PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Bra där ??A k a "Potttourer"
Bra där ??A k a "Potttourer"
Kan inte nämnda SportHojar och skriver inte pris men 10 000 mil skulle jag inte vara orolig för. Särskilt om de är långtursmil. Även Autobahnmil med Vollgas tar inte så hårt eftersom motorn vanligtvis är varm. Och det är sällan det går att köra fullt även på de bitar med fri fart...Hej igen! Tar upp min gamla tråd istället för att starta en ny. Jag ska titta på en Kawa ZZR1100 -97:a nästa vecka. Något speciellt jag ska kolla som är vanligt på just denna hoj. Har läst att smörjningen till vevstakslagret på 3:ans cylinder är dålig pga. konstruktionen på själva blocket. Är det fortfarande så eller det åtgärdades senare? Den har troligtvis stått över vintern och behöver ses över. Ska eventuellt titta på en Blackbird -99:a för 5 lusingar mer, är kanske värt det, men den har gått över 10K och det syns tyvärr. Undrar om motorn är i behov av renovering då, det är många mil, tydlingen långturer med mycket packning typ Europaturer.
Jag är osäker på hur jag ska göra. Ni som har haft eller provat båda hojar, vilken är smidigast? De är ungefär lika tunga, men Blackbirden ser smidigare ut. Borde skilja lite eftersom vikt/effekt är ungefär desamma.
Höftled... En annan i min grupp fick det förra året. Runt 3 veckor efteråt var han på hojen och idag "leker livet" som han säger. Givetvis är folk olika men ha det i åtanke ?Hej! Vanligtvis kör jag aldrig andras hojar, men i detta fall måste man ju. Kollar alltid bromsar, ljus, kedja, däck och allt annat innan jag kör. Man är ju rädd om livhanken. Kawan ska han ha 20’ för och BB:n 25’.
Som jag kanske skrev tidigare så vill jag inte ha för mycket pengar stående om den blir stående, jag har lite hälsoproblem och fick nyligen en höfledsprotes inopererad så jag är osäker på hur mycket det blir kört.
Fantastiskt Trollis, har själv kört 10’ med min CB900 F2 på 80-talet, men mer än 35’ totalt.
Vrid är ingenting utan varvtal. 100 Nm vid 2000 rpm är 28hk. ?Vrid är allt. https: //www.mcnews.com.au/honda-cb1300-v-suzuki-gsx1400-v-yamaha-xjr1300-dyno-comparison/
GSX1400 går över 100 newtonmeter reda vid 2000 rpm.
Inget slår en rytande rad 4 )
Du har ju redan livbåten lastad så det är bara at åka till badetJag har haft allt från turbohoj, offroad, chopper, Harley, BMW touring och motarder. Igår var jag och spontanköpte en FJR 1300, körde den 15 mil hem och kunde inte låta bli en liten tur till på kvällen... Inte slö alls, inte speciellt stor och skön att köra långt på. Hittills väldigt nöjd, tanken var att ta med cheyen på en tur och kunna ha med ombyte för bad. Känns som om den skulle kvala in i dina kriterier
Tycker det var svårt att se bärigheten på livbåten - tydligen en av de som tycker att man tar foton på horisontala motiv vertikalt.Du har ju redan livbåten lastad så det är bara at åka till badet
Mig närstående och andra som jag kommer på med att inte klara av att vrida mobilen brukar få frågan om de har hängt TV,n på högkant också.Tycker det var svårt att se bärigheten på livbåten - tydligen en av de som tycker att man tar foton på horisontala motiv vertikalt.
Mig närstående och andra som jag kommer på med att inte klara av att vrida mobilen brukar få frågan om de har hängt TV,n på högkant också.
Jag kan verkligen inte förstå oviljan mot att fylla skärmen/sensorn med motivet.
-96 och framåt är bästa modellen av ZZR1100. Bland annat gjordes förändringar för att förhindra problemet du beskriver.Hej igen! Tar upp min gamla tråd istället för att starta en ny. Jag ska titta på en Kawa ZZR1100 -97:a nästa vecka. Något speciellt jag ska kolla som är vanligt på just denna hoj. Har läst att smörjningen till vevstakslagret på 3:ans cylinder är dålig pga. konstruktionen på själva blocket. Är det fortfarande så eller det åtgärdades senare? Den har troligtvis stått över vintern och behöver ses över. Ska eventuellt titta på en Blackbird -99:a för 5 lusingar mer, är kanske värt det, men den har gått över 10K och det syns tyvärr. Undrar om motorn är i behov av renovering då, det är många mil, tydlingen långturer med mycket packning typ Europaturer.
Jag är osäker på hur jag ska göra. Ni som har haft eller provat båda hojar, vilken är smidigast? De är ungefär lika tunga, men Blackbirden ser smidigare ut. Borde skilja lite eftersom vikt/effekt är ungefär desamma.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |