Brutales omväg till Rookie 600

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Fick hjärtat i halsgropen vid vurpa ett.. Trodde bara det skulle gå dåligt, inte SÅ dåligt...

Torpederad är aldrig kul. Kanske ännu värre..? :(

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Dåligt gick det :D ... jag har väl tittat och tänkt efter några 100ggr nu och jag gick på gas för tidigt, men i kvalet och inställningen under racet va väl att regn, det är inga problem alls ! Så PLOPP låg man där IGEN. Riktigt tråkigt då jag tror att jag kunde vart med i top 4-5 utan större problem.

Söndagen, kvalet var ju bara att åka runt i 25min och vinna tillbaka lite känsla vilket gick lite så där halvbra.
Men då det konstigt nog torkade upp och jag slog på torrdäcken i sista minuten och va toksist ut på sightninglap och ladda på så det va knäskrap lite varstans på sightning, DÅ VAR JAG FAN KUNG IGEN !
Såg att flera hade regndäck på och det kunde aldrig hålla racet ut.....
Elmersson hade jag inte kunnat åka med, men Johan och Kajsa på plats 2 & 3 hade jag nog kunnat matcha utan problem.

Incidenten ?
Jag höll ut, avslag, sen gick det så fort så jag han inte välja annan plan.... bromsa gör man ju inte där med lite nedlägg och fuktigt... så SMACK.

Kom på... att om jag börjar räkna 2018 så har jag blivit "torpederad" 5 ggr nu inkl den sista om det kallas för det ? dom 4 första kom ju skottet bakifrån...
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Kort tränings rapport skriven med vänster hand då höger nyckelben la av idag.....
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då så.. höger arm går att använda igen, till enklare uppgifter iaf.

Hjärnskakningen, som jag tyvärr lärt mig att känna igen, börjar klinga ut sakta.
Jag har en minnes förlust från det att jag piggnar till liggande på mage ( tror jag) tittandes upp och frågar om det är Trygg ? som står och tittar ner på mig.
Jag ligger kvar ett tag för jag har ont, sen minns jag egentligen inget vettigt förrns jag ligger i ambulansen på väg in och dom bestämmer att köra mig till Örebro istället för Karlskoga.
Nästa minne är att dom frågar mig om det är OK att klippa sönder understället, vilket jag självklart sa jag till.

Att snåla på att inte klippa sönder utrustning fick jag en lärdom om 2016 då bäckenet sprack och jag envist försökte stå på en trasig fot eller trasigt bäcken för att få av mig skinnstället nere i Anderstorp. Då skulle personalen bara get mig en örfil och klippt. Så gjorde dom 2018 på Falkenberg efter att jag liggande i leca förklarade att jag hade ont i bäckenområdet och att det gick sönder där 2016, och dom hade ju då 2017års erfarenhet av Winblands otäcka skada så där klipte dom direkt upp mitt ca 21 varv gamla Arlen Ness ställ.

Nog om detta..

Nyckelbenet är ju trasigt långt in mot centrum av bröstkorgen, vet inte om det är det "normala" men det är inte helt ohanterligt. 4-6v för att bli smärtfritt och relativt OK för att utföra arbete igen. Kanske inte OK för att vurpa på MC igen dock. Men ska äta så mkt protien, magnesium, kalium och alla vitaminer jag orkar trycka i mig för att påskynda läkningen. Jag vill va med på Falkenberg, vilket jag tänker vara om jag är 100% smärtfri !!
För att ha lite blodcirkulation och hålla igång har jag gått, om än sakta och vingligt, 6km 2 kvällar i rad och jag ska nog få skjuts in till gymmet iaf 1 dag denna veckan som kommer. Jag bör ju kunna köra lite benmaskiner och kanske lite vänster arm med.

Brännskada på höger armbåge och baksida axel är inte så kul, och kommer säkert ta lika lång tid att läka ut, men med lite smörja och underhåll så kommer dom nog vara ok snart.

Höger höft, som fick en duvning redan på Anderstorp, är snart i normal form igen. Ett litet tag hade jag bredare arsle än Kim Kardashians om någon känner till dessa abnorma arseln ?

Sen lite yrsel efter boxningen med asfalten som går över med tiden...


Ny hjälm är beställd, skinnstället är kört till min lokala skomakare som har semester men åtog sig att laga det ändå. Då hon själv åker MC, kollar MOtorGP och är allmänt riktigt bra att ha att göra med. Nu var det ett träningsställ som tidigare varit olagat så jag tyckte det var värt att sy ihop höger arm som klipptes upp på insidan i armvecket.


Hojen då ?? HUR GICK DET MED HOJEN !!!!

Ja det jag har kunnat se är att fotpinnen är så klart väldigt kort nu.
Motoholder kåpstaget är krökt, men det är ju mjuk fin alu så det är nog inga problem, men luftintaget har sprucket där, men det är ju i princip 4 plåtar ihop tiggade från början så det är nog bara att tigga ihop igen.

Cutsen som jag ful-lagade efter Anderstorp behöver ful-lagas igen.

Bromshandtaget dpm är dyrt PUIG grejs behöver bytas ut.

Höger bobin gick skruven av på i svingen, men bobinen fanns med hem så det är nog lätt löst.

Tankkåpan mm va lite skevt och så klart massa repor och krigsskador över allt igen.

Summa summarum, 1v i garaget med fungerande arm och den borde va OK igen.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
J-vla osis du har!
Jag tycker jag har haft grus i maskineriet med racingen sista året, men du har väl ändå haft din beskärda del.
Hoppas du löser Falkenberg! :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
J-vla osis du har!
Jag tycker jag har haft grus i maskineriet med racingen sista året, men du har väl ändå haft din beskärda del.
Hoppas du löser Falkenberg! :tummenupp

Jag vill ju gärna inte skylla på otur då det är en enkel utväg :D men det kan kanske inte bara vara brist på talang och sans kanske ...


Nu har min dotter och hennes mamma puttat in moppen i garaget efter en avsköljning, och det var ungefär som jag ovan beskrev + ett större problem så klart !!

Oljepumpskåpan, den lilla nere på höger sida, den har sprucket och dragit sönder gängorna i blocket.
Kåpan ska jag försöka hitta en beg här hemma hos vänner, eller en beg via Ebay med allt strul det innebär.

Gängan som redan innan va lite disskutabel, där blir det nog att rengöra, trycka i mängder med JB Weld, sen en Heli Coil och hoppas detta blir bra.

PUIG bromsgreppet med allt va helt sönderfläkt så det får nog bli någon nytt, eller original jag har liggande som gått nån km innan hojen blev trackdaykittad.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Onsdagen är snart slut och jag borde för 2 veckor sedan skrivit något jag brukar, träningsrapport.
Men nu kommer den, eller orsaken till att den kommer först nu.

Tisdagen den 14e for jag till Gelleråsen och installerade mig, fick hojen besiktigad och slog på regnhjulen då det såg ut som regn hela onsdagen.
Så konstigt nog såg jag fram emot kombinationen av Gelleråsen och regn, trots att ingetdera är favorit. 2019 och Bike Week va en stort hårdsmälta mentalt, och regnet ställde till det rejält på Anderstorp nån vecka innan. Men nu, lagom innan Bike Week skulle vi övervinna massa hinder.

Så första passet var det ganska kraftigt regn, ut och bestämde mig för att ta det ganska försiktigt och metodiskt, och köra hela vägen till målflaggan syntes.
Så första passet fick jag till 1:26 tiden vilket inte är toksnabbt, men jag tror ca 1s över mitt regn PB där, vilket jag konstigt nog inte har lagt på minnet.

Andra passet regna det nästan ännu mera, och efter bara något varv låg det en hoj lite dumt till i Trösen och gulflaggan var ute många varv ihop med att jag nu fick imma på visiret.
Blev flera rundor ut i escapen och vädra visiret, men jag nött på i tron om att åka ger alltid erfarenhet, iaf mera än att sitta i tältet och gnälla över regnet.

Tredje passet då, nu hade regnet avtagit och det var ett mycket lätt dugg. Nära på perfekt regnväder för att åka. Ut igen och det känndes helt suveränt bra, så där riktigt go feeling i hela kroppen. Inget imma på visiret och det var ett spår som va troligtvis lite torrare än dyblött. Efter utvarvet laddade jag på fullt ur trösen och attan vet om inte framhjulet va lite lätt än då, go ingång i esset som jag inte alls gillar, bra utgång som #57 påpekat att jag är lite tight annars, fullt ös genom snabbhögern och riktigt go inbromsning inför Ejes, nästan så man nån millisekund funderade på escapen men det blev ju perfekt, go utgång ur Ejes och det här kommer bli under 1:25 for genom skallen, jag är i efterhand ganska säker på att jag laddade fullt ner mot svackan och WHOPPS !!

Sen minns jag att jag ligger på MAGE i gräset, inte speciellt stilfullt att ligga på mage, men jag va ganska trött, och nog va jag lite stel och energilös med, jag nog hade jag lite ont lite varstans.
Tittade upp lite besvärat och där står en vit motorcykel, funderade lite och sorterade mina tankar så got det gick.
- Är det Trygg ?
Fick jag ur mig...

Nästa minne är att jag ligger på rygg i ambulansen, tänkte att kunde jag inte åkt på hojen på skamkärran så måste hojen va riktig dålig och jag måste va ännu sämre.
Då klämmer ambulansföraren ur sig att vi åker till Örebro istället för Karlskoga.
Fan tänkte jag nog inte, men det var det jag menade.


Nästa minne är att jag ligger på rygg och dom börjar klä av mig sakteliga, dvs understället, för resten av redan av.

Jag är mestadels borta genom röntgen och allt det dära, men jag rullas till slut från IVA till nått IVÖ eller vad det kallas där man ska ha kolla på folk, övervaket alltså.
Dom vill ha kvar mig över natten då jag självklart har lite inre blödningar som dom varannan timme hela natten besiktigar. Men annars var det nyckelbenet som gick av ganska långt in mot bröstkorgen samt spricka i skulderbladet.

Jag får lite SMS och några ringer, vilket är helt underbart att folk faktiskt bryr sig om en välbefinnande.
Tommy Lindquist agerar snabbt och säljer min torsdagsplats, vilket va riktigt snällt gjort.
Robin Ramåker som inte hade biljett att köra på torsdagen kommer och hämtar mig på sjukan, lastar bussen och står ut med att köra bussen hem samt lyssna på mig.

Hojen då ?
Ja som vanligt får man plasta ihop kåporna, en himla massa småsaker har gått sönder på höger sida, men min hovsvetsare Seymor Jonsson får laga det som lagas kan.
Loka Tobbe hade en motorkåpa att sälja som jag fick hem genom Anders Nordlander & Niclas Wärlander.

Bike Week missade jag i år så klart, och det va jobbigt.
Såg ju hur kul det var på livestream, och hur några hade riktigt roliga fighter med varandra och det är ju det som gör tävlingar roligt !!
Saknade att tampas med LJ Lindh, både på banan och i depån.
Dom värdefulla råden man får från vissa människor och även dom man kanske eventuellt kan ge ibland och få feedback att det hjälper.

Jag hoppas jag kan vara tillbaka till Falkenberg den 21-23 Aug, det är kanske möjligt men inte garanterat, och med tanke på hur Juli sett ut kanske vi kan få 3 torra dagar på Falkenberg i år.

Anderstorp lär jag inte missa, eller där SKA jag vad med!!

Återigen, stort TACK till dom som stöttar mig i denna galenskap som jag inte kan leva utan.


Foto från Lotta Kronåker Boström, pass 1:
110140622_2634129240193651_413420933663868816_o.jpg
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
En liten status uppdatering så här 10 dagar kvar till Falkenberg och året 2020 sista RR tävling.

Jag såg ju fram emot en lätt komprimerad säsong och såg fördelar med detta, men skadar man sig är det ju bara nackdelar som alltid.
Men idag har jag bestämt mig för att nästa vecka på onsdagen så avgör jag om jag ska eller inte ska deltaga. För att under några dagar ha haft fullständigt mentalt tappat sugen och lusten så vaknade det lite igen idag då smärtorna just nu är ganska små och nära på borta. Sitter jag och glro på TV eller äter så har jag inga bekymmer alls, men tänjer jag så smärtar det över skulderbladet och vid just frakturen, men imorgon ska jag till min sponsor i Kvänum, Fru Flamingo, som ska få massera ut en massa knutor och jag hoppas det kommer bli ännu bättre efter detta.

Så med 95% säkerhet kommer jag deltaga, men se det mera som ett träningsevent inför finalerna på Anderstorp i September och om det spöregnar som det brukar 1 eller 2 dagar på Falkenberg så kanske jag står i depån och verkar feg. För jag vill inte slå i asfalten med en fraktur som inte är 100% läkt ännu. Men för att ta bort dom mentala spärrar som det medför så tänkte jag äntligen dra tummen ut och på lördag handla en AirBag väst.

Hojen som fortfarande är gatlegal så när som att den saknar lite lampor, ska jag ställa på och ta en test runda med på söndag. Det blir ingen tur till kiosken, men iaf någon kilometer för att se att allt funkar som det ska.

Reparerat kåporna för kanske 20ggn,lagt på lite JB Weld på krashskydden, målat och nya dekaler, nytt bromsgrepp från PUIG igen då det gamla va rätt härjat och jag vill inte riskera ett missöde där, ny ljuddämpare från Scorpion igen och jag lyckades svetsa ihop den gamla så denna blir i reserv ett tag till.
IMG_20200808_194708_009.jpg
Ny fotpinne, nya regndäck och nytt kåpglas är på så filmerna blir lite mera sevärda.
Väntar bara på lite nyskurna siffror som jag får nästa vecka.

DSC_5355.JPG
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ja du Brutale... vad ska man säga?

Nu har jag läst ikapp i din tråd här sedan din videorapport från SM:et på Anderstorp. Den rapporten är förmodligen den kortaste onboardrapport jag någonsin sett från en hel racehelg. Klipper man ihop dina totalt antal körda racemeter från båda dagarna kommer man ju inte ens upp i ett fullbordat varv runt Scandinavian Raceway!
:3freak

Saknade dig på Bikeweek och har nu hittat förklaringen. Lycka till med rehabiliteringen så hoppas jag att vi ses på Falkenberg nästa helg. Om du är frisk nog för att komma till start så hade min egen målsättning i din situation varit att försöka fullfölja ett helt heat utan att göra egna misstag eller att bli offer för andras. Varvtider och placeringar känns helt egalt så länge du kan hitta lite glädje i körningen igen och kommer ut smärtfri på andra sidan.

Keep on fighting!:rock
/BG
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja du Brutale... vad ska man säga?

Nu har jag läst ikapp i din tråd här sedan din videorapport från SM:et på Anderstorp. Den rapporten är förmodligen den kortaste onboardrapport jag någonsin sett från en hel racehelg. Klipper man ihop dina totalt antal körda racemeter från båda dagarna kommer man ju inte ens upp i ett fullbordat varv runt Scandinavian Raceway!
:3freak

Saknade dig på Bikeweek och har nu hittat förklaringen. Lycka till med rehabiliteringen så hoppas jag att vi ses på Falkenberg nästa helg. Om du är frisk nog för att komma till start så hade min egen målsättning i din situation varit att försöka fullfölja ett helt heat utan att göra egna misstag eller att bli offer för andras. Varvtider och placeringar känns helt egalt så länge du kan hitta lite glädje i körningen igen och kommer ut smärtfri på andra sidan.

Keep on fighting!:rock
/BG

TACK BG !!

Jag har glott på LiveStream istället och försökt att inte vara avundsjuk på er som kunnat tävla.

Till skillnad från många andra jag pratar med så gillar jag Falkenberg och alla högfartssvängar, och nära på motsatsen till Gelleråsen som är väldigt mkt stop & go i jämförelse.

Så ja, jag kommer till Falkenberg med målet att passera målflagg, iförd 1st airbagväst för säkerhetsskull.

PS.
På fredagen kan du försöka hitta mig i depån runt kl 19.30 .... det bjuds på tårta då !!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Här kommer en racerapport som faktiskt innehåller en målgång (på inrådan av först och främst BG)

Kvalet som hölls på förmiddagen va lite så där bra, som alltid så körde jag på tok för aggressivt i förhållande till min raserade kondition, smärtor i axel/nyckelben/skuldra så vart 3e eller 4e varv fick jag besöka escapen för att pusta ut, samt vädra bort imma på visiret i den nya hjälmen.
Jag missade utgången på Nyhemsböjen rejält 1 gång och gräset kom snuskigt nära men det löste sig utan panik och paus i escapen igen för att samla ihop mig.
Sista gången jag gick in där så lutade jag mig mot ett av tomfaten för benen skakade så mycket så dom ville inte bära upp mig. Helt sjukt galet knäpp jag är var tanken som snurrade genom skallen, men några varv till ska jag nog orka väl ? Då flaggades passet tack och lov av...
52.57 blev bästa varvet och det fick jag starta näst sist på. 2.51s långsammare än torrkvalet 2019 men det kvittar väl nu då förutsättningarna är ganska annorlunda.

Racetime, och en så där 20-30 minuter innan vi skulle ute så va jag tveksam, pga flera orsaker jag kunde hitta på. Ont, omotiverad, långsam, kanske det blir regn, lätt yrsel och hjärnskakningen har nog inte läkt ut till 100% ännu.

Men så sprack solen igenom och helt plötsligt blir man ju lite gladare.
Jag tänker göra som jag sagt, går ut och nöter runt som en träning och kommer i mål för första gången i år kanske.

Starten går och den va kul med lite lätta wheelies, släpper av tidigt och låter ALLA ta sig igenom chikanen som det ofta är trångt i första varvet, håller lite avstånd till dom framför så jag inte får någon överraskning i form av hoj liggande mitt i banan.
Så försöker jag hänga på föraren framför men avståndet ökar lite varv för varv och först tänkte jag att det ignorerar jag men så börjar jag ta i igen, vilket som alltid blir fel. Man bromsar försent och för länge. Det blir långsamt och yxigt in i dom flesta böjarna.
Efter ungefär halva racet så blir jag varvad utan att vara speciellt förvånad,men efter ytterligare varv så kommer min gode vän, depågranne LJ Lindh, han jag tidigare krigat med flera flera gånger, och passerar.
Då ungefär så bytte jag fullständigt inställning och bara sänkte tempot och övade linjen runt banan och slutade tokbromsa.Inte gick det långsammare för det direkt, men jag blev ju inte tröttare av det heller , snarare tvärtom !

Så kom målflaggan !!

Jag varken grät eller skratta av lycka denna gången, jag var bara nöjd med att jag rog mig runt och i mål.

Hela kroppen slut, båda benen skakade av utmaning, och då troligen av anspänning snarare än arbete. Höger armen va som en död köttklump som inte ville röra sig.

Men nu flera timmar efter med mat i magen så mår jag rätt bra, jag har iaf mått mycket sämre !!

Hoppas på torrt kval och race imorgon söndag med , för regnar det är jag fortfarande tveksam till att åka en enda meter ännu....





 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då så, en “racerapport” utan målgång igen !!

Efter det mentala testet på Falkenberg den 21 & 22 Aug inkl 50 årskalas så närmade sig finalerna på Anderstorp lite väl snabbt för att jag skulle vara sugen på att testa mina troll igen. 2 veckor innan ville egentligen ingen del av min kropp åka MC på bana och efter några mil lätt åka med enduron så kunde jag konstatera att div leder fortfarande var i dåligt skick.
Konstant zappande mellan olika vädertjänster fick mig tveksam men på onsdagen innan helgen så såg det ut som iaf det fanns en chans till lite torr åka och jag betala startavgiften 2 tim innan avfärd på torsdagen.

Denna avslutninghelg skulle tillbringas i box med Johan Anderssson #57 och LJ Lindh #66 för att slippa vindar och vatten. Vi bodde in oss på torsdagskvällen och gick det sedvanliga varvet runt banan och noterade dom 2 platser jag åkt av under premiärhelgen och gett mig noll poäng. Men nu skulle jag i första hand fokusera mig på fredagen, torrt och hitta feeling, inte jaga placeringar och poäng.

Dålig sömn som vanligt, men vaknade till ganska bra väder ändå. Lite mulet men lovande trots bara +10 grader i asfalten då vi ska gå ut på vårat första pass.
LJ Lindh som jag ofta haft bataljer med har jag ju i regel varit snabbare än, och mitt PB på anderstorp är nån sekund eller lägre, men jag valde att släppa iväg honom och köra i mitt egna tempo.

Det gick sakta, riktigt löjligt sakta mitt i böj, så där som ett barn på cykel vingligt och instabilt.
Det va inte alls kul och ganska otrevlig känsla över lag.
3st 1.49 varv i mitten på passet sa ju det mesta, dock 1sec snabbare än mitt ödesdigra premiär försök 2016 och då var det på hörntänderna ! Kul med utveckling iaf !

Andra passet rullade jag återigen ut efter LJ och tänkte inte så mycket på att han försvann i fjärran redan på flygraka. Men sen hände det saker ser ni…
På Hansen rakan inför böjen bromsar Kajsa Arvidsson om mig som en torped !
Kajsa har ju tagit steget ut i år och äntligen börjat tävla i Rookie 600 och hon har utvecklats bra, speciellt i regn, men det som hände där var att jag fick mig en rejäl pungspark !

Något inom mig sa att: “ I Helvete heller !!” Så jakten tog fart där och då.
Jag flyttade fram min bromspunkter en del och gasade mera ut ut böj, om än inte på några hörntänder. Gruppen framför om 4 förare närmade sig och hojen satt helt plötsligt som den nästan ska i böjarna. Jag började le lite inne i hjälmen igen, det är ju ändå rätt kul det hära.


På Hansenrakan bromsade jag nästan in i rutinerade Johnny Norbergs Traja och fick ta ett långsamt spår lite brett och ser Kajsa gå in i depån, det va ju synd.
Men Norberg och LJ ska vi jaga livet ur nu. På start och mål raka kom det stänk på visiret och det verkade som LJ gett upp lite då jag gasa om honom på flygrakan.
Jag laddade vidare men beslutade mig för att gå in i depån med.

Tur va det, för precis i yttersvängen på karusellen så låter det som att ljuddämparen lossnat, jag tittar men den satt allt där den ska, har den spruckit i svetsen kanske ?
I depågatan hör jag att det rasslar från motorn och uppgivet stänger jag av och backar in liket i boxen innan jag förklarar för mina kamrater att det nog är slut åkt.
Startar snabbt 1 gång till för att konstatera att det nog är lager, kedja, eller nån ventil.

Adjöss och goodbye 2020 !!

Innan jag lämnade cirkusen 2020 så satte jag iaf ett nytt top speed rekord på anderstorp med 248km/h på mitt 1:46:82 varv som ju va 1.2s över PB.
Hade jag fått mosa vidare på dom resterande 3 passen så är jag övertygad om att mitt PB rykt igen, men det tar vi 2021 !!
Året som gått har bara varit problem och det enda vettiga jag lyckades med var kval position 3 på premiären.



Nu har jag snart plockat loss motorn och hoppas att innan helgen hittat missljudet och hoppas verkligen på att motorn är möjlig att renovera.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
hahaha anderstorp o regn o halvklart hit o dit man står och väger av fördelar mot grova nackdelar :tummenupp Jagföljde allt från tv soffa, undrade vart du tog vägen.. gött kämpat bara hoppas 2021 blir bättre på alla sätt..
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
hahaha anderstorp o regn o halvklart hit o dit man står och väger av fördelar mot grova nackdelar :tummenupp Jagföljde allt från tv soffa, undrade vart du tog vägen.. gött kämpat bara hoppas 2021 blir bättre på alla sätt..

"lite" tråkigt var det då jag faktiskt hittade lite go feeling ju och va ganska säker på att ett nytt PB skulle komma under dagen. Men skitsamma lite nu, 2020 är kasst år helt klart.

Just nu försöker jag inte snöa in för mycket på att hitta ny motor, men jag har en topp och inkörd kolv på g v44.
Med lite tur kan jag då få ihop den till ett vettigt pris.
Samt jag idag fick tips om en motor från 2006 som bara gått på gata och borde va ok, dock är väl priset skyhögt är jag rädd för.

Jag är iaf 100% övertygad om att det so döda min motor va dom 3-4 pass på Falkenberg då jag åkte med dB killer i, det kände i hojen att den va igen korkad och det byggde nog upp en galen värme på avgassidan.

Iaf ville inte avgasventilen va med mera.
DSC_5398_edited.jpg

Nu blir det mest focus på GGN så jag kan få till nått vettigt där och lägga det äventyret bakom mig för alltid !
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
"lite" tråkigt var det då jag faktiskt hittade lite go feeling ju och va ganska säker på att ett nytt PB skulle komma under dagen. Men skitsamma lite nu, 2020 är kasst år helt klart.

Just nu försöker jag inte snöa in för mycket på att hitta ny motor, men jag har en topp och inkörd kolv på g v44.
Med lite tur kan jag då få ihop den till ett vettigt pris.
Samt jag idag fick tips om en motor från 2006 som bara gått på gata och borde va ok, dock är väl priset skyhögt är jag rädd för.

Jag är iaf 100% övertygad om att det so döda min motor va dom 3-4 pass på Falkenberg då jag åkte med dB killer i, det kände i hojen att den va igen korkad och det byggde nog upp en galen värme på avgassidan.

Iaf ville inte avgasventilen va med mera.
View attachment 456368

Nu blir det mest focus på GGN så jag kan få till nått vettigt där och lägga det äventyret bakom mig för alltid !
Samma sak hände mkn Gixxer. När jag petade i 6:an på fbg så hoppade avgasventilen av, vände sig som din, och fastande i sätet(?). Vara bara att plana toppen, slipa in ny ventil och putsa till kolven lite.. Tur!!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Samma sak hände mkn Gixxer. När jag petade i 6:an på fbg så hoppade avgasventilen av, vände sig som din, och fastande i sätet(?). Vara bara att plana toppen, slipa in ny ventil och putsa till kolven lite.. Tur!!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

I år ? :/
Skit samma iof..

Min topp GÅR att rädda, har räddat värre alu-toppar då vi lekte dragracing.
Behöver nog nytt säte och styrning för säkerhetsskull....
Dock är min kolv betydligt värre än sandpapper fixar :hihi men jag har någon "inkörd" kolv på gång så jag kan nog göra en hyffsad billig renovering ändå.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
I år ? :/
Skit samma iof..

Min topp GÅR att rädda, har räddat värre alu-toppar då vi lekte dragracing.
Behöver nog nytt säte och styrning för säkerhetsskull....
Dock är min kolv betydligt värre än sandpapper fixar :hihi men jag har någon "inkörd" kolv på gång så jag kan nog göra en hyffsad billig renovering ändå.
Nah, det var förra gången jag hade banhoj, typ 2012 eller nått ...

Lycka till!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top