Brostugan 2005

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Hur gick den nu igen.........We shell over come...nana.na....We shell over come

/ :pannkyss

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
ake_fisk skrev:
Ok,dagen idiot fråga: Var ligger Brostugan? och vilken sträcka är "slingerbulten" ??? :confused:

Brostugan är cafét på vänster sida när du åker till Drottningholm från stan och just har passerat stora bron.

Slingerbulten vet jag inte var den är.

yamtt600r

Åker hellre än tokfort.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Ja
Sist jag frågade polisen varför de var vid Brostugan med så mycket folk men inte bland packet som tjaffsade och rejsade i Jordbro sa de att "Det är bra att de håller sig där ute men här där fint folk skall hem till sina villor på Ekerö får det inte bli köer".

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
sandstream skrev:
3 och 4. Som du kanske vet är min kompis polis och jobbar i norrort, mao har jag en någorlunda insyn i vad som händer på deras jobb.
Trafikpoliserna och de vanliga poliserna ingår inte i samma arbetslag och har inte samma arbetsuppgifter.
Troligtvis har de klagats från boende på vägen ut mot Brostugan där det inte körs lugnt precis.
(Hade jag bott där hade jag kanske också tyckt att det var jobbigt med hojar som bränner förbi i en jäkla fart.)
Pga detta har säkert trafikpolisen och de vanliga polisernas chefer bestämt att man ska göra en insats och därför tilldelat resurser till att övervaka Brostugan.
Jag kan intyga att så är fallet. Jag har en jobbarkompis som varje torsdag under hojsäsongen kommer och beklagar sig över alla "omogna hojåkare" och i hans ögon så representerar jag allt ont i värden. :död

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
1. Precis!
På samma sätt som det är rätt tröttsamt att läsa dina inlägg om moralpaniken.
(Du var väl på nr:18 ganska nyligen angående att leka på allmänna vägar osv, minns inte exakt vad tråden handlade om)
Jag skummar förbi dina inlägg och du kan göra det samma med mina om du inte gillar dem.

2. Nu har du nog inte förstått vad jag har skrivit eller så har jag varit otydlig.
Vi tar det igen: OM man medvetet modifierar sin motrocykel så att den inte uppfyller lagkraven och får böter tycker jag personligen att man ska ta sina böter och inte gnälla på polisen.
Däremot tycker jag att det är lite larvigt av polisen att, som i ett av exemplen ovan, bötfälla en helt ny hoj som saknar en reflex där bak.
Har man ett baklyse så syns ju det bättre än en reflex.

3 och 4. Som du kanske vet är min kompis polis och jobbar i norrort, mao har jag en någorlunda insyn i vad som händer på deras jobb.
Trafikpoliserna och de vanliga poliserna ingår inte i samma arbetslag och har inte samma arbetsuppgifter.
Troligtvis har de klagats från boende på vägen ut mot Brostugan där det inte körs lugnt precis.
(Hade jag bott där hade jag kanske också tyckt att det var jobbigt med hojar som bränner förbi i en jäkla fart.)
Pga detta har säkert trafikpolisen och de vanliga polisernas chefer bestämt att man ska göra en insats och därför tilldelat resurser till att övervaka Brostugan.

Trafikpoliser jobbar i trafiken och sitter inte och utreder mord, rån osv.
Därför kommer de alltid att finnas ute i trafiken så länge polisen har den organistation.

Men det som stör mig mest är folk som ena stunden hatar poliser för att när det har varit inbrott i deras hem eller bil tex ropa högt efter att de ska komma och minsann hitta de nedrans tjuvarna bums!

Men det är som sagt mina åsikter och så länge detta forum inte censureras kommer jag att vidhålla dem :)

Jag förstår vad du säger men det är blir oftast bara för mycket. Du producerar inlägg om självklarheter i syfte att vara någon sorts motvikt till nissar som tycker att man kan köra hursomhelst. Det behövs i de flesta fall inte eftersom inläggen talar för sig själva. Mao jag delar i grunden oftast din åsikt men stör mig på ditt sätt att uttrycka den genom att skriva folk på näsan eller bara kläcka en massa självklarheter. Det blir en orgie i moralisk och emellanåt politisk korrekthet som man får tillräckligt av ändå om man är någorlunda politiskt medveten.

Vidare så vidhåller jag att det med största sannolikhet finns bättre saker för trafikpolisen att ägna sig åt än att, om så var fallet, masslappa hojåkare för felaktiga blinkers, avsaknad av reflex mm. Det blir fånigt och jag är långt ifrån övertygad om att majoriteten poliser som tvingas göra detta tycker att det är en optimalt utnyttjande av resurser för allmännyttan.

Personligen brukar jag förstås dra mig för att "skumma" inlägg som jag sedan svarar på, blir lätt fel då, men det står dig givetvis fritt att läsa mina inlägg som det behagar. Eftersom du inte tycks hysa ett minimum av förståelse för kritiken jag riktar så kan följaktligen heller inte lova dig att jag kan hålla mig från att kommentera dina inlägg även i framtiden. ;)

/Olzki

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Jag förstår vad du säger men det är blir oftast bara för mycket. Du producerar inlägg om självklarheter i syfte att vara någon sorts motvikt till nissar som tycker att man kan köra hursomhelst. Det behövs i de flesta fall inte eftersom inläggen talar för sig själva. Mao jag delar i grunden oftast din åsikt men stör mig på ditt sätt att uttrycka den genom att skriva folk på näsan eller bara kläcka en massa självklarheter. Det blir en orgie i moralisk och emellanåt politisk korrekthet som man får tillräckligt av ändå om man är någorlunda politiskt medveten.

Vidare så vidhåller jag att det med största sannolikhet finns bättre saker för trafikpolisen att ägna sig åt än att, om så var fallet, masslappa hojåkare för felaktiga blinkers, avsaknad av reflex mm. Det blir fånigt och jag är långt ifrån övertygad om att majoriteten poliser som tvingas göra detta tycker att det är en optimalt utnyttjande av resurser för allmännyttan.

Personligen brukar jag förstås dra mig för att "skumma" inlägg som jag sedan svarar på, blir lätt fel då, men det står dig givetvis fritt att läsa mina inlägg som det behagar. Eftersom du inte tycks hysa ett minimum av förståelse för kritiken jag riktar så kan följaktligen heller inte lova dig att jag kan hålla mig från att kommentera dina inlägg även i framtiden. ;)

/Olzki
Så du tycker att jag ska låta blir att ventilera mina åsikter för att du tycker att det blir tjatigt?
Tillåt mig att :hihi

men visst ba, ja kan haka på resten å ba liksom spy på alla jäla snutsniv ba! ;)

sandstream

Guest
SuperSport skrev:
Jag kan intyga att så är fallet. Jag har en jobbarkompis som varje torsdag under hojsäsongen kommer och beklagar sig över alla "omogna hojåkare" och i hans ögon så representerar jag allt ont i värden. :död
Din polare är en tönt!
Vad spelar det för roll om någon slangar förbi där i 100+, lite får man väl tåla :rolleyes: :D

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Ni får väl dundra in till Västerås (10 mil från Stockholm - mot Oslo) så samlar vi ihop Lakritsremsan och tar en schysst samåkning till ett bra fikaställe med gott om parkeringsplatser och sittplatser :tummenupp

kanske fixa lite race på kvällskvisten??

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
Så du tycker att jag ska låta blir att ventilera mina åsikter för att du tycker att det blir tjatigt?
Tillåt mig att :hihi

men visst ba, ja kan haka på resten å ba liksom spy på alla jäla snutsniv ba! ;)

Suck... :3freak

Mitt sista inlägg läste du verkligen inte eller så är du bara allmänt övertygad om din egen förträfflighet. Oavsett vilket så är det knappast något som imponerar.

/O

sandstream

Guest
Olzki skrev:
Suck... :3freak

Mitt sista inlägg läste du verkligen inte eller så är du bara allmänt övertygad om din egen förträfflighet. Oavsett vilket så är det knappast något som imponerar.

/O
Jo, jag läste det och skrev vad jag tyckte.
Att den sen inte var vad du önskade eller hade hoppats på kan jag inte hjälpa.

Jag vet vart du står i frågan och du vet vart jag står.
Vi kanske kan stanna där och ägna oss åt andra trådar istället :tummenupp
(Själv ska jag se filmen Faster för första gången, har hört att den ska vara grym). :)

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
sandstream skrev:
Jo, jag läste det och skrev vad jag tyckte.
Att den sen inte var vad du önskade eller hade hoppats på kan jag inte hjälpa.

Jag vet vart du står i frågan och du vet vart jag står.
Vi kanske kan stanna där och ägna oss åt andra trådar istället :tummenupp
(Själv ska jag se filmen Faster för första gången, har hört att den ska vara grym). :)

Schysst...själv ska jag se GR 2 för fjärde gången. :yoparty

(skämt)

Ha´re. ;)

/O

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag tycker polisen är bra, men som nån skrev tidigare "23st poliser mellan b-plan och stugan" är helt åt helvette, har själv tänkt på samma sak många gånger. Nu är det inte polisen som bestämmer var de ska stå, utan makthavarna.
Om jag ville begå ett brott, tex värdetransportrån eller råna en stackars kassör på ICA hade jag tveklöst gjort det en onsdag när västerorts(kanske mer också) hela poliskår har sin veckliga anti motorintressedag ute vid stugan.
En eller två poliser räcker för att hålla lugnet vid Brostugan, så jag kan inte förstå klagan över att det är för lite poliser, vad konstigt när de prioriteras ut åt helvette.

Oldman

Guest
sandstream skrev:
Men när de ska hjälpa till att leta efter ett av dina barn som sprungit bort i skogen, då duger de? :rolleyes:

Hmmm Du är bara för mycke!!Vad håller ni (du) på med? Och känner vi varandra! Efter som att du nämnde ett av mina barn :va .

Och du!!! visst startade denna tråd om trafikpolisen och deras sätt att bete sig? Eller var det om bortsprungna barn :rullandeu.

Och inte ska man behöva få böter och en ombesikning bara för att man inte har godkända miniblikers och en liten nr plåt.

Inte roligt heller att tappa körkortet och få böter,och har man otur kan man tappa sitt jobb!När man råka köra lite för fort på en 70 väg.

Alla som nu kör en :squid vet hur svårt det kan vara att hålla en jämn fart på en 70 90 eller 110 väg: jag vill nog påstå att ingen kan hålla rätt fart på dessa vägar, sporthoj eller custom.

Nu lägger jag ner denna naiva tråd och hoppas att vi träffas i sommar och ta en :fyllisar med alla roliga typer som kör :squid? ha det :tummenupp

MVH Oldman :tomten

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
sandstream skrev:
Din polare är en tönt!
Vad spelar det för roll om någon slangar förbi där i 100+, lite får man väl tåla :rolleyes: :D
Jo nog är han det. :kocko
Men jag tar gärna skit för det jag gjort, men inte för det andra gör :gnissla :tungan

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
come on boys nu ska vi inte gnälla, startade ju egentligen den här tråden för att få igång lite "inför Brostugan 2005"

men vad hände? :confused:

Cheer up :)

Vilka kommer vara där först o fika/få böter i år? :gnissla

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Superbee skrev:
come on boys nu ska vi inte gnälla, startade ju egentligen den här tråden för att få igång lite "inför Brostugan 2005"

men vad hände? :confused:

Cheer up :)

Vilka kommer vara där först o fika/få böter i år? :gnissla

Jag vågar inte åka dit pga
1 Min hoj låter för mycket
2 Jag har inga blinkers
3 Jag har plåten i hjulhuset och ingen belysning(än)
4 Blablabalalallbalbla
5 Blablalabakanblaba
Och jag tänker inte göra den laglig för att hänga där.. Kan tänka mig att svänga förbi någonstans där man kan ta en fika utan att bli stoppad. Rosenhill är för långt bort... Donken Tyresö? :näsblod

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
ok vad ska bli år 2005´s hetaste mötesplats för sport/motard/gathojåkare då?

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Superbee skrev:
ok vad ska bli år 2005´s hetaste mötesplats för sport/motard/gathojåkare då?

Det smids hemliga planer om det på hemlig ort.... Hoppas jag iallafall..

Något förslag? Vågar man skriva det här då?? :va

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...