Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Dagens cpi från USA var inte så positiva för de som räknat med att räntan snart ska sänkas igen.
Skönt!Dagens cpi från USA var inte så positiva för de som räknat med att räntan snart ska sänkas igen.
Mitt också, tror jag. Fast nästa år som då inte är skottår. Någonstans i början av nästa år är det iaf.Mina drömlån förfaller sista februari, tur det är skottår så att man får njuta en extra dag. ?
Ja det var kul så länge det varade. 🥹Mitt också, tror jag. Fast nästa år som då inte är skottår. Någonstans i början av nästa år är det iaf.
12,75%?Ja det var kul så länge det varade. 🥹
Nu blir det riktig ränta igen som när man var ung.
12,75%?
Det hade vi när vi köpte vårt första hus.
4-5% blir det nu ett tag.12,75%?
Det hade vi när vi köpte vårt första hus.
De glömmer lägligt nog alltid att berätta att avdragsrätten på den tiden var 50%…och inget amorteringskrav. Sen hade ju de flesta husköpare ett topp/taklån med en ränta som fungerade utmärkt som motivator till amortering. Lägg till stigmat för den som inte amorterade. Skammen!En bekant berättade att han och frugan gick ut och firade på restaurang efter skrivit om lånen. Dom menade att nu blir ekonomin mycket lättare att få ihop pga att dom kom under 10% . Detta utspelade sig på typ 70-80 talet. Inte många yngre som trodde att talade sanning när han berättade (detta var något år sedan han sa det när räntan var stort sett noll)
Vad är en Birgit Nilsson?De glömmer lägligt nog alltid att berätta att avdragsrätten på den tiden var 50%…och inget amorteringskrav. Sen hade ju de flesta husköpare ett topp/taklån med en ränta som fungerade utmärkt som motivator till amortering. Lägg till stigmat för den som inte amorterade. Skammen!
Om räntan är ca fördubblad mot mitt bundna när jag ska sätta om eller lösa in om ca1 år, då hamnar jag strax ovanför (1) Birgit Nilsson i månadskostnad. Hanterbart.
Den är rosa och kan bytas mot varor eller tjänster. (En femhunka, för tydlighet.)Vad är en Birgit Nilsson?
Var inte räntekostnaderna vid något tillfälle till och med 100% avdragsgillt? Kanske var ännu tidigare.
Ränteavdragen förr va som de heter till 100%, men de inbar inte att hela räntan kunde dras av skatten...
Hade man månads ränta på säg 3.000 kr å lön före skatt på 10.000 kr istället för att betala skatt efter 10.000 enligt skattetabellen så fick man betala skatt enligt skattetabellen för 7.000 istället..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|