Den har alltså legat?
Är det en 2010a ? För BMW ska ha som garanti jobb att byta slangen mellan motor och luftburken just för att när man la hojen bröt inte tippsensorn tillräckligt snabbt och då tryckte det upp olja i luftburken som, som sagt la sig i cylindrarna... brukar bli ett helvete att få igång den igen då
Vi brukade "tvinga" runt motorn direkt på framdrevet, men det är kanske inget jag rekommenderar starkt eftersom oljan måste ta vägen nånstans... men är man lat så är man
Är inte slangen bytt så snacka med BMW så ska man få en ny på garantin, den har en vinkel i sig som hindrar oljan från att trycka upp lika lätt
Ja det är en 2010 som Peppe skriver, men jag är i stort sett 100 på att vi bytte på både min o Mickes hoj när recall:en blev känd, typ för 2 år sedan. Det syns ganska tydligt en skillnad på gamla och nya slangen, det är en tvär böj på den nya. Men eftersom Mickes hoj låg lite "upp o ned", dvs med tanklocket pekande nedåt utmed en liten sluttning så är det väl svårt att stoppa oljan?
Det jag tycker är anmärkningsvärt är dock att den inte stannade, vad är tiltsensorn till för?! Någon annan som har erfarenhet av detta?