JakobL
BsC.Min.Eng
Nej Henrik det är en j-a skillnad
Spelar ingen roll om du köper biltema, carbone lorraine, galfer, braking, goldfren mm... så länge det är det deras (billigaste)belägg för gata så kör man slut på dom på något pass på bana...
Använd rätt pryl på rätt plats så funkar det...
Jag kör så sakta så det blir som gatåkning...
Men om de är som ersättning till originalbeläggen borde de hålla för mitt tempo tillräckligt bra eftersom jag kör med originalbelägg nu och det funkar schysst och om inte annat så var det inte så många kronor som gick åt. Sen hade det vart kul och se vad de går för. 300 kr för en uppsättning eller vad de nu kostar, det är ju skitbra. Håller det en träning vet man ju det till nästa gång hursomhelst. Kul att prova.
Ang. Skoda/VW/Audi, Volvo/Ford, Cadillac/GM etc.
Det du betalar 60.000 mer för är vad du ser interiört samt lite ljuddämpning. Det är precis vad kunden märker. Motor, chassi etc. är ofta helt identiskt, kallas för plattform på fackspråk. Den som tror att man får en helt annan bil ser i och för sig till att jag får ut någon lön men bör nog anmäla sig till Nix-registret för du lär vara varje telefonförsäljares dröm...
Ozto: inte för att vara spydig men det gör det INTE!
Ang. Skoda/VW/Audi, Volvo/Ford, Cadillac/GM etc.
Det du betalar 60.000 mer för är vad du ser interiört samt lite ljuddämpning. Det är precis vad kunden märker. Motor, chassi etc. är ofta helt identiskt, kallas för plattform på fackspråk. Den som tror att man får en helt annan bil ser i och för sig till att jag får ut någon lön men bör nog anmäla sig till Nix-registret för du lär vara varje telefonförsäljares dröm...
Pay peanuts get peanuts heter det ibland.
OFFTOPIC...
Bara i ren nyfikenhet nu... men hur funkar det egentligen?
Vi har tillverkande företag X.
Försäljande företag A kontaktar företag X och köper in produkten därifrån. Till ett pris.
Försäljande företag B kontaktar företag X och köper in precis samma produkt på samma spec som företag A köper in.. men säljer denna produkten grymt mycket billigare.
Vem står för test- och utvecklingskostnaden.. är det företag X eller företag A? Går företag A med på att exakt samma produkt säljs mycket billigare av företag B?
Har inte provat biltemabelägg själv men har bekanta som provat dem på endurocykel.
Tydligen slets de ner oerhört fort (typ ett 45-minuters träningspass) om man körde på sandig bana om det var lite fuktigt, alla belägg slits fort under de förhållandena men BT-beläggen var tydligen exeptionellt dåliga.
och goldfren håller betydligt längre och skivorna slits mindre med goldfren .
Dessutom är ju bromsar det sista man vill lägga pengar på. När du ändå är där, passa på att köpa en ny hjälm......
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |