brudar

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det krångligaste med gentlemannagrejen är att man lätt blir ratad i början av livet, man håller upp en dörr eller så och blir utskrattad av klasskompisar eller liknande... senare när man börjar dejta så vill unga naiva brudar ha tuffa elaka killar som gärna har slagits och haft sig, så står man där med noll slagsmål i ryggsäcken så är man åter körd... det är först när man kommit upp i 30års åldern som tjejerna som har kommit på att de faktiskt uppskattar en gentleman som även kan vara lite mjuk men samtidigt bestämd, en kille som gråter är inte larvigt utan visar på känslor man skall vara rädd om...

Så som slutkläm skulle jag påstå att det är tjejerna som förstör de bra gentlemännen genom att försöka tala om att de vill ha farliga killar under just den tiden som de formas till den man de kommer vara resten av livet... nämligen tidiga 20. :tummenupp

Nu kommer nog det här inlägget kopieras till Gaytråden... :gnissla

amen 4 that brother :huvet

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Vi är hopplösa. Du kommer aldrig att förstå dig på oss. Lika bra att du skiter i att gå på dejt.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Det krångligaste med gentlemannagrejen är att man lätt blir ratad i början av livet, man håller upp en dörr eller så och blir utskrattad av klasskompisar eller liknande... senare när man börjar dejta så vill unga naiva brudar ha tuffa elaka killar som gärna har slagits ...
först när man kommit upp i 30års åldern som tjejerna som har kommit på att de faktiskt uppskattar en gentleman som även kan vara lite mjuk men samtidigt bestämd, en kille som gråter är inte larvigt utan visar på känslor man skall vara rädd om...

..det är tjejerna som förstör de bra gentlemännen genom att försöka tala om att de vill ha farliga killar

Att vara en gentleman handlar inte om att hålla upp en dörr, det handlar om en inställning/attityd till tjejer som går ut på mer än att ligga.
Att inte bara handla efter att till varje pris få sätta på henne, som om hon bara vore ett medel för njutning och för att boosta upp sitt ego ytterligare och behandla tjejen som ett ligg/strul, ett objekt, ett köttstycke.:näsblod
En "gentleman" i mina mått är en kille som ÄR intresserad och bryr sig och vill ha mysigt och som inte är rädd att "vara snäll, söt och påhittig" och visa att han faktiskt tycker om den donna han träffar. :kiss
Visste e det härligt med en kille som bara har fixat 3 rätters middag eller överraskar med en bukett blommor en dag?! :kär
En gentleman är någon som inte räds att vara romantisk! :tummenupp

och det skulle fan behövas lite mer av sådant virke i detta KK-samhälle..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dunderhonung: Låter som att vi tänker på det lika... eller du kanske inte läste vad jag skrev.

"Sen kan man diskutera vad en gentleman är... för mig är en gentleman någon som bryr sig om cheyen minst lika mycket som sig själv, har omtanke för de nära och kära, aldrig har för avsikt att såra och gärna försöker underlätta vardagen för cheyen och kanske några till i närheten. Sen är det väl hyffsat viktigt att kunna visa känslor och vara öppen med sin kärlek till cheyen också."
:tummenupp

Sen skulle jag vilja rätta dig på en punGkt... det är inte Gentlemannen som är död... det är ROMANTIKEN!!! :huvet

Innan jag träffade frugan så dejtade jag en del (såklart) och när man kom med lite romantik (alltså inte påsättningar och sånt utan äkta romantik) så vart man näst intill utskrattad... nu är inte frugan heller nån fan av romantik men hon tycker det är lite mysigt när det blir en tre rätters med lite champagne innan och nån mysig film eller promenad på nåt trevligt stråk.

Finns en väldigt fin låt som beskriver detta med kärlek på ett väldigt bra sätt... Sonja Aldén - Du får inte

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Skitsnack!

Men som många fruntimmer så letar du i sopcontainern istället för i delikatessdisken.

Jag letar inte i sopcontainern..:näsblod
Men erkänn att läget har ändrats väldigt mycket vad gäller respekten för varandra (varandras känslor), alltså både för killar o tjejer, man ligger hit och dit med allt och alla, och det är väl helt lugnt om man vill det om det sker på bådas villkor.:tummenupp
Men många som träffar nån de är intresserade av vågar inte riktigt visa/känna sina känslor då man inte vet om det bara var ett one night stand/ strul/ KK eller ska det bli når mer?? Diskuterade detta för en tid sedan med min mamma faktiskt och hon sa att det där problemet fanns inte riktigt på hennes tid. Var man intresserad så träffades man, men idag kan man träffas för så många andra anledningar oxå :rolleyes: :)
Jag tror det har tagit död lite på romantiken.. tyvärr!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Dunderhonung: Låter som att vi tänker på det lika... eller du kanske inte läste vad jag skrev.

"Sen kan man diskutera vad en gentleman är... för mig är en gentleman någon som bryr sig om cheyen minst lika mycket som sig själv, har omtanke för de nära och kära, aldrig har för avsikt att såra och gärna försöker underlätta vardagen för cheyen och kanske några till i närheten. Sen är det väl hyffsat viktigt att kunna visa känslor och vara öppen med sin kärlek till cheyen också."
:tummenupp

Sen skulle jag vilja rätta dig på en punGkt... det är inte Gentlemannen som är död... det är ROMANTIKEN!!! :huvet

Innan jag träffade frugan så dejtade jag en del (såklart) och när man kom med lite romantik (alltså inte påsättningar och sånt utan äkta romantik) så vart man näst intill utskrattad... nu är inte frugan heller nån fan av romantik men hon tycker det är lite mysigt när det blir en tre rätters med lite champagne innan och nån mysig film eller promenad på nåt trevligt stråk.

Finns en väldigt fin låt som beskriver detta med kärlek på ett väldigt bra sätt... Sonja Aldén - Du får inte

Jag skrev själv mitt inlägg då, så jag läste det först efter..!
Great minds think alike! :yoparty

Alltså om det skulle köra sig i ditt äktenskap kan du ju PM:a mej! :tuttar :pussa
:)

I helvete heller, jag mår prima och hälsan är god.

vågar inte säga emot, du låter så brysk ju.:tungan

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag skrev själv mitt inlägg då, så jag läste det först efter..!
Great minds think alike! :yoparty

Alltså om det skulle köra sig i ditt äktenskap kan du ju PM:a mej! :tuttar :pussa
:)

vågar inte säga emot, du låter så brysk ju.:tungan

Klart du vågar, en gentleman tillåter nämligen det.

Dr.Bike

Guest
Jag letar inte i sopcontainern..:näsblod
Men erkänn att läget har ändrats väldigt mycket vad gäller respekten för varandra (varandras känslor), alltså både för killar o tjejer, man ligger hit och dit med allt och alla, och det är väl helt lugnt om man vill det om det sker på bådas villkor.:tummenupp
Men många som träffar nån de är intresserade av vågar inte riktigt visa/känna sina känslor då man inte vet om det bara var ett one night stand/ strul/ KK eller ska det bli når mer?? Diskuterade detta för en tid sedan med min mamma faktiskt och hon sa att det där problemet fanns inte riktigt på hennes tid. Var man intresserad så träffades man, men idag kan man träffas för så många andra anledningar oxå :rolleyes: :)
Jag tror det har tagit död lite på romantiken.. tyvärr!

Dessvärre...(för er som är yngre) så har du nog rätt.
En dyster framtidsutsikt tyvärr.
Iaf för romantiken och den sanna kärleken.

Nuförtiden är livet som instant coffe lixom.
Ge mig det NU och ge mig det snabbt.
Jag jag jag.
Även detta ett resultat av att samhällsidealet är individen och inte gruppen eller familjen, och att den enskildes ego och behov alltid är det som styr.
Idag ska ju ingen behöva uppoffra sig. (se gärna min tråd om talanglösa i Idol...)
Och att ta ansvar om andra än sig själv och sina egna behov är det inte tal om. Inte ens när folk sätter barn till världen släpper de sina egoistiska tonårsideal längre, utan fortsätter leva som om ingen morgondag finns.
Man ska förverkliga SIG själv...inte en gemensam framtid. Så varför vara en genleman/kvinna?

Jaha? Jamen alla i din närhet då säger jag?
Den du älskar då, när ska du ge den personen minst halva din tid?

Aldrig?
Nähe...
Lycka till och tack för kaffet.

Godnatt jord.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
men alltså hur svårt kan det vara att veta vad man ska prata om?
Tjejer gillar att prata om andra tjejer så det är bara att jämföra henne med alla andra tjejer du någonsin har träffat. Försök oxå få in hur välhängd du är på något smidigt sätt typ "fan vad stor den där statyn är, nästan lika stor som min" garanterat :ligga

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Men ni måste ju skoja eller? Den ena är tamigfaan pinsammare än den andre.

Att ens komma på idén att försöka tänka ut vad "en tjej vill ha" när det finns 4 miljoner tjejer bara i Sverige varav varenda en är en egen individ och inte alls tycker som den nästa.

Pinsammast är ju ändå ni "gentlemanna förespråkarna". Ni som _vet_vad_tjejer_vill_höra då ni ändå vet att ni bjuder en hel kväll och tjejen i slutändan ändå går hem med det fullaste svinet på stället.

9 av 10 (c)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Pinsammast är ju ändå ni "gentlemanna förespråkarna". Ni som _vet_vad_tjejer_vill_höra då ni ändå vet att ni bjuder en hel kväll och tjejen i slutändan ändå går hem med det fullaste svinet på stället.

9 av 10 (c)

Ja, för det är verkligen en tjej man vill leva med... tur att slampan visar sina rätta takter så tidigt istället.:tuttar

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Men ni måste ju skoja eller? Den ena är tamigfaan pinsammare än den andre.

9 av 10 (c)

Lite bitter eller?! :D
Jag antar att det inte gått så bra för dina date:er då... :arsele :hihi

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
IGEN!??!!

VART ÄR POPCORN SMILE*isen!? :näsblod :huvet

Skåda denna skål.. me so pr0

Bifogat

• 49105main_popcorn.jpg
    49105main_popcorn.jpg
    62 KB · Visningar: 31
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tacka alla idiot program som programerar dessa unga tjejer från väldigt låg ålder att bli dessa oromantiska egotrippade brudar som de faktist är idag. Ex. Sex and the city serien som gick

Har varit singel nu i 2år och aldrig haft svårt för att träffa tjejer, ju fler man träffar ju fler idioter inser man att det finns.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Allt beror ju på vad det är för typ av tjej. Är hon lite spontan, äventyrlig och gillar att prova nya grejer så kanske ett klätterställe funkar bra? Vad gillar hon att göra?

Är hon lite mer en prattjej så funkar ju restaurang bra (ta reda på vad hon gillar för typ av mat).

Jag träffade en tjej för ett par år sedan som jobbade som turistguide i gamla stan här i STHLM. Våran första dejt så gick jag med alla turister runt och sen när turen var klar så gick hon och jag till ett fik och pratade :) Var annorlunda och faktiskt riktigt kul och trevligt.

Roligast att göra någon aktivitet tycker jag. Då kommer konversationen automatiskt också :tummenupp

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Av någon konstig anledning vill både killar och tjejer ha den som dom inte kan få.

Snälla, omtänksamma killen som visar tjejen att han skulle göra allt för henne, säger att hon är snygg och intressant, är inte ett dugg intressant efter 20 minuter, annat än till en kompis.
Hon vill ju ha den där killen som är lite bortom räckhåll för henne.
Killen som andra tjejer och framför allt andra killar ser upp till. En kille som hon kanske med arbete, tur, list och genom att använda hela sin arsenal med utstrålning, intelligens, humor, bröst, rumpa, kläder, mm kanske kan lägga beslag på.

Och samma sak är det med killar som leter efter tjejer eller med med andra saker som bilar och hojjar mm.
Ingen trånar och önskar sig sånt som man utan att blinka kan gå in och köpa i närmaste affär. Man vill ha sånt som ligger bortom det man har resurser till.

Så vill du ha henne ska du visa att hon kanske kan få dig om hon spelar sina kort rätt. Att du inte tar vilken tjej som helst.

Låt henne komma på vad ni ska prata om :tummenupp
Klarar hon inte det så når hon inte upp till dina krav.

Lycka till.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Orkar verkligen inte läsa allt nonsens som alla andra skriver här så jag säger sanningen. Det kommer gå fort nu så häng med.

Tjejjor gillar killar som är sig själva (undantaget nördiga, fula, patetiska och/eller andra sådana lowlifes som tjejer inte verkar gilla, för dem spelar det ingen roll de är körda ändå) och som får dem att må bra, känna trygghet och allt det där tjaffset.

Alltså: Jag är mig själv när jag är ute, inne och mittemellan. Jag får brewdar så det skriker om det. Det fungerar sig riktigt bra, tro mig :brynad

Således: Antingen är du dig själv och tar det som det kommer, lite gambling kanske. Kan fungera.

Eller så är du som mig och får garanterat bus med mus. Ja säjje de funka!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy