Biobesökare...*suck*

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag och gubben såg Passion of Crist igår. Herrejösses vilken grym film. Värre än en splatterfilm! Men kan varmt rekommendera den. :tummenupp Jag grät floder. Den berör en verkligen..

Men hur i helvete beter sig biobesökarna? Chipsprassel och mobiltelefoner?!!!:kocko
Betalar man 200kr för en film vill man kunna njuta av den. Droppen var när en kille snett bakom mig satt och stoppade truten full med popcorn och sedan tuggade med munnen öppen! Vill jag höra smaskande, kan jag stanna hemma med barnen..Kunde inte hålla tyst, så jag vände mig om och bad killen att "Kan du vara snäll och stänga munnen när du tuggar". (Peter höll på att trilla av stolen av skratt...). Men vad fasiken, någon respekt för andra får man väl ha.. Eller ska man acceptera vadsomhelst..? Är det Ok att bete sig hursomhelt på bio... :confused:

Funderar allvarligt på att skaffa mig en storbildstv och stanna hemma i fortsättningen!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Prasslet tar man ju i kombination med de mer högljudda scenerna :)

Fast annars tycker jag mest att lite chipsprassel här och där skapar rätt biostämning.
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
chipspåse prassel har man väl vant sig me...men när folk börjar skrika och kommentera filmerna högt..och tjafsa med varandra i salongen då blir man fan tokig..men det spelar ingen roll om man vrålar Håll käften till dom, oftast fjortisar för då blir dom bara ännu värre..
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Visst "bioljud" är helt OK. Men som sagt i rätt läge. Passion of Crist är en väldigt känslig och dramatisk film med mycket dialog och tid för eftertanken. Just då behöver man inte sitta och (genom sugrör) ljudligt sörpla i sig det sista i MacDonaldscolan eller snacka med grannen.
Stänga av mobilen är oxå självklart. Och skulle den ringa, så svarar man INTE!!!

Men många verkar tycka, att så fort de betalat, kan de bete sig som de vill... :kocko
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Tycker ändå mobiltelefoner är det största problemet. En del människor verkar ha problem att säga att dom inte är nåbara! Går man på bio är man helt enkelt upptagen i ca 2 - 3 h. Ibland har SF en reklamsnutt där man uppmanar publiken att kontrollera och stänga av telefonerna men inte ens då slipper man det...plötsligt ringer det och ofta tar idiotfan t.o.m och svarar...dom gubbarna, snarare än Du, borde skaffa TV eller nått och stanna hemma!

/FÖRGÖRAREN :yoparty
 

need-4-speed

I've got a need for speed
Gick med
21 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
BMX. [Övningskör med bil]
exiteme skrev:
Men hur i helvete beter sig biobesökarna? Chipsprassel och mobiltelefoner?!!!:kocko
Betalar man 200kr för en film vill man kunna njuta av den. Droppen var när en kille snett bakom mig satt och stoppade truten full med popcorn och sedan tuggade med munnen öppen! Vill jag höra smaskande, kan jag stanna hemma med barnen..Kunde inte hålla tyst, så jag vände mig om och bad killen att "Kan du vara snäll och stänga munnen när du tuggar". (Peter höll på att trilla av stolen av skratt...). Men vad fasiken, någon respekt för andra får man väl ha.. Eller ska man acceptera vadsomhelst..? Är det Ok att bete sig hursomhelt på bio... :confused:

Det där ingeting!!

Jag och min kompis så hulken förra sommaren, då kasta de godis på folk, alltså killarna som satt bredvid oss. Sen så kasta de läskbrukar på folks huven. Sen tog de sin läskburk och och kissade i den och frågade om min kompis skulle ha, han tackade nej då låtsades killen tappa den och så blev min kompis ner pissad!
 
Last edited:

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Ok N4S du tar rekordet och efter din historia känns det inte rätt att klaga över mitt biobesök igår.

Men är det någon här som INTE vet att det står VÄ respektive HÖ till höger på biljetten? Å är det någon här som INTE vet vad det betyder? För det var inte första gången några börjar från vänster för att gå förbi alla sittandes å sedan sätta sig längst ut till höger. Jag morrade lite åt dom när dom gick förbi! :mad:

/Grim
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
need-4-speed skrev:
Det där ingeting!!

Jag och min kompis så hulken förra sommaren, då kasta de godis på folk, alltså killarna som satt bredvid oss. Sen så kasta de läskbrukar på folks huven. Sen tog de sin läskburk och och kissade i den och frågade om min kompis skulle ha, han tackade nej då låtsades killen tappa den och så blev min kompis ner pissad!

:eek: fan vad äckligt!!

Jag har alltid haft tur att slippa sån't på bio..asså mobiltfn och snack.
 

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Grödinge
Hoj
ZX7R 97:a
GrimReaper skrev:
Ok N4S du tar rekordet och efter din historia känns det inte rätt att klaga över mitt biobesök igår.

Men är det någon här som INTE vet att det står VÄ respektive HÖ till höger på biljetten? Å är det någon här som INTE vet vad det betyder? För det var inte första gången några börjar från vänster för att gå förbi alla sittandes å sedan sätta sig längst ut till höger. Jag morrade lite åt dom när dom gick förbi! :mad:

/Grim

Ehh, ok.. Jaha, det är väl som det gamla ordstävet...
Man lär så länge man lever... Har sett det där med HÖ/VÄ... Men ärligt talat inte tänkt på vad det betyder... :huvet Har dock haft tur isåfall, då jag aldrig behövt "tränga mig förbi mer än max 4-5 platser...
Än finns det hopp för mänskligheten!!! :3freak
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
En sak till... Ska man dricka öl så ska man sitta längst bak i hörnet så man kan gå ut och pinka utan att störa alla andra.
 

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Diverse
Jag har börjat ge upp det där med biobesök.

Varje gång nästan man är där så är det något man stör sig på. Mobil, fjortisar som babblar konstant, prassel, smaskande, en fot i ryggstödet, osv.

Antingen får man kolla hemma eller så får man beställa två säten brevid sig på varje sida och bakom, framför sig så man får lugn och ro.

:(
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Efter att ha uppdaterat hembion med en CRT så har inte behovet att gå på bio varit så stort :)

Så det finns andra lösningar för er som inte tål störande folk på biografen.
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Knepet är att inte gå när filmerna är nya, utan när dom har gått ett tag, då brukar alla fukkon vara borta.
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
UltraMarine skrev:
Eller så har man en kompis som garvar extremt konstigt och extremt högt... :rolleyes:


Jag känner mig träffad där :hihi , ALLA jag har gått på bio med har klagat på mitt höga skratt. Och sen att jag "ibland" skrattar när alla andra är tysta pga någon liten skitsak som Jag tycker är asballt. Men helt ärligt jag skiter i det, ja då man kan tro att jag inte visar någon respekt alls. Men betalar man och går och ser en halvkul film då SKA man få skratta hur mycket man vill med. Alla har ju olika humor så det känns ju rätt trist när ALLA tittar surt på en för man väsnas.
 

JL

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Gpz 900R -84
The Passion ...

Hej
Jag var också och såg "The Passion" i går, och vilken film! Klart den bästa om Jesus, alla kategorier. Och verklighetstrogen, ingen engelsktalande blonde skandinavisk Jesus här inte. Och den visade tydligt vad Jesus gjort för oss (dött för våra synder). Frågan är om det inte är den bästa filmen i år, klart bäst hittils i all fall. Jag är kristen och är ju så klart extra intresserad och jag blir glad att nån tycker den är tänkvärd. Så är det nån som undrar nått efter filmen så står jag gärna till tjänst för frågor (om jag kan svara, men ska försöka mitt bästa!) Men gå och se den i alla fall!

Jag får inte mitt nya bakdäck förrän tidigast v16 så det var ju en törst att få se en bra film så länge, ska nog se den igen.

Jonas Lewander
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Omotiverat högljudda skratt, applåder och skrik vid minsta buskisskämt är det värsta irritationsmomentet i en biosalong. Titta och håll käften, människorna på duken bryr sig inte om ni applåderar.
 

MikkE

Guest
det är därför man har en fet hemmabio i sitt rum :) :tummenupp

men dom gånger jag har gått på bio så har jag klarat mig ganska så bra, kanske mest pga som WaZZe citerar: "Knepet är att inte gå när filmerna är nya, utan när dom har gått ett tag, då brukar alla fukkon vara borta."

jag brukar alltid vända 2-3 veckor efter premiären och se på rulle, eller bara skiter i bion och väntar på dubbeldisc utgåvan på dvd.

Men jag håller med till fullo att det är jävligt respektlös att kasta grejjer osv på andra ENDAST för att förstöra och försöka att spela tuff för sina polare. Nä då jävlar smällar jag till!! Det enda som jag egentligen fruktar när jag går på bio är att det ska komma en 2.20 meter lång snubbe med fett affro och sätter sig framför en. åååååå, sånt hatar jag!
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag går sällan på bio pga av folket,ljudet,o att jag inte har en pause knapp. sist jag gick var det skapligt tyst iallafall,men var mest äldre då.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top