Bolån - räntans utveckling i framtiden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu är det ju inte alltid jag och Two Stroke av samma åsikt i den här tråden men detta uttalande känns lite för tvärsäkert för tom mig så här tror jag vi tycker lika. :)
Svantesson (M) skrev:
Kampen mot inflationen är vunnen
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Nu är det ju inte alltid jag och Two Stroke av samma åsikt i den här tråden men detta uttalande känns lite för tvärsäkert för tom mig så här tror jag vi tycker lika. :)

Denna typ av prognoser från politiker skall aldrig tolkas som någon slags verklighetsbild utan enbart ett förspel i syfte att motivera de politiska förslag de har för avsikt att lägga fram.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
2025 räknar väl de flesta av oss med att vara ekonomiskt oberoende eller åtminstone skuldfria, dessutom lär väl en bungalow på någon söderhavsö (med smältisförsäkring) inte kosta många spänn...
Sååå, har du mycket kvar på lånen eller är du ekonomiskt oberoende än? Inte så lång tid kvar till 2025... :krama
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
När fan skrev jag det där? :va
Ekonomiskt oberoende; Nej, knegar fortfarande men har åtminstone roligt på jobbet:smasha
Lån & krediter har jag inte haft på 5-6 år, inte ens ett tankkort(man får rabatten ändå) men det kan väl hända att man trillar dit igen någon gång om det dyker upp något kul som en gård eller så.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
USA-inflationen sjunker mer än väntat


Jag tror dock Trump kommer sabba inflationen igen. Han kan ändå inte stanna kvar en andra (tredje) mandatperiod och ta ansvar för det.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi provar lite deflation ett tag. 🤔
Negativa styrränta gick ju bra...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ändå så är det standardreportaget på aktuellt sedan åtminstone mitten av 90-talet, indignerad reporter intervjuar ursinnig studentkårsflicka med orimliga krav. Vänta bara till någon gång mitten av augusti så kommer det i år igen.
Som sagt, årets reportage är möjligen aningen sent men i gengäld med nya dramatiska inslag.

1000032275.jpg
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Lite framförhållning bland de som ska bli nya studenter är tydligen också för mycket begärt.

Registrerar man sej i bostadskön några år i förväg vid de större studentstäderna så hamnar man lätt på första plats och har då boendet fixat.

Detta klarar inte dagens ungdom. Istället söker man ett gäng utbildningar lite på måfå sista terminen på gymnasiet. "Hoppsan jag blev antagen i Linköping. Var ligger det? Var ska jag bo? Mammaaa! Pappaaa!"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tillbaka till diskussionen om bostadsbrist:

1000032910.jpg

Är det en stor brist eller är det ett stort överskott? Kan "bristen" vara överdriven? Tänk om det är så att vi har ungefär rätt antal bostäder nu när befolkningen inte ökar markant..

 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Är inte lediga hyresrätter ett bättre mått på om det finns för många/få bostäder?
Att någon står i begrepp att sälja sitt nuvarande boende innebär ju inte att de kommer upphöra med att bo någonstans. Tror det finns ett stort uppdämt behov av att byta boende som inte har kunnat realiseras under tiden med lite högre ränta för man har inte varit beredd att ta en förlust vid försäljning.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är inte lediga hyresrätter ett bättre mått på om det finns för många/få bostäder?
Att någon står i begrepp att sälja sitt nuvarande boende innebär ju inte att de kommer upphöra med att bo någonstans. Tror det finns ett stort uppdämt behov av att byta boende som inte har kunnat realiseras under tiden med lite högre ränta för man har inte varit beredd att ta en förlust vid försäljning.
Hyresrätter är överlag inte marknadsprissatta så det blir nog inte ett bra mått.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Kan nog vara så i Tjockholm, inte lika säker på att det gäller riket i övrigt.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top