Brno

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Tycker det var synd att Sete inte kom på pallen som tvåa eller ännu hellre trea. Finns ju inget bättre än att se presskonferanser när Rossi å Sete sitter bredvid varandra :corn
Förövrigt ett kul race med många omkörningar å få(minns ingen) avåkningar.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Swedie skrev:
Det är ju endast Sete, när han håller sig på hjulen, som lyckas fajtas med Rossi.

Märker du att ingen kommenterar Rossi längre? Det är inget intressant, han är för bra. :hihi

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Swedie skrev:
Det är ju endast Sete, när han håller sig på hjulen, som lyckas fajtas med Rossi.

Jo Gibernau är jävligt grym på att köra hoj även om det är Barros,Edwards och Hayden som spöat Rossi i år och inte Gibernau, tycker inte det är kul när folk förlorar på otur eller andras misstag. Blir man ifrånkörd eller vurpar så har man sig själv att skylla.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
DET MESTA I DENNA TEXT ÄR STULEN AV Nyteknik

Nästa år vill jag se:

• Capirossi hos HRC
• Rossi hos Ducati
• Roberts hos AMA
• Nakano hos Gresini
• Gibernau hos Suzuki som paraplyhållare :hihi

Last edited:

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
Chris Ash skrev:
Jacque har ju knappast imponerat sen han slutade köra 250. Nakano och Hofmann tycker jag är mer förtjänta av en bättre styrning.

kommer inte ihåg vilket rejs det var då kom jaques 2a efter rossi på sin kawasaki i regn... vet inte när hoffman eller nakano låg 2a efter rossi senast?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Pertan skrev:
Nästa år vill jag se:

• Capirossi hos HRC
• Rossi hos Ducati
• Roberts hos AMA
• Nakano hos Gresini
• Gibernau hos Suzuki som paraplyhållare :hihi

Inte så många rimliga där, men dröm på du. Rossi är ju redan klar för Yamaha t.ex. Roberts lär vi äntligen bli av med, frågan är om han ens får någon AMA-styrning. Dahlbom och Wyrén påstår att det går rykten om Capirossi i Suzuki (Vansinnigt bisarrt, klart han ska åka italienskt. Dessutom finns det ingen som sladdar så sladdar omkring snyggare än han just nu.). Gibernau passar däremot utmärkt som paraplypojke med sin glassiga stil, där håller jag med dig fullständigt! :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Nakano och Hofmann tycker jag är mer förtjänta av en bättre styrning.
Kawa var ju faktiskt 3:a i konstruktörs-VM men jag antar att Ducati gick om nu. Hofmann är ju kass men Nakano är riktigt bra vilket Kawa behöver och i ett större perspektiv MotoGP. Fler starka team behövs tycker jag, skulle vara kanon om Kawa och Suka kör tre förare nästa år, större chans att något stjärnskott dyker upp då som kan hjälpa dem uppåt.

MC Doktorn

Guest
Orka inte läsa hela tråden , vad hände SETE :va bara stanna så där har jag aldrig sett tidigare.
Grymt trist , börja bli tråkigt med rossi 8 av 9 nu eller???

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Neutral skrev:
Hofmann är ju kass men Nakano är riktigt bra vilket Kawa behöver och i ett större perspektiv MotoGP.

Håller inte med om det. Oftast placerar Hofmann sig bara en eller två placeringar bakom Shinya. Om han inte hade gjort den där löjliga uppvisningsvurpan och skadat sig i början på säsongen är jag övertygad om att han hade legat bättre till i mästerskapen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
the lost boy skrev:
kommer inte ihåg vilket rejs det var då kom jaques 2a efter rossi på sin kawasaki i regn... vet inte när hoffman eller nakano låg 2a efter rossi senast?

Jo men ett regnrace säger i princip ingenting.

Jacque hade fabriksmaterial från Yamaha i tre år. Placeringssviten 15-10-12 på det materialet är inget som motiverar en andra chans enligt mig.

Edit: Däremot skulle jag gärna se Jacque tillbaka på en 250, jag tror det passar hans mjuka kattlika körstil betydligt bättre. Dessutom är han ju ex-världsmästare så han har ju visat vad han kan. Gärna tillsammans med en yngre förare och på en nyutvecklad YZR250 i Yamahas fabriksteam......

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Neutral skrev:
Kawa var ju faktiskt 3:a i konstruktörs-VM men jag antar att Ducati gick om nu. Hofmann är ju kass men Nakano är riktigt bra vilket Kawa behöver och i ett större perspektiv MotoGP. Fler starka team behövs tycker jag, skulle vara kanon om Kawa och Suka kör tre förare nästa år, större chans att något stjärnskott dyker upp då som kan hjälpa dem uppåt.

Hofmann brukar kvala ett par tiondelar bakom Shinya och har ett något lägre racetempo. Du har ett snävt intervall mellan "kass" och "riktigt bra".....

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Hofmann brukar kvala ett par tiondelar bakom Shinya och har ett något lägre racetempo. Du har ett snävt intervall mellan "kass" och "riktigt bra".....
Som effektregistret på en 125:a. :tungan :D Jag följer deras rapporter ganska noga och på mig verkar det som om Nakano gör det tyngre utvecklingsjobbet som är så viktigt för ett team. Jag är av åsikten att Hofmann bara är med för att han är tysk i ett tyskt team.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Neutral skrev:
Jag är av åsikten att Hofmann bara är med för att han är tysk i ett tyskt team.

Det är möjligt att han är och i såfall knappast unikt för honom. Men att det skulle vara så stor skillnad mellan honom i Nakano håller jag inte med om. Visst ingen utav dem är mer än medelmåttiga med MotoGP-mått mätt men alla kan inte vara bäst och jag tycker helt klart de gör vad man kan begära av dem, bägge två.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Helt klart säsongens mest underhållande race.
Grymt kört av capirossi fick fan rysningar när man fick se hur hojen gungade och studsade under honom.

Trist för Sete.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Faktiskt så att jag tyckte synd om Sete. Han gör en fantastisk helg och så måste han bryta pga teamets misstag eller maskinfel. Aldrig att han skulle fejka ett sådant fel som någon påstår ovan.

Visst körde Capirossi mycket bra idag men samtidigt så tycker jag inte han imponerat på ett annat plan och det är som utvecklare av materialet han sitter på. Hade han varit bättre påd et hade han inte behövt köra på tvären för att komma på pallen. Förvisso har han en sådan körstil men han är inte tillräckligt brapå att utveckla hojen kontra hur han är på att köra.

Biaggi får sluta göra usla starter för hans avslutning var enastående. Edwards gick kräftgång som vanligt, lite trist.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Pertan skrev:
Nästa år vill jag se:

• Capirossi hos HRC
• Rossi hos Ducati
• Roberts hos AMA
• Nakano hos Gresini
Hallå där! Citera gärna mina smarta och själfulla inlägg - men inte som egna inlägg.

Macho Woman skrev:
Inte så många rimliga där, men dröm på du. Rossi är ju redan klar för Yamaha t.ex. Roberts lär vi äntligen bli av med, frågan är om han ens får någon AMA-styrning. Dahlbom och Wyrén påstår att det går rykten om Capirossi i Suzuki (Vansinnigt bisarrt, klart han ska åka italienskt. Dessutom finns det ingen som sladdar så sladdar omkring snyggare än han just nu.). Gibernau passar däremot utmärkt som paraplypojke med sin glassiga stil, där håller jag med dig fullständigt! :tummenupp
Rossi hos Ducati, Roberts hos AMA och Nakano hos Gresini är mycket väl rimligt.

Rossi har ju sagt officiellt att han inte tecknat något annat än ettårsavtal längre. Har han tecknat ett nytt med Yamaha? Jag är övertygad om att han kommer köra ett italienskt märke innan han lägger hjälmen på hyllan.

Capirossi trivs säkert i ett italienskt team och det är såklart hedrande att köra Ducati för en italienare. Men om han inte kan vinna på hojen lär han inte blir kvar. Jag tippar att han kör för Honda nästa år om han inte binds av kontrakt med Ducati.

Roberts lär med all säkerhet ha gjort sitt sista race i GP efter denna säsong.

Nakano är bättre än den hoj han har tvingats köra efter att Yamaha omorganiserade sig inför värvningen av Rossi. Det lär alla vara medvetna och han skulle troligen göra bättre ifrån sig på en Honda än Hayden. Frågan är vilken Honda han skulle kunna köra nästa år...

Last edited:
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...