martin2011
Medlem
peter, om du kör med race systemet så spar du ca 10 kg, oavsett om du kör med rostfritt eller titanium.. det är rostfritt som du kan få för runt 8000-10,000:- om du vill ha titanium så får du räkna med ca 18,000:-
men ljudet är bara att glömma tyvärr... dom bygger system efter europa standard som är 105 db.
sätter du däremot en db killer så funkar det. vi körde ju med Arrows titanium system i år och det fungerade bra ljudmässigt med db killer... man pratar att du tappar kanske 3-5 hästar med db killer, men det får man ta
Hur ser den db killern ut? Jag har experimenterat en del med olika varianter på db killers på olika hojar och kommit fram till att det enda som funkar är stor dämparvolym. Alla former av insticksrör, brickor & likn på korta öppna system funkar bara när de stryper flödet ordentligt och då går hojen kass. Akraburken ser ganska stor ut så den kanske går bättre att få till nåt i, men min erfarenhet annars är att öppna system utan dämparvolymer inte går att dämpa utan att kväva motorn. Då tar jag hellre lågt placerad extravikt och en bike som kan andas. Värre är det på modeller med tunga, fula klumpiga dämpare monterade högt upp under sadeln där spelar vikten större roll och håriga julskinkan blir stekt redan på sommaren. Taylormade är väl nästan det enda lilla öppna systemet som har kvar lite dämpvolym. Då kan man nog få en killer att funka bättre http://www.racetaylormade.com/tmpages/bmw/bmw1000.html