Nysse
Trött på spam
Hur gick den nu igen.........We shell over come...nana.na....We shell over come
/
/
ake_fisk skrev:Ok,dagen idiot fråga: Var ligger Brostugan? och vilken sträcka är "slingerbulten" ???
sandstream skrev:Du har klarat kraven och är välkommen som medlem nr 3 i vår nya klubb
Jag kan intyga att så är fallet. Jag har en jobbarkompis som varje torsdag under hojsäsongen kommer och beklagar sig över alla "omogna hojåkare" och i hans ögon så representerar jag allt ont i värden.sandstream skrev:3 och 4. Som du kanske vet är min kompis polis och jobbar i norrort, mao har jag en någorlunda insyn i vad som händer på deras jobb.
Trafikpoliserna och de vanliga poliserna ingår inte i samma arbetslag och har inte samma arbetsuppgifter.
Troligtvis har de klagats från boende på vägen ut mot Brostugan där det inte körs lugnt precis.
(Hade jag bott där hade jag kanske också tyckt att det var jobbigt med hojar som bränner förbi i en jäkla fart.)
Pga detta har säkert trafikpolisen och de vanliga polisernas chefer bestämt att man ska göra en insats och därför tilldelat resurser till att övervaka Brostugan.
sandstream skrev:1. Precis!
På samma sätt som det är rätt tröttsamt att läsa dina inlägg om moralpaniken.
(Du var väl på nr:18 ganska nyligen angående att leka på allmänna vägar osv, minns inte exakt vad tråden handlade om)
Jag skummar förbi dina inlägg och du kan göra det samma med mina om du inte gillar dem.
2. Nu har du nog inte förstått vad jag har skrivit eller så har jag varit otydlig.
Vi tar det igen: OM man medvetet modifierar sin motrocykel så att den inte uppfyller lagkraven och får böter tycker jag personligen att man ska ta sina böter och inte gnälla på polisen.
Däremot tycker jag att det är lite larvigt av polisen att, som i ett av exemplen ovan, bötfälla en helt ny hoj som saknar en reflex där bak.
Har man ett baklyse så syns ju det bättre än en reflex.
3 och 4. Som du kanske vet är min kompis polis och jobbar i norrort, mao har jag en någorlunda insyn i vad som händer på deras jobb.
Trafikpoliserna och de vanliga poliserna ingår inte i samma arbetslag och har inte samma arbetsuppgifter.
Troligtvis har de klagats från boende på vägen ut mot Brostugan där det inte körs lugnt precis.
(Hade jag bott där hade jag kanske också tyckt att det var jobbigt med hojar som bränner förbi i en jäkla fart.)
Pga detta har säkert trafikpolisen och de vanliga polisernas chefer bestämt att man ska göra en insats och därför tilldelat resurser till att övervaka Brostugan.
Trafikpoliser jobbar i trafiken och sitter inte och utreder mord, rån osv.
Därför kommer de alltid att finnas ute i trafiken så länge polisen har den organistation.
Men det som stör mig mest är folk som ena stunden hatar poliser för att när det har varit inbrott i deras hem eller bil tex ropa högt efter att de ska komma och minsann hitta de nedrans tjuvarna bums!
Men det är som sagt mina åsikter och så länge detta forum inte censureras kommer jag att vidhålla dem
Så du tycker att jag ska låta blir att ventilera mina åsikter för att du tycker att det blir tjatigt?Olzki skrev:Jag förstår vad du säger men det är blir oftast bara för mycket. Du producerar inlägg om självklarheter i syfte att vara någon sorts motvikt till nissar som tycker att man kan köra hursomhelst. Det behövs i de flesta fall inte eftersom inläggen talar för sig själva. Mao jag delar i grunden oftast din åsikt men stör mig på ditt sätt att uttrycka den genom att skriva folk på näsan eller bara kläcka en massa självklarheter. Det blir en orgie i moralisk och emellanåt politisk korrekthet som man får tillräckligt av ändå om man är någorlunda politiskt medveten.
Vidare så vidhåller jag att det med största sannolikhet finns bättre saker för trafikpolisen att ägna sig åt än att, om så var fallet, masslappa hojåkare för felaktiga blinkers, avsaknad av reflex mm. Det blir fånigt och jag är långt ifrån övertygad om att majoriteten poliser som tvingas göra detta tycker att det är en optimalt utnyttjande av resurser för allmännyttan.
Personligen brukar jag förstås dra mig för att "skumma" inlägg som jag sedan svarar på, blir lätt fel då, men det står dig givetvis fritt att läsa mina inlägg som det behagar. Eftersom du inte tycks hysa ett minimum av förståelse för kritiken jag riktar så kan följaktligen heller inte lova dig att jag kan hålla mig från att kommentera dina inlägg även i framtiden.
/Olzki
Din polare är en tönt!SuperSport skrev:Jag kan intyga att så är fallet. Jag har en jobbarkompis som varje torsdag under hojsäsongen kommer och beklagar sig över alla "omogna hojåkare" och i hans ögon så representerar jag allt ont i värden.
sandstream skrev:Så du tycker att jag ska låta blir att ventilera mina åsikter för att du tycker att det blir tjatigt?
Tillåt mig att
men visst ba, ja kan haka på resten å ba liksom spy på alla jäla snutsniv ba!
Jo, jag läste det och skrev vad jag tyckte.Olzki skrev:Suck...
Mitt sista inlägg läste du verkligen inte eller så är du bara allmänt övertygad om din egen förträfflighet. Oavsett vilket så är det knappast något som imponerar.
/O
sandstream skrev:Jo, jag läste det och skrev vad jag tyckte.
Att den sen inte var vad du önskade eller hade hoppats på kan jag inte hjälpa.
Jag vet vart du står i frågan och du vet vart jag står.
Vi kanske kan stanna där och ägna oss åt andra trådar istället
(Själv ska jag se filmen Faster för första gången, har hört att den ska vara grym).
sandstream skrev:Men när de ska hjälpa till att leta efter ett av dina barn som sprungit bort i skogen, då duger de?
Jo nog är han det. :kockosandstream skrev:Din polare är en tönt!
Vad spelar det för roll om någon slangar förbi där i 100+, lite får man väl tåla
Superbee skrev:come on boys nu ska vi inte gnälla, startade ju egentligen den här tråden för att få igång lite "inför Brostugan 2005"
men vad hände?
Cheer up
Vilka kommer vara där först o fika/få böter i år?
Superbee skrev:ok vad ska bli år 2005´s hetaste mötesplats för sport/motard/gathojåkare då?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|