Löjligt av en föredragshållare att baserat på en individ skriva blogg om ett föredrag han haft. Det säger mer om honom själv än gruppen han försöker håna.
Det finns Isabellor i alla grupper och i det här fallet ska man nog inte göra misstaget och tro att den med störst käft är den som representerar resten av gruppen.
Nu vet jag inte vem denna Isabella är men har sett många av dom i den akademiska världen. Det är oftast unga radikala tjejer som sällan gjort annat än läst om verkligheten. Och det dom läst kommer oftast från ungefär samma källa. Sen kan den källan vara PI eller nåt forum för djurens rätt i samhället osv... Det spelar ingen större roll när världsbilden är trång.
Bland de värre exemplen jag har var på juristernas hus i Stockholm när Svartenbrant var inbjuden som föredragshållare. Han hade precis suttit av sitt straff och borde rimligtvis ur ett rättsligt perspektiv varit nollad. Men några av juristerna verkade vilja flå honom levande och kasta tillbaka ner honom i en djup fängelsehåla.
Den mentaliteten från de som i framtiden ska stå för vår rättsäkerhet gjorde mig skrämd. Men jag hoppas och tror att det som vanligt var gruppen med minst förstånd som saknade förstånd att hålla tyst.