterdäcken.

Det enda sättet för att inte riskera att dra av bultskallen eller förstöra verktyget, är att gå på med MAPP-brännare i minst 30s, sedan vibrera med mutterpicka (och den är ganska rejäl ändå) och sedan med 60cm förlängning på spärrskaftet dra loss med en smäll genom att i princip stå på skaftet.

Mer kraft och våld förstör bara - värme hjälper!View attachment 507873
Är du oxå med i decitonklubben? :va :tummenupp
1734539499915.png
Röret ser knäckt ut....

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!