En websida som filtrerar bort onödigt bjäfs på X, tidigare twitter.Vad är ens nitter?
Det finns gott om vatten, helt lugnt.
Ja, tom för mig är det nog väl mycket solsken i den prognosen. ?Borgs prognos är alltså stark bastillväxt och, ökad produktivitet en viss ökning av oljepriset, ökad export, stark tillväxt i Asien OCH sänkta räntor.
Jag säger inte att han har fel men allt det där brukar inte komma gemensamt med sänkta räntor.
Orden innan är ju talande för högmodets högmod. Det är den här grandiosa självbilden politiker får när de tror att de kan tala för oss alla som någons sorts förmyndare.Borg trodde jag var helt diskvalificerad från ett vuxet samtal, "basically an asset for the Swedish society". ??
Sedan, att stå och vifta med snoppen efter fem års ålder, är det inte tecken på hjärnskada eller psykopat?
Se på fan han lyckades hålla kuken i brallan under hela intervjun.Intressant från Borg om 2024.
Räntan, brexit, israel-hamas konflikten och Asiens tillväxt.
Bostadskrisen kommer bli långvarig - dags att politikerna vaknar
Utan en ekonomisk analys och ett finansiellt program för bostadsbyggandet kommer bostadskrisen att bli långvarig och dessutom fördjupas, skriver Lennart Weiss.www.affarsvarlden.se
Var ju muntert.
"Boverket prognosticerar att cirka 19 500 bostäder kommer att påbörjas 2024. Det kan jämföras med myndighetens egen behovsanalys som säger att det skulle behöva byggas 67 300 bostäder per år till 2030 för att svara mot befolkningsutvecklingen och arbetsmarknadens behov."
"För att nå upp till 45 000 påbörjade bostäder 2025 (obs, klart färre än som behövs) krävs att bostadspriserna ökar med 10% i årstakt från och med Q 4 2023 till Q 4 2025 och att byggkostnaderna samtidigt faller med 5% i årstakt under samma period, det vill säga till utgången av 2025. "
Jag köper inte deras prognoser alls dock, vad behövs 67000 nya bostäder till? Hur räknar de? Det finns 37000 bostäder till salu på Hemnet.Bostadskrisen kommer bli långvarig - dags att politikerna vaknar
Utan en ekonomisk analys och ett finansiellt program för bostadsbyggandet kommer bostadskrisen att bli långvarig och dessutom fördjupas, skriver Lennart Weiss.www.affarsvarlden.se
Var ju muntert.
"Boverket prognosticerar att cirka 19 500 bostäder kommer att påbörjas 2024. Det kan jämföras med myndighetens egen behovsanalys som säger att det skulle behöva byggas 67 300 bostäder per år till 2030 för att svara mot befolkningsutvecklingen och arbetsmarknadens behov."
"För att nå upp till 45 000 påbörjade bostäder 2025 (obs, klart färre än som behövs) krävs att bostadspriserna ökar med 10% i årstakt från och med Q 4 2023 till Q 4 2025 och att byggkostnaderna samtidigt faller med 5% i årstakt under samma period, det vill säga till utgången av 2025. "
Jag köper inte deras prognoser alls dock, vad behövs 67000 nya bostäder till? Hur räknar de? Det finns 37000 bostäder till salu på Hemnet.
Det kommer inte vara 67300-19500 uteliggare 2025.
Tror inte jag heller mtp att det verkar vara 35 000 idag. Det blir värre när folk inte klarar upp sitt.Jag köper inte deras prognoser alls dock, vad behövs 67000 nya bostäder till? Hur räknar de? Det finns 37000 bostäder till salu på Hemnet.
Precis.Behovet kanske inte är så stort i alla fall då om ingen vill betala?
Hittade denna.Jag köper inte deras prognoser alls dock, vad behövs 67000 nya bostäder till? Hur räknar de? Det finns 37000 bostäder till salu på Hemnet.
Ja eller ökat barnafödande.Utan invandring kan vi nog räkna med ordentligt fallande folkmängd fram till 2030 och även därefter.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|