Nej HD-motorer har hydrauliska ventillyftare, så ngt ventiljusterande behöver du inte alls ägna dig åt
Däremot kollar/justerar man transkedjespänningen samt kopplingen varje oljeservice.
I övrigt vet jag inga direkta allvarliga fel på de cyklarna. De är lite undeervärderade så jag tycker att man får mycket hoj för pengarna. Jag tycker tom ett stålrörbuellerna är de coolaste. Dessutom har de den gamla motorn med kasettväxellåda, likadan konfiguration som jag kör med. Så man kan alltså tex byta en skiftgaffel och ett drevpar med motorn kvar i ramen. Men HD-lådor är ganska ruggade så det är inte så vanligt att de pajjar.
De enda fel jag hört om på röramsbueller är att det är ngn plastkåpa som kan vibrera sönder i kutsen. Men det finns det nog andra här som kan beskriva mer exakt. En viktig sak på Bueller är att den är rätt ihopskruvad. Att man tex använt loctite på fästskruvar till växel och bromslänkage osv. Många helt onödiga Buell-fel är när folk tappar sidostöd, växelpetar mm på motorvägen bara för att det inte är låst och draget ordentligt. En 1200cc twin skakar.
På en 45 graders v-twin så är ju kolvarna nästan i botten samtidigt när vevtappen står kl 6, och nästan i topp samtidigt när vevtappen står kl 12. Så det skakar som en 1200 stånka. Men det är ju det som är så fett
Tycker jag
/J