Vilka hoppas på höga låneräntor förutom banker?
Take a guess ?Vilka hoppas på höga låneräntor förutom banker?
Jag beställde just sill, redan glömt vad den kostade, 20kr burken? Usch och nej, säkert 100% sillinflation nu, hur ska det nu gå med allt?Fick en notifiering av SR som sade att julmaten är hemskt dyr, men snart sjunker priserna!!
Tror inte de förstår hur det fungerar. Priserna kommer inte sjunka märkvärt igen.
Vilka hoppas på höga låneräntor förutom banker?
Haha, nä det händer nog inte under vår livstid. ?...
Själva önskar jag en balanserad ekonomi i världen men något hopp för den saken har jag väl egentligen inte.
Högre räntor innebär även högre inlåningsräntor så jag tror att väldigt många vill ha högre räntor.
Utöver de som önskar en lägre inflation.
...
Är det fler som har "nettosparat" än "nettolånat"?Säkert alla me sparränta...
Minns glada 80-talet me över 10% sparränta.. Minns tyvärr oxå låneränta på 15-16%..
Tror jag fattar, men ber likväl om tydligare definition om hur du menar.Är det fler som har "nettosparat" än "nettolånat"?
Kan ju kanske vara så faktiskt.
Tror jag fattar, men ber likväl om tydligare definition om hur du menar
Tror jag fattar, men ber likväl om tydligare definition om hur du menar.
Precis som Markus skriver.Större tillgångar än lån gissar jag
Man kan ha lån och gå plus på sparräntan. Inflation, javisst, men det blir lite gungor och karuseller om man ska bryta ner det. Jag orkade inte turbulensen med fonder och aktier. Better safe than sorry... Har missat en hel del men istället deffat och byggt för stabilitet. När det skräller på riktigt är man nog ändå rökt.Precis som Markus skriver.
Jag tänkte att de flesta har lån och därför tjänar mest på låga låneräntor men det är möjligt att det är fler som inte har lån och tjänar mer på sparräntan.
Även om jag tror att det även i dåliga tider går att hitta bättre avkastning än sparränta.
Ja, det är ju aldrig fel med hög sparränta men tror låneräntan slår hårdare sas.Man kan ha lån och gå plus på sparräntan. Inflation, javisst, men det blir lite gungor och karuseller om man ska bryta ner det. Jag orkade inte turbulensen med fonder och aktier. Better safe than sorry... Har missat en hel del men istället deffat och byggt för stabilitet. När det skräller på riktigt är man nog ändå rökt.
Förskräckligt. ?Inflationen faller mer än väntat enligt en slasktidning.
Inflationen för november landar på 5,8 (sept-okt 6,5) enligt måttet KPI.
Detta enligt ny statistik från SCB.
Agree to agree! ?Förskräckligt. ?
Och ingen energikollaps i år heller. ?Agree to agree! ?
Inte i Europa iaf. Alla fattiga länder i Asien som brukade köpa skiten vi dammsuger upp från marknaden har det lite knackigt nu. Men, de kan alltid köpa rabatterad Rysk energi.Och ingen energikollaps i år heller. ?
Apropå skit och länder så var det något riktigt krystat inslag på p1 i morse om hur synd det är om ett gäng afrikanska länder pga klimatet. Det kunde man ju gett sig fan på att Afrikas olösliga problem nu skall tillskrivas den nya religionen.Inte i Europa iaf. Alla fattiga länder i Asien som brukade köpa skiten vi dammsuger upp från marknaden har det lite knackigt nu. Men, de kan alltid köpa rabatterad Rysk energi.
Nästa kris är alltid runt hörnet.Apropå skit och länder så var det något riktigt krystat inslag på p1 i morse om hur synd det är om ett gäng afrikanska länder pga klimatet. Det kunde man ju gett sig fan på att Afrikas olösliga problem nu skall tillskrivas den nya religionen.
Vatten har ju varit ett potentiellt problem i årtionden, men ingen har brytt sig. Kalifornien är ju ett bra exempel på hur man kan sabotera tillgången på vatten.Nästa kris är alltid runt hörnet.
Det här med "klimat" är för abstrakt, folk fogar sig inte så nu går de över till "vatten". Det fattar ju alla vad vatten är liksom.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|