Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?

• Antal röstningar
    0

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag köpte cert för ytterligare 20k 29/12 så det är väl mitt fel att det gick ner…

Explosssive

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2022
Hoj
Racing bike Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra black
Vad tittar du på?
Jag följer EGLD och TWT.
Jag läste på cryptodaily.se att Coinbase kommer att släppa sin egen plånbok? Det är därför jag förväntar mig en stor rusning för myntplånböcker.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bitcoin1.jpg

:skrattaåt

Hade ju absolut varit kul att pricka in ett par Coins där precis vid införandet när de kostade småpengar... Just nu känner jag mer att det är lite för sent att ge sig in på, de som lyckades pricka in köptillfället där precis i början och blev mångmiljonärer på små investeringar hade tur och jag var inte en av dem helt enkelt. Och nu är den chansen troligtvis borta, eller? Har det verkligen potential att explodera igen/ännu mer? Känns som att alla nyheter som rör Bitcoin på sistone bara handlat om att det störtdykt... Visst, det kan ju vända igen... Samtidigt förstår jag inte varför det skulle göra det? Vad ÄR det ens man investerar i? Jag har inte förstått ens det grundläggande konceptet. Liksom, vad är en Bitcoin, hur bildas de, vad består de av och vad gör man med dem? Att folk "Bryter" dem i grafikkortsbaserade gruvor har man ju hört talas om (fuck er som gör detta och trissar upp priserna på datorkomponenter förresten, mvh gamer), men vad händer i dessa gruvor? Jag vill minnas att jag läst något om att det handlar om att utföra beräkningar, syftar beräkningarna till något och resulterar de i något eller vad gör man med skiten??

Än mer kryptiskt ( :hihi ) förefaller det här med cert. Då äger man inte ens sina Bitcoin själv? :va Hur funkar det? Om skiten dyker under vad du gett så blir du skyldig pengar för ickeprylen du inte äger?

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad ÄR det ens man investerar i?
Det är många som försökt få mig att tro att det är något annat än ett Ponzi Scheme dvs pyramidspel. 2010 försökte någon övertyga mig att börja. Då stod 1 BTC i ca 4 kronor, nu står den i 330,168 SEK. Ökning med 82,000 gånger på 12 år. Har man roligare med mycket pengar? Kanske. Själv är jag väldigt ointresserad av investeringar eller ens pengar i sig självt. När man ser hur mycket tid man (supportar ett par företag) lägger på att sköta om sina aktieportföljer etc, kul för dom.

Själv spenderar jag tid (som aldrig återkommer) i sadeln på hojen på krokvägar om jag inte meckar. När man klickat på ditten och datten i webläsaren för att kanske kunna tjäna lite mer pengar och istället dragit hem ransomware, då får jag pengar över till bensin och reservdelar, efter att ha återställt firmornas värdefulla data från lämplig backup. Inkrementellt över 4 månaders tid och i dubbel uppsättning med en veckas förskjutning. Kina har förbjudit mining. Ryssland funderar på att förbjuda det. EU kikar på det ännu. Statskontrollerade valutor kommer alltid att rula. Finns inte en chans i världen att någon stat släpper kontrollen över de finansiella medlen. Att banan-republiker hänger på andra länders valuta som t.ex. Ecuador, Panama och Zimbabwe med USD kan jag förstå för att få någon form av stabilitet.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Börjar bli dags att kliva upp nu. Alla starka köpsignaler flashar just nu. Jag fyllde på ytterligare för ett par veckor sedan. 2022 blir spännande. 38,5k lär inte året sluta på.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Börjar bli dags att kliva upp nu. Alla starka köpsignaler flashar just nu. Jag fyllde på ytterligare för ett par veckor sedan. 2022 blir spännande. 38,5k lär inte året sluta på.
Gjorde lika.
Hjälpte även mina barn igång med handel.
Dock med pekfingret att de inte fick gå in med mer än de kan vara utan.
Vilket jag även sa om aktier när dom startade med det

BTW
Vice riksbankschefen tycker inte om crypto. Vilken chock... :hihi

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Intressanta ord om "gammel finans sektorn" från den där Anders.
Kanske måste leta upp honom och se var han skriver?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hört något mer om mt gox?
Inte direkt. Det skulle kunna komma pengar i år men det kan mycket väl dra ut på tiden ett år eller två till.
Ju mindre man tänker på det desto mindre jobbig är väntan...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Återigen, citat: "Hackers have exploited a vulnerability in the Wormhole cross-chain crypto platform to steal $326 million in cryptocurrency."

Har iofs inget med bitcoin att göra eftersom den aktuella plattformen inte stödjer btc.

Ska man hålla på med krypto så lär man handla och förvara det på de större börserna wallets. Alternativt ett indirekt ägande genom cert på ISK om det bara är värdeutvecklingen som är intressant.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin