Bli rik köp aktier i Pricer

Status
Ej öppen för fler svar.

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
peuter skrev:
Vad har du för problem? kaxig bakom skrivbordet kan man vara... du är säker inte torr bakom öronen ännu... har du något emot mig så kom til mig o säg det öga mot öga isåfall jävla pucko annars ska du bara hålla käft

:skrämd :skrämd

Lägg ner jehovas-snacket om aktier o snacka hoj istället så kniper jag igen. :kocko

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
peuter skrev:
Tack kul med människor som vågar stå för vad de säger... nej brukar försöka undvika att va stor i käften men ja kanske vet lite mer än vissa andra... du har rätt d lär ju visa sig

Om du vet mer än vissa andra, fram med det då. Motbevisa tvivlarna. Eller är du rädd för att åka dit för insider-brott?

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
McB skrev:
Jag har inget att säga, mer än att du med denna tråd har skaffat dig fler ovänner än vänner. Dessutom är du allt annat än trevlig.

hmmm ja om det är att skaffa sig ovänner för att man ville hjälpa folk att göra sig en hacka på ett bolag som med råge kommer slå index på börsen i år så får jag be om ursäkt... tar folk sån anstöt av det så ska jag knipa käft o ta bort detta inlägg omedelbart..

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
peuter skrev:
hmmm ja om det är att skaffa sig ovänner för att man ville hjälpa folk att göra sig en hacka på ett bolag som med råge kommer slå index på börsen i år så får jag be om ursäkt... tar folk sån anstöt av det så ska jag knipa käft o ta bort detta inlägg omedelbart..

Jag bryr mig inte, då jag inte är intresserad av aktier. Jag reflekterar bara över reaktionerna.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
SM 570 RR skrev:
:skrämd :skrämd

Lägg ner jehovas-snacket om aktier o snacka hoj istället så kniper jag igen. :kocko

Du kan väl läsa regelverket för detta forum så ser du att just OT inte är hojsnack... stick iväg till nån annan tråd om du nu retar dig så jäkligt på mig...

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
McB skrev:
Jag bryr mig inte, då jag inte är intresserad av aktier. Jag reflekterar bara över reaktionerna.

KLart att det blir reaktioner då man börjag snacka aktier... speciellt då mycket människor losat stora pengar under årens lopp... men jag vet vad jag talar om i detta fallet därför tycker jag det skulle va kul att fler fick ta del av detta då jag på detta sättet kan förmedla det till så många... hoppas några följer mitt råd då kanske de kan köpa ny hoj till nästa sommar

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
han gissar som alla andra, det kan bli som han säger och det kan bli som ni andra säger.
Det är ju rätt självklart antar jag, det handlar väl om höga risker i detta fallet, man lär ju peta i rätt mycket deg om det ska vara nån idé att spela.
Nog får man göra sånna här trådar, men det är nog rätt lätt att bli osams när man så att säga ger sken av att veta exakt hur det står till med bolaget i fråga utan att egentligen kunna övertyga nån annan om det.

300k i förluster på aktier är nog inte ovanligt när man väl är inne i det där, en polare är likadan, han sitter med priceraktier nu förstås och skrek som en dåre när han tjänat 75 tusen en dag på dem men vad han inte tänker på när han snackar är om alla andra gånger han låtit lika övertygad och sen förlorat hundratalstusen tom.
Men visst för att vinna i sånt här måstye man våga satsa.
Själv har jag inte ekonomi för att våga mig på sånt här, man vet vad man har men inte vad man får.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
peuter skrev:
KLart att det blir reaktioner då man börjag snacka aktier... speciellt då mycket människor losat stora pengar under årens lopp... men jag vet vad jag talar om i detta fallet därför tycker jag det skulle va kul att fler fick ta del av detta då jag på detta sättet kan förmedla det till så många... hoppas några följer mitt råd då kanske de kan köpa ny hoj till nästa sommar

Syftet med tråden må vara bra, men utformandet kan diskuteras. Att basunera ut att det är fullständigt riskfritt, att alla kommer bli rika, osv, är fullständigt befängt. När de som tvivlar sedan bemöts av "Är du dum eller?" gör ju inte saken bättre.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Åhh.. för man haussa aktier här också? ;)
Labs2 är en högintressant aktie som Birgersson står bakom. :tummenupp

Pricer har stigit kraftigt och kan säkert stiga mer, även störtdyka.
Högrisk!
Finns andra intressanta system som kan slå ut prisvisningen på hyllkanten.

Aktier är inget för småsparare överhuvudtaget.

Placera era pengar i en fin hoj med tillhörande försäkring istället!

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
McB skrev:
Syftet med tråden må vara bra, men utformandet kan diskuteras. Att basunera ut att det är fullständigt riskfritt, att alla kommer bli rika, osv, är fullständigt befängt. När de som tvivlar sedan bemöts av "Är du dum eller?" gör ju inte saken bättre.

Måste sätta mig och läsa alla mina svar i denna sträng då jag inte kan dra mig till minnes att jag basunerat ut att det är riskfritt att handla med aktier för det vet ju alla att det inte är. Att d som köper aktier i pricer på dagens kurs kommer bli rika "rikare" är jag övertygad om då jag vet att pricers produkt kommer va standard i de flesta butiker inom ett par år (det sämsta som kan hända är uppköp) då skulle budet kanske bara bli 50% över dagens kurs. de fick en order på 100 milj då steg kursen nästan 200% på en dag.. denna order var bara en viskning av vad som komma skall... När jag ifrågasätter vad folk har i skallen är när de slänger ur sig dynga om aktien som inte stämmer eller är lögn då gör det mig förbannad... det är skillnad mot tvivlare

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
zykl0n skrev:

!

Berätta vad du tänker på? Pricer är ju störst där med 40% av marknaden

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
peuter skrev:

Större marknadsandelar än så har förlorats på kort tid genom lite schabbel. Se bara på Ericsson...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
peuter skrev:
... men jag vet vad jag talar om i detta fallet ...
Ursäkta mig, men att döma av det du skrivit vet du faktiskt inte det. Du TROR en massa däremot. Förmodligen trodde du lika mycket på de aktier som kostade dig 300 000. Trist att du inte lärde något då, ännu tristare att du försöker få folk att köpa en aktie som DU tror på med "försäkringar" och påståenden som är rent korkade.

Du snackar som en bondfångare. Lägg av med det.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Bingo skrev:
Ursäkta mig, men att döma av det du skrivit vet du faktiskt inte det. Du TROR en massa däremot. Förmodligen trodde du lika mycket på de aktier som kostade dig 300 000. Trist att du inte lärde något då, ännu tristare att du försöker få folk att köpa en aktie som DU tror på med "försäkringar" och påståenden som är rent korkade.

Du snackar som en bondfångare. Lägg av med det.

läropengar

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
peuter skrev:
zykl0n skrev:

!

Vet att flera av de större kedjorna i Sverige tittar mer på hela system med intelligenta kundvagnar, kassor m.m.
Jag tycker utvecklingen går mer mot självbetjäning i affärerna och de systemen har integrerade prisvisningssystem.
Pricer är en ganska vattnig aktie pga div nyemissioner.
Börsvärde nu på nästan 700milj tror jag?! och omsättning förra åter på 50miljoner?
Resultat -50miljoner?
Var ett tag sedan jag tittade på pric så siffrorna kan vara felaktiga.

Att rekommendera folk som inte håller på med akter att kasta in pengar just nu efter den senaste rallyuppgången är väll inte helt snällt.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
HAHA lite kul att sitta här med er o tjafsa bort några timmar tills sängående.... allvarligt talat så spelar det ju ingen roll vad vi tycker eller vet eller tror om Pricer då vi inte kan påverka vad som ska ske med bolaget.. Jag har tagit en position som jag tror kommer göra mig rik vad andra gör är upp till dem... får vänta tills den 27 september för att se om jag hamnar på film då... Förlåt om någon blivit stött eller sårad av detta men det tror jag väl inte... åååå för satan håll er utanför börsen köp en hoj istället ;)

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
zykl0n skrev:
Vet att flera av de större kedjorna i Sverige tittar mer på hela system med intelligenta kundvagnar, kassor m.m.
Jag tycker utvecklingen går mer mot självbetjäning i affärerna och de systemen har integrerade prisvisningssystem.
Pricer är en ganska vattnig aktie pga div nyemissioner.
Börsvärde nu på nästan 700milj tror jag?! och omsättning förra åter på 50miljoner?
Resultat -50miljoner?
Var ett tag sedan jag tittade på pric så siffrorna kan vara felaktiga.

Att rekommendera folk som inte håller på med akter att kasta in pengar just nu efter den senaste rallyuppgången är väll inte helt snällt.

Ja kommer nog hända mycket inom detaljhandeln under de kommande åren... Det roliga är att pricer har varit före sin tid då nu förs handlarna börjar inse nyttan med ESL system i sina butiker... Har du tid kan du ju söka lite på nätet om ESL det står en hel del...

Ja det finns ju en hel del aktier ute på marknaden men då det drar så kommer fonderna börja köpa upp friskt tror jag...

Nej detta ryck som kom vid förra ordern var bara en försmak av vad som komma skall... ska bli kul att se vilken världsdel nästa stororder kommer från

Merlin

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Honda CBR 929 -00
peuter skrev:
jo men detta bolaget använde sig av en helt annan teknik som förbjöds nämligen radiovåger medans Pricer kör det infraröd teknik.. HL Display finns nog inte mer har jag för mig

Jorå de finns kvar....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...