Ponrus_J
Din räddare i nöden
Kan man då eventuellt och kanske uttrycka sig så här?
Biltemas integralhjälm finns i två färger.
Har köpt stötdämpare till bilen därifrån och de funkar klockrent
OK skriver ner hela artikeln
BILTEMAS ryggskydd underkänt i Bikes ryggskyddstest i Bike 7.08, då det inte klarade av värdet för level 1.
Jacob Attehag ansvarig för motorcykelprodukter hos Biltema, ger svar på testresultaten.
-Skyddet har fått sitt CE-godkännande hos Ricotest i Italien. Att det fick underkänt hos det engelska testinstitutet Satra berodde på felaktig märkning av skyddets längd. Skyddet saknade märkning om dess längd från midja till skuldra. Istället angavs bara skyddets totala längd på förpackningen. Därför hamnade ett av testslagen utanför själva skyddet. Satra gjorde ingenting fel, det föll på vår märkning som nu ska ändras.
Vi ser ingen säkerhetsrisk med våra skydd och inga kommer att återkallas.
(Saxat ur Bike 8.08)
Hoppas dom gör om testet, alltid kul med rätt siffror.
Jag kör med biltemas ryggskydd, hursomhaver så är det bättre än att vara utan, (kört 3år utan ryggskydd, kanske dax att köpa en trisslott?)
Denna tråd är för bra för att somna in. Väcker liv i den med lite kedjerengöringstips.
Kedjeborsten (denna) tillsammans med fotogen (t.ex. denna). Dra ett tiotal varv och doppa borsten i fotogenet regelbundet. Eftertorka med papper.
En kartongskiva mellan kedjan och bakfälgen förhindrar stänk på fälgen.
Är nöjd med denna lyft.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1683&iItemId=135169
Fick dock kapa ena röret (det till höger under pedalen) så att den sänktes 2 cm för att komma under hojen med motardhjulen på.... Funkar skitbra!
Här är resultatet av att försöka nita en kedja med fultemas kedjenitningsverktyg...
Inte så lyckat...
Hehe, synd att jag inte såg denna tidigare.. shoppade en för att korta kedjan en länk och ersätta clipet med ett riktigt nitlås..
Delandet och pressandet av plattorna gick kalas! Dock sa det knak om just "nithylsan" som iofs bara gick i två delar.. blev knappt ett märke i niten innan den gick sönder.. fick pengarna åter iaf och söker nu efter en ny schtabilare variant
iofs inte helt omöjligt att jag gjorde något knasigt.. men det var skönt att se att man inte var ensam om det
Hehe, synd att jag inte såg denna tidigare.. shoppade en för att korta kedjan en länk och ersätta clipet med ett riktigt nitlås..
Delandet och pressandet av plattorna gick kalas! Dock sa det knak om just "nithylsan" som iofs bara gick i två delar.. blev knappt ett märke i niten innan den gick sönder.. fick pengarna åter iaf och söker nu efter en ny schtabilare variant
iofs inte helt omöjligt att jag gjorde något knasigt.. men det var skönt att se att man inte var ensam om det
Måste väl tillägga att det gick bättre när jag fått tag på ett nytt verktyg (också fultemas, gratis på garanti) och ett nitlås som var lite borrat i pinnarna. Resultatet blev då detta :
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=262417&d=1233594486
Någon som provat sadelväskorna från Biltema, hur är kvaliten? är lite sugen att testa dem till en Gsxr 1000 K6:a.
Är inte sugen på att lägga ut en massa pengar på sadelväskor då jag är rätt säker på att de bara kommer användas några få gånger.
Köpte biltemas tanklock i aluminium till Ktm;en härom veckan funka skitbra o snyggt är det också
Har själv köpt dessa, men kan inte styrka med några användarerfarenheter då de endast har blivit fullpackade o provmonterade, dvs aldrig körda. Verkar vara mkt pang för pengen, dock tyckte jag att de kändes rätt sladdriga i expanderat läge men det har jag överseende med. Använde några laststroppar för att motverka detta. Tydligen har några haft problem med väskorna då värmeskyddet vid anliggning mot ljuddämparn inte varit det bästa. Kör själv med slip-on som inte blir så värst varmt,
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|