Är ju inte sporthoj direkt, men här kommer en Copy Paste från FB
"Kort summering av min "comeback" i Endurospåret efter ca 34 års vila.
30 timmars träning sista året och målet va svävande då nyckelbenet är ihop läkt men handled och axel har smärtat in i det sista.
Starten gick, va med ok tror jag, och första varvet va tänkt att bara åka med i strömmen av förare och lära känna banan.
Det funka fint och det blev lite glesare mellan hojarna varv 2 så allt va lite mera avslappnat.
Till jag så klart la mig åt höger i Hästskon och reflexmässigt tog emot med höger hand.
SKIT.
Det gick inte lyfta upp hojen ens, men en funktionär hjälpte till.
Fortsatte i lugnare tempo och tog tankslingan för lite mentala överläggningar med mig själv.
Varv 3 rulla på och ut på varv 4, eller 3...Jag hade noll kolla ärligt talat.
Men i en längre stenig uppförsbacke låg några skadade förare så jag fick ta ett grisigt spår upp och slog i backen IGEN.
Handleden IGEN.
Ja ha....Kom iväg men nu gjorde det ont ända upp i axeln med.
Några kilometer senare lägger mina roll off glasögon av så jag stannar, klämmer en gel, kollar tiden.
Konstaterar att jag hinner in i tankslingan och byta glasögon och ut på varv 5, eller va det 4??? Ingen aning.
När jsg passerar varvning så va det bara att sakta ta sig i mål. Gick riktigt sakta men det spela ju mindre roll.
Jag hade inga nya frakturer, hojen funkar, livet leker!
5 varv blev det, plats 265 i klassen 340 i totalen får jag nog va nöjd med ??
Nästa år kommer jag troligen va mycket bättre förbered.
Tack till ALLA som hjälpte mig."
+ 2 timmar med dötid
Om kroppen är i bättre skick nästa år kommer jag göra om det med lite bättre kunskap om upplägg, inställningar på hojen, däck och allt annat som påverkar 3,5 tim åka.
Nästa vecka sk jag hämtar lite R6 prylar och börja med arbetet att få i ordning på det lite viktigare vapnet, och framför allt roligare åkat 2021 !!!