Borgerlighetens misslyckanden

Smagatusk

Guest
Känns otroligt vettigt och korrekt när Björklund (m.fl.) igår starkt KRÄVER att Socialdemokraterna och Miljöpartiet (m.fl.) stärker både skola och försvarsmakt.

Ja dessa två punkter blev ju så jävla mycket bättre och fick så otroligt mycket resurser under Alliansens åtta år vid makten!? Jävla hycklare! Det var ju utan tvekan helt tvärt om, att Björklund och resten av Alliansen kapade budget efter budget år både skola och försvarsmakt...

Och självklart, som alltid så är det ingen journalist som ifrågasätter deras uttalande eller deras handlingar. Har journalister så jävla kort minne att de inte minns att Björklund de facto satt med makten för bara några månader sedan och gjort så i åtta år? (eller sju år kanske det blir? Maud Olofsson var väl fortfarande med i spelet vid 2007?)

:huvet

Björklund har väl inte efterträtt Maud på någon post? :va

F ö tycker jag det är märkligt att Björklund inte har krävt mer resurser till skolan och försvaret med tanke på att han är både skolminister och f d major.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

F ö tycker jag det är märkligt att Björklund inte har krävt mer resurser till skolan och försvaret med tanke på att han är både skolminister och f d major.

Det har han ju gjort också. I femton års tid.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Det var främst jag som gjorde en tankevurpa, men han efterträdde faktiskt Maud Olofsson som vice statsminister.
Inget relevant med andra ord.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Hon har gett alla deras förslag och budgetar, framtagna med VPK, fri lejd i Riksdagen till år 2022.

Har du ett bättre förslag hur den här svåra paramentariska situationen ska lösas?
Är det bättre med totalt kaos varje gång det ska bli en budgetomröstning?

Jag gillar inte heller DÖ men det finns inga vettiga lösningar på den här situationen sålänge som ingen av de andra partierna vill sammarbeta med SD.

Jag tycker att det är bättre att låta sossarna få regera, de har lovat allt till alla och kastat skit på alliansen under de åtta föregående åren, nu är det upp till bevis hur de ska fixa det här.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har du ett bättre förslag hur den här svåra paramentariska situationen ska lösas?
Är det bättre med totalt kaos varje gång det ska bli en budgetomröstning?

Jag gillar inte heller DÖ men det finns inga vettiga lösningar på den här situationen sålänge som ingen av de andra partierna vill sammarbeta med SD.

Jag tycker att det är bättre att låta sossarna få regera, de har lovat allt till alla och kastat skit på alliansen under de åtta föregående åren, nu är det upp till bevis hur de ska fixa det här.

Jag tycker att Alliansen skulle tagit SDs utsträckta hand och bedrivit borgerlig politik tillsammans med dem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jättedåligt, men jag vet inte om det är typiskt moderater. Ja kanske, men Sossar kan de med, om de mot förmodan kommer i kontakt med kapital.

Gustaf Douglas verkar obehaglig.

Jag misstänker att det där skulle kunna drabba alla med bristande moral, etik och integritet oavsett samhällstillhörighet eller partitillhörighet. Det räcker att lyfta på huvudet och se sig om i världen för att förstå det. Pengar och makt kan locka fram de sämsta sidorna hos människor tyvärr.

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Hur menar du, att SD och Alliansen går ihop 2018?
Nä jag menade att det svar jag svarade på. Påstod ju att nuvarande regering har fri lejd i 8 år.
Så tolkade jag det.
Men varje mandat period är på 4 år så då är väl nästa val redan avgjord då, enligt Enchantment

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä jag menade att det svar jag svarade på. Påstod ju att nuvarande regering har fri lejd i 8 år.
Så tolkade jag det.
Men varje mandat period är på 4 år så då är väl nästa val redan avgjord då, enligt Enchantment

Det är alldeles självklart att Alliansen, utan SD, inte kan bli större än de rödgröna om jag får gissa så visst är det åtta år.

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Det blir nog ingen borgerlig seger 2018 nej. Två av alliansmedlemmarna kämpar för att hålla näsan över vattenytan för tillfället och jag ser inte riktigt vad dom kan göra för att vända trenden. FP kan ju försöka sig på ett partledarbyte. Ohlsson eller Ullenhag. Blir nog bra...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det blir nog ingen borgerlig seger 2018 nej. Två av alliansmedlemmarna kämpar för att hålla näsan över vattenytan för tillfället och jag ser inte riktigt vad dom kan göra för att vända trenden. FP kan ju försöka sig på ett partledarbyte. Ohlsson eller Ullenhag. Blir nog bra...
Rätt åt dem. Vad betyder fp för någon fråga? Inget alls gissar jag. Vad står de för?

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Jag tycker att Alliansen skulle tagit SDs utsträckta hand och bedrivit borgerlig politik tillsammans med dem.

Fast Alliansen och SD har ju långt ifrån samma politik, så har svårt att se det möjligt att de ens skulle överväga samarbete.
Dock är det många på moderatsidan som gillar SD invandringspolitik, men tror inte så många gillar deras andra åsikter som t.ex utträde ur EU..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin