Knasknutten
Ny medlem
Bugar och bockar för många svar!
Skall bara skumma igenom dom och se om man hittar nåt spännannde!
BMW rules
Skall bara skumma igenom dom och se om man hittar nåt spännannde!
BMW rules
Starstriker skrev:2650735Apselut. Fast jag tror jag nöjer mig med Norge faktiskt. Det är mer lättillgängligt. Var där i år också. Nästa runda dit blir med tält etc. Större frihet. Och billigare.
Kiwi60 skrev:2652743Vad rekomenderar du för vägar från sthlm till Norge? Om man vill undvika allt för mycket motorväg.
Aight. Dax att lyfta den här gamla tråden nu.
Kommer vi få se några nya BMW-förare på vägarna den här säsongen måntro?
Någon mer än jag som blivit sugen på deras nya motard eller endurohoj?
Skulle vara mycket intressant att höra om någon kommer köpa motard-varianten (G650 Xmoto)! Känns som att motardåkarna snart är fler än sporthojsåkarna här på forumet så varför inte?
Förstår dock inte varför BMW spar på krutet i motorn? KTM 690-motarden med 63hk istället för BMW:s 53hk gör definitivt att BMW:n redan på förhand har ett underläge (samma kubik ca 650, insprutning, långa serviceintervaller även om BMW:n antagligen har längre). Kan vara en riktig tavla... effekt är något som hela tiden talas om oavsett hur viktig eller oviktig den är för körupplevelsen.
Jag kommer köpa grusvarianten, G650 Xchallenge, om inte överraskande dåliga recensioner kommer och varnar mig.
Men då ger du G650n till henne i födelsedags present eller liknande (sen att det är du som använder den mest, det spelar mindre roll)...
För övrigt så är det klart att man kommer att provköra så många nya man kan, HP2an är också en hoj som jag har varit intresserad av, dock så har jag inte ekonomi för nått mer, så det får bli nån gång i framtiden...
Är det någon av BMW-ägarna här som kan svara på vad som menas med öppet hus hos BMW? De ska tydligen ha det på lördag. Vad skiljer mot en vanlig lördag?
Tror de rullar ut alla hojjarna för provkörning, presenterar årets nyheter och festar till det lite extra
2. Skulle vilja lära mig lite mer om grus och offroad körning....jag är rätt dålig. Ska man gå nån kurs? Nån här som har koll på nån bra kurs?
1. GPS - Ska man ha och i så fall vad rekomenderar ni?
Hejsan... detta är mitt första inlägg på forumet.
Ska köpa en BMW 1200 GS idag och har 2 frågor:
2. Skulle vilja lära mig lite mer om grus och offroad körning....jag är rätt dålig. Ska man gå nån kurs? Nån här som har koll på nån bra kurs?
Tack! // g
Kolla på BMW-klubbens websida och för distrikt 7 (ABC-län). På klubbens websida kommer infon upp mycket tidigare än på forumet. Vi kommer ha massor av olika arrangemang nu i vår. Endel är för nybörjare och andra är för mer rutinerade.
http://www.bmw-mc-klubben.se/IntellywebPortal.aspx?UserID=00000014-0000-0000-0000-000000000907
Några av arrangemangen med grus är:
22 April Kul på Hjul. Avrostning på Tullingeflygfält där grusväg för nybörjare ingår. Alla är välkomna men gratis för BMW-klubbens medlemmar och 150 kr för alla andra.
28 april Grustur för nybörjare. Info om tid och plats kommer senare, troligen både på klubbens sida och på forum. Rolf som ansvarar för det bor i Uppsala så det blir troligen norr om stan.
12 maj Gruskörning i lagom tempo. Info kommer senare, troligen både på klubbens sida och på forum.
17-20 maj Grustur Norrut (planering sker nu i helgen men det blir övernattning på ett vandrarhem och definitivt två dagar med massor av grus plus eventuellt lite grus 17:e och 20:e).
KjellF
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |