Baptisten
Medlem
Rövarhistoria på rövarhistoria...
Jag ska dra min:
Jag köpte svindyr Castrol-olja och hela jävla motorn exploderade.
Jag ska dra min:
Rövarhistoria på rövarhistoria...
Jag ska dra min:
hade ju märkt det när jag bytte olja då jue, e precis det man såg när jag satte in polarens gamla gsf 600 motor, fina stålskärvor/spån som följde med ut vid oljebytet.
i den gamla dvs org motorn så fanns det inga tecken av just metalspån på den sprängda motorn när jag bytte oljan innan bandagen. Sen när den väl va sprängd så va det så klart småspån vid pickuppen eller va den nu kallas men i övrigt i fint skick.
jag säger ju rakt ut att jag inte längre vågar använda biltemaoljan då jag misstänker att den orsaka raset. Inte att jag e 1000000 miljoner % säker på att det just va oljans fel men att det mesta pekar på det å att jag känner avsmak för den å håller mig borta från den om jag ska ut på bandagar å så. funkar ju som spololja å gatputtring säger jag jue
haha, gött när sporthoj håller på att bli avpixlat/nyatider/flashback där man gör narr av de som har annorlunda upplevelser å åsikter.. Nu e det så att det jag skrivit e mina åsikter å det jag upplevt å delar ni inte dem så fine men att peka finger å göra narr av nån e ju bara bevis på dålig karaktär. men men liv i tråden iaf
nä e inte kränkt, men folk e vuxna här antar jag å då passar det kanske inte för alla att skriva att nån drar rövarhistorier eller nått om han delar med sig av sina upplevelser å dylikt. E själv inte så lättstött lixom men vissa här behöver nog tagga ner lite bara.
sen har jag själv läst på en massa i just denna oljetråden å så, vid varje byta så går man ju alltid ut på nätet å läser på om det finns nått nytt jue. Inte att man e nån expert men man kan så man klarar sig lixom.
men som sagt, kanske skrivit det 200 gånger nu men litar inte längre på biltemaoljan helt enkelt.
haha, knäppis har jag inga problem med alls who cares egentligen
Ingen idé att ta livet för seriöst lixom men om nån säger en sak så borde folk ändå lyssna på han än att bara kalla han för rövarhistorieberättare. Om jag påstår att det enda jag kan komma på som orsakat raset va att jag bytte till en olja som inte höll måttet så e det la det som gäller. hur vet ni ex veta om all olja i alla biltema flaskorna e ens 100 procentiga.
Kan ju varit vad som helst eg men e ju det ändå min åsikt när hojen enligt mina utsagor va i prefa skick precis innan. Å inte har jag fått några andra konkreta tips utan bara att jag pratar i nattmössan som gnäller på biltemaoljan.
jag bara känner på mig att det va oljan som inte palla av värmen. så här tänker jag då
1.banditen e luft/oljekyld med standard oljekyl
2 oljan kändes vattnig/väldigt lättflytande tyckte jag
2 när man börna på bandagagen så va det vindstilla å det hade precis regnat å börja torka upp.
3 började nu brassa på men när man kom till lugna partier kände man hur varm hojen va å märkte att det börja imma till ordentlgit vid lugna partier.
4 när en v tvinn kom om så tyckte jag att den lät högt som fan men när den drog ifrån så bestod knackandet å jag åkte in.
5 chansade att jag kunde komma till vandrarhemmet med hojen men hade fel Boom
så jag står fast att oljan inte palla göra sitt. tittat i sen i olje/kyl sys å inget bajs där utan bara längs ner vid vevlagret på 3e cyl å lite vid pickuppen.
å det e min upplevelse av biltemas olja i min gamle mk1 bandit.
men som sagt e ju inte 10000 %miljoner säker på min sak att all biltema olja suger men jag håller mig borta typ
Bra att du kompletterade. Man skall ju inte bara leta och läsa utan helst också förstå iaf lite.Nu räcker det inte med att "leta" och "läsa", man måste också "blanda" det med en marknadsföringsförståelse... alltså: "Allt går att sälja med mördande reklam KOM och KÖP ..........
https://www.youtube.com/watch?v=hq74Y1yUgq0
Detta var en sanning redan på 1930-talet...och i ännu högre grad idag, när allt säljs med "Mördande reklam".
P.S Så ingår dessutom en "Snygg DEKAL som fäst på lämplig plats för att visa...JAG KÖR PÅ XXX.
/KentW
Upplever samma.Har nu bytt till SBK Racing 10W-50 jag me efter att ha kört med "spololjan" i knappt 200mil. Blev inte så negativt ändå med Biltema då kopplingen fungerade, inget slir eller så.. gick till o med bättre att "kvickskifta" än att koppla sig upp. Fast gammhojen trivs nog bättre me tjockolja i tråget så när både Swedol och Honda originalfilter finns o köpa lokalt är det som Ni säger dumt att chansa. Körde 6mil efter olje/filterbytet igår och visst fan smyger den bättre genom friläget.. slipper oroa mig för lådras i det närmaste
På de flesta Svenska motorforum där olja diskuteras så är det någon som känner alt. är kusin eller brylling till en kille som fyller oljan på Biltemas dunkar.
Peugeotklubben:
biltemas olja görs av statoil. har en kompis som jobbat med att paketera den så det är nog inte så dålig olja. Firman ligger i kristinehamn (!) i allafall och dom packar spolarvätska.bromsvätska. motorolja mm
Autopower:
"jag har en kompis som har en kusin vars brorsa jobbar på Biltema"
"Har hört på omvägar av en kompis som varit i fabriken att det stod fullt med biltema-dunkar på produktionsbandet "
lazzat.se, olja till Pontiac:
"Jag har en kompis som har jobbat i oljahamnen i Nynäshamn. Han tappade upp oljor på plastdunkar..."
Audi club Schweden:
"En kompis har jobbat på oljeterminalen i nynäshamn där man tappar upp olja. Biltema och Statoil är precis SAMMA olja..."
På raggarportalen har man lite annan uppfattning men ingen kompis:
"Biltema tar sin olja från Q8 och Mobil vad jag kunnat utforska och dom har INTE skitoljor."
Tja, det finns ju en någorlunda logisk förklaring till det.
Biltema har ingen egen produktion av olja, de köper den av någon annan oljeproducent.
Biltema byter leverantörer hela tiden, så de kan mycket väl ha haft alla producenter som nämns på olika ställen vid olika tidpunkter.
Det gör ju dessutom att det inte direkt går att göra några uttalanden om egenskaperna hos biltemas olja, för det är inte samma olja från år till år.
Jo dunkarna tappar nog inte upp sej själva så nog jobbar där någon.På de flesta Svenska motorforum där olja diskuteras så är det någon som känner alt. är kusin eller brylling till en kille som fyller oljan på Biltemas dunkar.
Peugeotklubben:
biltemas olja görs av statoil. har en kompis som jobbat med att paketera den så det är nog inte så dålig olja. Firman ligger i kristinehamn (!) i allafall och dom packar spolarvätska.bromsvätska. motorolja mm
Autopower:
"jag har en kompis som har en kusin vars brorsa jobbar på Biltema"
"Har hört på omvägar av en kompis som varit i fabriken att det stod fullt med biltema-dunkar på produktionsbandet "
lazzat.se, olja till Pontiac:
"Jag har en kompis som har jobbat i oljahamnen i Nynäshamn. Han tappade upp oljor på plastdunkar..."
Audi club Schweden:
"En kompis har jobbat på oljeterminalen i nynäshamn där man tappar upp olja. Biltema och Statoil är precis SAMMA olja..."
På raggarportalen har man lite annan uppfattning men ingen kompis:
"Biltema tar sin olja från Q8 och Mobil vad jag kunnat utforska och dom har INTE skitoljor."
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|