hjälmar e skit.. Biltema eller ej ..Hyrde en hoj en gång tidigt 80tal på mallis
En fin spretans ny yamaha offrodare. Fick me något plastikt som liknade en jofa hjälm av killen som hyrde ut hojen
Gick ju inte att ha på sej..Passa ju inte alls till badtofflerna linnet.shortsen som jag hade på mej när jag körde in till Palma
Knöt fast plastelendet på pakethållaren. På landsvägen in till palma när jag pressa den stackars lilla 125cc till max
hastighetsmätaren närma sej 120 precis under en omkörning av en lastbil..Då tvärlåste sej bakhjulet.. kasa fram med häcken Svängande på hojen bra långt fick stopp fortfarande stående på två hjul..Va fan va det som hände? Joo hjälmen jag knöt fast på pakethållaren hade glidit ner o lagt sej mellan bakhjul o hållare o låste upp hjulet
När jag väl ftt stopp på hojen hade hjälmen smällt itu i två delar.. Va säger man
bakdäcket va så platt att hojen hoppa fram resten av veckan o killen jag hyrde hojen av såg ganska skeptisk ut när jag sa att hjälmen måste blivit stulen när jag lämnat den på styret
Iofs tog han betalt 200 för hjälmen när han inte fick tillbaks den..mycket pengar tidigt 80tal va tp en dags hyra av hojen