PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Bra där ??A k a "Potttourer"
Bra där ??A k a "Potttourer"
Kan inte nämnda SportHojar och skriver inte pris men 10 000 mil skulle jag inte vara orolig för. Särskilt om de är långtursmil. Även Autobahnmil med Vollgas tar inte så hårt eftersom motorn vanligtvis är varm. Och det är sällan det går att köra fullt även på de bitar med fri fart...Hej igen! Tar upp min gamla tråd istället för att starta en ny. Jag ska titta på en Kawa ZZR1100 -97:a nästa vecka. Något speciellt jag ska kolla som är vanligt på just denna hoj. Har läst att smörjningen till vevstakslagret på 3:ans cylinder är dålig pga. konstruktionen på själva blocket. Är det fortfarande så eller det åtgärdades senare? Den har troligtvis stått över vintern och behöver ses över. Ska eventuellt titta på en Blackbird -99:a för 5 lusingar mer, är kanske värt det, men den har gått över 10K och det syns tyvärr. Undrar om motorn är i behov av renovering då, det är många mil, tydlingen långturer med mycket packning typ Europaturer.
Jag är osäker på hur jag ska göra. Ni som har haft eller provat båda hojar, vilken är smidigast? De är ungefär lika tunga, men Blackbirden ser smidigare ut. Borde skilja lite eftersom vikt/effekt är ungefär desamma.
Höftled... En annan i min grupp fick det förra året. Runt 3 veckor efteråt var han på hojen och idag "leker livet" som han säger. Givetvis är folk olika men ha det i åtanke ?Hej! Vanligtvis kör jag aldrig andras hojar, men i detta fall måste man ju. Kollar alltid bromsar, ljus, kedja, däck och allt annat innan jag kör. Man är ju rädd om livhanken. Kawan ska han ha 20’ för och BB:n 25’.
Som jag kanske skrev tidigare så vill jag inte ha för mycket pengar stående om den blir stående, jag har lite hälsoproblem och fick nyligen en höfledsprotes inopererad så jag är osäker på hur mycket det blir kört.
Fantastiskt Trollis, har själv kört 10’ med min CB900 F2 på 80-talet, men mer än 35’ totalt.
Vrid är ingenting utan varvtal. 100 Nm vid 2000 rpm är 28hk. ?Vrid är allt. https: //www.mcnews.com.au/honda-cb1300-v-suzuki-gsx1400-v-yamaha-xjr1300-dyno-comparison/
GSX1400 går över 100 newtonmeter reda vid 2000 rpm.
Inget slår en rytande rad 4 )
Du har ju redan livbåten lastad så det är bara at åka till badetJag har haft allt från turbohoj, offroad, chopper, Harley, BMW touring och motarder. Igår var jag och spontanköpte en FJR 1300, körde den 15 mil hem och kunde inte låta bli en liten tur till på kvällen... Inte slö alls, inte speciellt stor och skön att köra långt på. Hittills väldigt nöjd, tanken var att ta med cheyen på en tur och kunna ha med ombyte för bad. Känns som om den skulle kvala in i dina kriterier
Tycker det var svårt att se bärigheten på livbåten - tydligen en av de som tycker att man tar foton på horisontala motiv vertikalt.Du har ju redan livbåten lastad så det är bara at åka till badet
Mig närstående och andra som jag kommer på med att inte klara av att vrida mobilen brukar få frågan om de har hängt TV,n på högkant också.Tycker det var svårt att se bärigheten på livbåten - tydligen en av de som tycker att man tar foton på horisontala motiv vertikalt.
Mig närstående och andra som jag kommer på med att inte klara av att vrida mobilen brukar få frågan om de har hängt TV,n på högkant också.
Jag kan verkligen inte förstå oviljan mot att fylla skärmen/sensorn med motivet.
-96 och framåt är bästa modellen av ZZR1100. Bland annat gjordes förändringar för att förhindra problemet du beskriver.Hej igen! Tar upp min gamla tråd istället för att starta en ny. Jag ska titta på en Kawa ZZR1100 -97:a nästa vecka. Något speciellt jag ska kolla som är vanligt på just denna hoj. Har läst att smörjningen till vevstakslagret på 3:ans cylinder är dålig pga. konstruktionen på själva blocket. Är det fortfarande så eller det åtgärdades senare? Den har troligtvis stått över vintern och behöver ses över. Ska eventuellt titta på en Blackbird -99:a för 5 lusingar mer, är kanske värt det, men den har gått över 10K och det syns tyvärr. Undrar om motorn är i behov av renovering då, det är många mil, tydlingen långturer med mycket packning typ Europaturer.
Jag är osäker på hur jag ska göra. Ni som har haft eller provat båda hojar, vilken är smidigast? De är ungefär lika tunga, men Blackbirden ser smidigare ut. Borde skilja lite eftersom vikt/effekt är ungefär desamma.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |