Snarare att en hel del bostäder behöver göras om till serviceboende..Jag undrar om de har betraktat hur befolkningspyramiden ser ut i Sverige. Den här är från 2020, dvs toppen av 74-åringar fyller det här året 78 och närmar sig sin förväntade livslängd samtidigt som pyramiden är ganska smal längst ner.
Vid 2030 kommer de 74-åringar som fortfarande lever vara 84 år.
Utan invandring kan vi nog räkna med ordentligt fallande folkmängd fram till 2030 och även därefter.
Sverige har flest antal singelhushåll i världen, typ. Stockholm är allra flest.Jag läste om ett uppdämt behov pga att flytta hemifrån, separationer eller flytta ihop.
Men vettefan om det är så många?
Ja eller ökat barnafödande.
Jag läste om ett uppdämt behov pga att flytta hemifrån, separationer eller flytta ihop.
Men vettefan om det är så många?
Hade jag ingen aning om!Sverige har flest antal singelhushåll i världen, typ. Stockholm är allra flest.
Folk kan ligga mer så löser sig allt.
Nej men om vi ska bli fler kan vi ordna det själva, det finns framför allt inget värde i att bli fler som tär än som när.Finns inget mervärde i att vi ska bli fler. Det är bara ett narrativ skapat av politiker som tror bnp är viktigare än bnp/capita.
Förvisso sant. Om dina ungar jobbar 80 timmar i veckan kan de försörja gamlon i en allt mer konformad befolkningspyramid.Finns inget mervärde i att vi ska bli fler. Det är bara ett narrativ skapat av politiker som tror bnp är viktigare än bnp/capita.
Kunde ett alternativ vara att pensionssystemet reformeras? Förmodligen omöjligt i sossesverige men ändå en svindlande tanke. Är det självklart att det skall bygga på tillväxt rörande både befolkning och ekonomi?Förvisso sant. Om dina ungar jobbar 80 timmar i veckan kan de försörja gamlon i en allt mer konformad befolkningspyramid.
På något vis kan msn tycka att det bygger på vad man betalar in och inte en slags ”rätt” vara faktiska innehåll har noll med det att göra och som ändras vartefter.. allmänna arvsfonden borde oavkortat gå dit med..Kunde ett alternativ vara att pensionssystemet reformeras? Förmodligen omöjligt i sossesverige men ändå en svindlande tanke. Är det självklart att det skall bygga på tillväxt rörande både befolkning och ekonomi?
Då skulle ju nästa fråga bli, varför betala in?På något vis kan msn tycka att det bygger på vad man betalar in och inte en slags ”rätt” vara faktiska innehåll har noll med det att göra och som ändras vartefter.. allmänna arvsfonden borde oavkortat gå dit med..
Det enda problemet är väl att sossarna tog hela pensionsfonden och satte sprätt på den, sedan dess är det inget inbetalt, utan det är nuvarande arbetande som betalar för pensionärerna.På något vis kan msn tycka att det bygger på vad man betalar in och inte en slags ”rätt” vara faktiska innehåll har noll med det att göra och som ändras vartefter.. allmänna arvsfonden borde oavkortat gå dit med..
Vad är storyn om det där?Det enda problemet är väl att sossarna tog hela pensionsfonden och satte sprätt på den, sedan dess är det inget inbetalt, utan det är nuvarande arbetande som betalar för pensionärerna.
Sossarna lovade ju att betala tillbaka, så jag tycker det kan vara dags att kräva det av dem. Kanske LO kan hjälpa till med en slant? Det var ju ändå deras parti som tog pengarna.
Äsch då, jag bara trollar lite. Dåligt med napp idag.Vad är storyn om det där?
Det påstås ju ibland att de gjorde det, utgår från att det är sant men inte satt mig in i detÄsch då, jag bara trollar lite. Dåligt med napp idag.
Det är lite grumligt och ganska tråkigt, men det grundar sig i flera missförstånd om hur det var med pensionsfonden på den tiden, och vad som hänt sedan dess. Och vem som ledde regeringen när beslutet togs.Det påstås ju ibland att de gjorde det, utgår från att det är sant men inte satt mig in i det
Fast det där är väl en självklarhet i alla välfärdsländer?Kunde ett alternativ vara att pensionssystemet reformeras? Förmodligen omöjligt i sossesverige men ändå en svindlande tanke. Är det självklart att det skall bygga på tillväxt rörande både befolkning och ekonomi?
Nja, man kan väl tänka sig både att större andel placeras i ppm och/eller att intjänade pengar är ens egna tex?Fast det där är väl en självklarhet i alla välfärdsländer?
Oändlig tillväxt är enda sättet att finansiera systemet på lång sikt.
Absurt ur mitt perspektiv.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |