Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hehe.. nädu inte kärvade oken på mazdan, inte så man låg och motorbromsade direkt.
Dem är helt enkelt SKIT, biltema-skit.. fel-tema-skit.. jag köpt verktyg på biltema också.. har dragit av ett spärrskaft och hylsor.
Farsan har ett bacho-set som är .. generationer gammalt, alla hylsor hela på det... man kan ju undra varför Bacho e dyrare, kanske för grejerna håller ?
Det är klart att sannolikheten för låg kvalité ökar ju billigare ngt är! Men det är inte ett generellt samband mellan billigt och dåligt. Så bara på en nipponglidarhoj som ju kostar ca hälften av en HD. Många är ju helnöjda med med sin fransnipponsar.
Biltemas verktyg med 10 årsgaranti tycker jag är ok, iaf deras ring- och lednycklar som jag har i mängder. Skönt att de är billiga när ngn av den går i sjön från båten. Sedan är ju kvalité ett individuellt begrepp. Den biltema-mutterdragare som kanske duger åt mig som bara är i garaget några dar i veckan (och därtill använder mutterdragaren några ggr per år) kanske inte står rycker i en däckverkstad, och om den håller så kanske den har för höga buller- och vibrationsnivåer för kontinuerlig användning enligt arbetsmiljöregler, det vet ju inte jag.
Biltemas oljor vet jag var de kommer ifrån och det är inte ngt som Biltema har boliat ihop, inte har den kokats ihop i en kinesisk bergsby heller. Men det finns ju mycket på biltema/Jula mm som är för dåligt för att jag ska vara nöjd. MC-lyften var dock kanon.
Beläggen vet vi ju nu var de kom ifrån
/J