Sir Kurtock
Bild på käringa
Finns det överhuvudtaget något parti som gjort bra ifrån sig de senaste trettio åren..?
Känns otroligt vettigt och korrekt när Björklund (m.fl.) igår starkt KRÄVER att Socialdemokraterna och Miljöpartiet (m.fl.) stärker både skola och försvarsmakt.
Ja dessa två punkter blev ju så jävla mycket bättre och fick så otroligt mycket resurser under Alliansens åtta år vid makten!? Jävla hycklare! Det var ju utan tvekan helt tvärt om, att Björklund och resten av Alliansen kapade budget efter budget år både skola och försvarsmakt...
Och självklart, som alltid så är det ingen journalist som ifrågasätter deras uttalande eller deras handlingar. Har journalister så jävla kort minne att de inte minns att Björklund de facto satt med makten för bara några månader sedan och gjort så i åtta år? (eller sju år kanske det blir? Maud Olofsson var väl fortfarande med i spelet vid 2007?)
Jag känner mig rövknullad av alliansens svek så nästa val blir det något annat.
Björklund har väl inte efterträtt Maud på någon post?
F ö tycker jag det är märkligt att Björklund inte har krävt mer resurser till skolan och försvaret med tanke på att han är både skolminister och f d major.
Björklund har väl inte efterträtt Maud på någon post?
F ö tycker jag det är märkligt att Björklund inte har krävt mer resurser till skolan och försvaret med tanke på att han är både skolminister och f d major.
Skulle inte Annie hellre äta sin sko än att samarbeta med sossarna (http://www.expressen.se/nyheter/alliansledarna-sagar-stefan-lofvens-utspel/)
Wellwell......
Jag känner mig rövknullad av alliansens svek så nästa val blir det något annat.
På vilket sätt har hon samarbetat med sossarna?
Personligen så känns hon som den som har gett sossarna absolut mest motstånd..
Hon har gett alla deras förslag och budgetar, framtagna med VPK, fri lejd i Riksdagen till år 2022.
Har du ett bättre förslag hur den här svåra paramentariska situationen ska lösas?
Är det bättre med totalt kaos varje gång det ska bli en budgetomröstning?
Jag gillar inte heller DÖ men det finns inga vettiga lösningar på den här situationen sålänge som ingen av de andra partierna vill sammarbeta med SD.
Jag tycker att det är bättre att låta sossarna få regera, de har lovat allt till alla och kastat skit på alliansen under de åtta föregående åren, nu är det upp till bevis hur de ska fixa det här.
Jättedåligt, men jag vet inte om det är typiskt moderater. Ja kanske, men Sossar kan de med, om de mot förmodan kommer i kontakt med kapital.Intressant.
Typisk svågerpolitik.
Ännu mer typisk borgarpolitik.
http://skiftet.org/nyheter/2015/01/korruptionsharvan-i-osteraker-sammanfattad-i-24-bilder
Jättedåligt, men jag vet inte om det är typiskt moderater. Ja kanske, men Sossar kan de med, om de mot förmodan kommer i kontakt med kapital.
Gustaf Douglas verkar obehaglig.
Jag tycker att Alliansen skulle tagit SDs utsträckta hand och bedrivit borgerlig politik tillsammans med dem.
Tycker jag också men istället väljer man att ge pajasregeringen fri lejd i åtta år. Trött blir man.
8 år? hmm
Har vi (ja, jag är Sosse) redan vunnit nästa val?
Har ni gett upp?
Nä jag menade att det svar jag svarade på. Påstod ju att nuvarande regering har fri lejd i 8 år.Hur menar du, att SD och Alliansen går ihop 2018?
Nä jag menade att det svar jag svarade på. Påstod ju att nuvarande regering har fri lejd i 8 år.
Så tolkade jag det.
Men varje mandat period är på 4 år så då är väl nästa val redan avgjord då, enligt Enchantment
Rätt åt dem. Vad betyder fp för någon fråga? Inget alls gissar jag. Vad står de för?Det blir nog ingen borgerlig seger 2018 nej. Två av alliansmedlemmarna kämpar för att hålla näsan över vattenytan för tillfället och jag ser inte riktigt vad dom kan göra för att vända trenden. FP kan ju försöka sig på ett partledarbyte. Ohlsson eller Ullenhag. Blir nog bra...
Jag tycker att Alliansen skulle tagit SDs utsträckta hand och bedrivit borgerlig politik tillsammans med dem.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|