Äh, lite motgångar är bara lite motgångar. Det löser sig till slut även om man får lägga lite extra energi för att det ska bli bra. Sit back n' relax, det kommer bli bra till slut
Nu har jag gjort en FUCK UP igen...
Har dratt på att åka ut på min raka och bromsa in dom nya galfer pryttlarna in i det sista, men nu är det gjort iaf, mest för att när jag var hos Båging Performance idag och skulle mappa om vapnet så gick det OBRA !
Den slira som en gris på lamellerna vid ca 12k rpm ... så så... ett STORT fan kom ur mitt hjärta , för där är det kaos som i skallen. EN bisak, men lika bra att tala om det med, är sjukskriven sen några dagar pga det så vackra Utmattningssyndromet slog till. Om man läst inledning på min tråd så kan man skönja att så har skett tidigare, men då var jag inte sjukskriven för det.
En symptom är att man tappar tråden i foruminlägg och börjar skriva om fel saker..
Iaf, orsaken till slirande lameller är nog att jag skulle vara ordentlig och hällde i dyrare olja i vintras, dvs V300 Factory i stället för den sliskiga Castrol som den gått på innan, som många klagat på att jag åkt på.
Så mina lameller blev troligen chockade och gav upp. Så det kitet med reservlameller jag har kanske kan komma till nytta ? eller så ringde min idol, och numera internationelle stjärnföraren Ödlund upp mig och BRH i 046 land fixar nya lameller och fjädrar så jag förhoppningsvis har det innan helgen, kan byta rubbet, och mappa i början på nästa vecka och jag kan lugna ner mig innan Gelleråsen 23-24 ... kommer få spelet på riktigt om det blir som förra året att jag missar första kursen man betalat för flera månader sedan !
Varför ska man göra sig till ibland, kunde jag inte bara köpt samma jävla olja ?View attachment 429239
Vad gör man inte för sina racingvänner! Glad att det verkar som det löser sig, och ska hålla ett öga på leveranserna så det inte händer något Men som Fordon säger, motgångar är bara motgångar och det hör ju till!
Har du justerat slirkopplingen något? Det gjorde jag!
Missade den lilla detaljen att ändrar man längden på kopplingen så bör man även justera in ingreppet, inte värre än att det gick att göra på bakrakan under ett par varv dock...
Längden ? Du menar tjockleken/höjden på hela lamellstacken, den har aldrig ändrats, dock så mätte jag spelet och det låg inom toleransen som jag inte har i huvet just nu.
Eller menar du spelet i wiren? Den kollar jag varje gång åker egentligen, man vill ju inte åka och slira koppling i onödan, "waste of power".
Japp, jag menar höjden på hela paketet, och dess position som ändras om man leker med bladfjädrarna. Börjar man ändra lite där så kommer man att få ändra på wiren med.
Hahaha vänta bara. Skrattar bäst som skrattar sist
Jag är sjukt nöjd med att få ihop 3 varv på 3 timmar, plus flera väntan innan det skulle ha börjat
I helgen blir det minusgrader wohooo!
Skaffa regnställ! Alltså det är ovärderligt eftersom du slipper den kalla fartvinden! Tipset jag fick om att ha det innanför regnställen var faktiskt ett riktigt bra tips
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|