Biltema = kanontema!

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Har kört en roadracingsäsong på en 600cc med en 520 Street FB-ring. Inga konstigheter alls sträckte sig lite i början precis som min förra RK kedja för 1700kr. Nästa säsong kommer jag trots detta köpa märkeskedja för att det känns lite tryggare.
 
Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Har kört en roadracingsäsong på en 600cc med en 520 Street FB-ring. Inga konstigheter alls sträckte sig lite i början precis som min förra RK kedja för 1700kr. Nästa säsong kommer jag trots detta köpa märkeskedja för att det känns lite tryggare.

Har du kört en säsong roadracing på en biltema kedja... jiiises de säger ju allt.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Har du kört en säsong roadracing på en biltema kedja... jiiises de säger ju allt.

Om hur förbaskat långsamt han kör? :D

Skämt åsido, Biltemas kedja är säkert bra, men när kommer drev därifrån? Kunde de inte skita i oljefilter som det redan finns 700 olika tillverkare av och satsa på drev istället?

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Om hur förbaskat långsamt han kör? :D

Skämt åsido, Biltemas kedja är säkert bra, men när kommer drev därifrån? Kunde de inte skita i oljefilter som det redan finns 700 olika tillverkare av och satsa på drev istället?

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.


Är det inte ganskas smidigt att kunna köpa filter samtidigt som man köper olja.?
Det ena utesluter väl inte det andra?
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det verkar som om Biltema trots allt har lite marginal på sina priser.
Har man som hittills höjt priserna med mer än 10% per så så hamnar man snart i jämnhöjd med konkurrenterna..
Finns prod som höjts 25% per år...
Så.. kulor till ett jetplan finns nog.
Dessutom har man ju engagerat sig i länder med högre prisnivå än Sverige men har samma inköpspris som här...
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Om hur förbaskat långsamt han kör? :D

Skämt åsido, Biltemas kedja är säkert bra, men när kommer drev därifrån? Kunde de inte skita i oljefilter som det redan finns 700 olika tillverkare av och satsa på drev istället?

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.

Byter man filter varannan vecka så blir 50 kr gången ganska fina pengar efter ett tag :näsblod
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
[QUOTE

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.[/QUOTE]

Jag köpte filter till hondan för 50kr och på honda skulle de ha 295.. å de ligger inte sååå långt bort från mig så inkluderat bensin så är det nog iaf 10mil gratis.. Men visst.. lite småpostatis är det väl kan jag tycka.. mer principen att inte kasta stålar överallt.. Kanske lägga skillnaden på sambon så man får lite mer hojtid nästa år... ;) /toffel'n
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Jag satte på en 530 Street FB-ring på "använda" drev på min busa och det har funkat ca: 100+ ban mil skapligt tempo och en 500 på gatan.. funkat finfint för mig iaf..

Såg att de sålde kedjor.... någon som har testat på en sporthoj?

T.ex. 530 Street FB-ring

(OT men...vad står FB för?)

kan ju även rekommendera deras nya depåstöd bak o sen köpa klykor till det.. finns det nån som gnäller på de är dom blinda..

sen har dom även depåstöd fram för att lyfta i gaffelkronan..

dom har även fått in ett däck avkrängningsverktyg som verkar toppen..ligger på köpes listan..
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Byter man filter varannan vecka så blir 50 kr gången ganska fina pengar efter ett tag :näsblod

Jo, men varför skulle man göra det? Bättre att hitta en fin sjö att slänga pengarna i istället. Då får man lite natur och frisk luft på köpet. :)

[QUOTE

Jag gillar billiga alternativ som är bra, men inte på saker som skiljer 50 spänn (typ oljefilter). Inte ens värt resan på 3 mil ju.

Jag köpte filter till hondan för 50kr och på honda skulle de ha 295.. å de ligger inte sååå långt bort från mig så inkluderat bensin så är det nog iaf 10mil gratis.. Men visst.. lite småpostatis är det väl kan jag tycka.. mer principen att inte kasta stålar överallt.. Kanske lägga skillnaden på sambon så man får lite mer hojtid nästa år... ;) /toffel'n[/QUOTE]

Ok, Ducatis orginalfilter (Champion?) kostar 124 spänn så jag har alltid köpt det. Vet inte vad motsvarande kostar på Biltema, inte riktigt orkar engagera mig får så få pengar.
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
200 är bara tomgång på min hoj... ;)

Men du har rätt! Det är fanimig bilventiler!
Jag har ännu inte sett vinklade (metall) att köpa. Nå¨n som sett.
JAg fattar inte hur de tänker nar de sätter dit raka...
Dels har man problemet med centrifugalkraften, som kan tömma däcken fortare an man kan säga flaska, om ventilhattarna är kass, men så är det ju det där med åtkomligheten vid luftpåfyllning :mad:

M.v.h

Vinklade ventiler i metal går att sköpa vid Triumph.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kanske pga han kör en 525a där man byter olja var 5h:tummenupp

Eldar man den med kol eller bryter motorn ner sig själv i en rasande fart så man måste byta filter efter 5 mil i den? :D
Nu är jag HELT obekant med modellen men jag fattar inte att ett oljefilter skulle vara slut efter 5 mil... Då skulle jag ha förbrukat 240 oljefilter denna säsong... DÅ skulle jag nog överväga biltemafilter... :tummenupp
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Eldar man den med kol eller bryter motorn ner sig själv i en rasande fart så man måste byta filter efter 5 mil i den? :D
Nu är jag HELT obekant med modellen men jag fattar inte att ett oljefilter skulle vara slut efter 5 mil... Då skulle jag ha förbrukat 240 oljefilter denna säsong... DÅ skulle jag nog överväga biltemafilter... :tummenupp

5 timmar. Tror att personen i fråga har haft högre medelhastighet än 10 km/h.
 

Onestep

OneStep
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
2005, Triumph Speed Triple; 2000 Honda VTR 1000 SP1; 1985 Suzuki GSX-R StreetFighter
Hej,

Hur ofta/ efter hur månge km sprayer du med Litiumfett?

Mvh
Bo
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Måste bara ge :tummenupp för Biltemas fälgstripes.
Lätt att montera och håller fint, har varit ute i skog och fastnat i lerhål och ännu sitter dem kvar.

Biltemas tanklock till KTM är även det kanon, funkar till och med bättre än orginallocket :tummenupp
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Köpte däckskrängarverktyget. Som novis tog det lite tid att kränga första däcket, men det funkade. Lite sned anläggning av prytteln som ska trycka på däcket (följde inte fälgkonturen), men det kan man fixa. Verkar som det funkar klockrent för en lekman i alla fall. inga direkta svaga punkter i konstruktionen
 

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husaberg 650
Visste inte vart jag skulle lägga det men här passar väl bra:)

Någon som prövat bromsklossarna? funderar på att ta ett par till min husqvarna då jag betalade 30€st (ca.300kr) för dom jag köpte senast och biltemas =99kr.

Fatbar , risers och lite annat kommer jag köpa nu iaf
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top