Vad ligger börsvärdet på?UBS har dubblat budet till 2 miljarder dollar.
Stämmer. Och de vanliga dödliga aktieägarna har inget att säga till om.Vad ligger börsvärdet på?
Edit. Fattar det som att erbjudandet motsvarar 0,5 schweiziska franc per aktie och aktien stängde i fredags på 1,86.
Skaplig rabatt.
Ingen kul situation men jag gissar att en fjärdedel är bättre än noll för aktieägare.Stämmer. Och de vanliga dödliga aktieägarna har inget att säga till om.
Men måste just alla aktierna säljas? Det räcker ju om majoritetsägarna säljer 51%. Inte behöver man tvinga med varenda aktieägare.Ingen kul situation men jag gissar att en fjärdedel är bättre än noll för aktieägare.
Och "stabiliteten" i Europas banksektor bibehålls en vecka(?) till.
Det beror ju på hur dom lägger upp köpet/förvaltningen. Köper dom o lägger ned o övertar skulder/kundlängor så dödas ju alla aktier o tvångsinlösen sker/alt dom är värdelösa.Men måste just alla aktierna säljas? Det räcker ju om majoritetsägarna säljer 51%. Inte behöver man tvinga med varenda aktieägare.
Just dessa tillfällen gör mig så skeptisk till aktier.
Personligen skulle jag sälja rubbet i bank/finanssektorn just nu o satsa dom pengarna på el bolag/kärnkraft o dyligt.
I detta fallet läste jag att 100% av aktierna byter ägare. Verkar som de fick tre miljarder chf.Det beror ju på hur dom lägger upp köpet/förvaltningen. Köper dom o lägger ned o övertar skulder/kundlängor så dödas ju alla aktier o tvångsinlösen sker/alt dom är värdelösa.
Men köper dom 51+% o är majoritetsägare o banken lever vidare med ny huvudman så borde ju dom småägare som vil ha kvar aktierna kunna ha detta.
Men klart är att pajjar ett företag i kk eller liknande är aktierna värdelösa.
Personligen skulle jag sälja rubbet i bank/finanssektorn just nu o satsa dom pengarna på el bolag/kärnkraft o dyligt.
Jag tänkte shorta swedbank nästa vecka.SHB A under 90 kr och jag börjar snegla på köpknappen för att fylla på.
Bear x1? Eller hugger du på med x5?Jag tänkte shorta swedbank nästa vecka.
Lutar åt x5. Håller ju inte cert med häv så länge. Någon dag upp till en vecka max.Bear x1? Eller hugger du på med x5?
Undviker certifikat själv allt som oftast.
Lutar åt x5. Håller ju inte cert med häv så länge. Någon dag upp till en vecka max.
Jag är inne i traden nu x5. Får se hur det går. Jag brukar inte göra den typen av trades och jag har naturligtvis bara bettat ett par procent av portföljen. Så ingen ko på isen för min del.Inte för att jag egentligen tror på bank som investering men den placeringen och jag tror du har mycket att hämta där men samtidigt är du bara ett politiskt beslut ifrån att kunna få katastrofalt utfall.
Och politikerna verkar inte helt stabila i dagsläget.
Jag köpte guld idag, det är nära på all time high men brukar vara en trygg hamn i tider som nu, medans man väntar på att alla kapitulerat.
Du kommer sannolikt få en bättre utveckling än mig den närmaste tiden men jag ville bara påminna dig om att politikerna kan spela dig ett spratt.
Lycka till.Jag är inne i traden nu x5. Får se hur det går. Jag brukar inte göra den typen av trades och jag har naturligtvis bara bettat ett par procent av portföljen. Så ingen ko på isen för min del.
Tack! 2,34% från igår. Jag gick in i morse så jag står och stamparLycka till.
Börjar bra iaf. SWED A ned 2,34% nu.
Min gissning är eländigt på fler sätt än då, oklart i vilken utsträckning och mer oförutsägbart. Flera allvarliga risker samtidigt, men svårt att veta hur och i vilken utsträckning de realiseras, om de gör det. Kan potentiellt bli värre.Lyssnar på US nyheter o det verkar ju vara samstämmig inställning att us går in i resension till hösten, kanske därför bidden vill sjösätta ett gigantiskt båtbyggare paket för ett gäng bilioner.
Kinas inflation rusar värre än hos oss o det kan ju slå in flera stenar i det ekonomiska kugghjulet. I Asien.
Jag tror att vi kommer nudda vid 90-91 inte lika eländigt men åt det hållet.
Du är mera negativ än jag, heder?Min gissning är eländigt på fler sätt än då, oklart i vilken utsträckning och mer oförutsägbart. Flera allvarliga risker samtidigt, men svårt att veta hur och i vilken utsträckning de realiseras, om de gör det. Kan potentiellt bli värre.
Vill ju egentligen inte vara pessimist, men det är allt för många svaga signaler som har varit illavarslande i många år nu. Olika typer av risker som ackumuleras och där riskernas effekter potentiellt förstärker varandra om de sker samtidigt. Går ju inte ens att kalla det svaga signaler nu.Du är mera negativ än jag, heder?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|