Jag kan som sagt rekommendera att linda rören, jag upplevde att mycket av det vassa smattret som kommer från de tunna rören försvann. Jag kan tänka mig att det är just det ljudet som många reagerar på. Det är ju tämligen högt även på tomgång.
Eftersom hojvädret verkar dröja lite till funderar jag på om jag skall ta och linda grenrören innan det är dags att flytta ut från garaget. Måste bara få fråga, du som redan lindat ett Micron-system, hur tusan får du det snyggt förbi klammorna där grenrören är delade? Lindar man över klammorna eller fimpar man Micron-klammorna och sätter en annan utanpå avgasbandaget?
När jag läst om ECM på buellxb.com forumet så har jag bara fått bra vibbar så det är säkert något fel på programmeringen i din... E du nöjd annars med ECM:en? Funderar själv på att köpa.
Jodå jag är nöjd, går jämnare, lite lägre tomgång, slipper det höjda varvtalet vid kall motor när man släpper upp kopplingen, lite lägre motortemp, slipper ct cold blinkandet. Det ända jag inte har kunnat lära mig att gilla är avsaknaden av motorbroms och det var största anledningen att jag tog kontakt med EBR för att få den omprogrammerad o bad dom då att fixa 2500 felet. Dom hänvisar till att det är mina insugs trattar som ställer till det. Original ecm:en har inte 2500 felet, så vi får väl se vad dom säger.
Tackar för infot Nu har jag beställt ECM för mitt Barker system och ett K&N filter,, hoppas nu att allt kommer funka Hoppas det löser sig för dig,,, och hoppas inte att mina insugs trattar oxo kommer att ställa till det... GONATT
Jag har Twinmotorcycles trattar på. När jag köpte min så fanns det bara en generell mappning för öppet system o K&N filter. Nu vet jag inte hur mycket uppgifter man måste lämna när man köper en av dom nyare med en specifik mappning, men på min var man även tvungen att uppge om man ville använda stödet också. Jag tror, om jag inte minns helt fel, att det berodde på nåt med lutningsvinkel sensorn och att jänkarna inte har brytare på stödet och skulle man använda stödet så kunde man inte använda quick shift.
Våren nalkas!! Det börjar bli brådis med att få på "kostymen" på CR:en. R:en är väl i princip startklar, ska bara hämta ett nytt batteri till den. Dragstar´n rastade jag en sväng förra helgen....och "krasch-hojen" får nog stå denna säsong. Hur går det för er kära Buell-vänner, har ni kommit ut på gatorna och vägarna än?
Tja.
Ny på forumet. Orkar inte bränna igenom hela tråden. Vart får jag tag på effektpipa till min xb9sx 2009 ?
Jag har en jardine Gp1 dämpare på nu men den är från Us så det går inte att montera på spoilern.
Vill alltså köpa ny dämpare anpassad för Eu så jag kan sätta på spoilern !
Vill hellst slippa köpa en Remus för 10 papp =)
Thanks man. Det var väl ett utmärkt tipps ! Hur lång tid tog det för dig innan det kom ? Jag är totalt nollad på detta men skrev ett mail och fråga om den pipan skulle passa min ! Du kanske redan vet om den gör det
+
Tack igen !!
Vet egentligen inte om det är ett bra tips, men jag köpte ett Remus hos dem förra året. Det tog en bra stund innan det var hemma, snudd på att jag trodde jag blev blåst....men de levererade.....och till ett riktigt hyggligt pris!!
http://www.harleycustom.co.uk
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |