Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
3011161 Filmen uppladad nu men kvaliten blev urusel:mad: http://www.youtube.com/watch?v=Aw4UJLUNoaE

Jag fick även Yamaha R1 tanken o kopplingen idag så nu har man koppling på motorn :) men tanken såg inte alls ut som annonsbilden där den såg ny lackad ut, lacken hade släpt där tanklocket ska sitta o även vid anslutningarna under vid bensingivarn o bensinkranen, så jag slipade o lackade med något bara så slipper jag att mera färg lossar, får lacka om den senare när jag e klar :)
Fint! Ska du köra med öppna filter eller drar du på en riktig luftburk??

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Fint! Ska du köra med öppna filter eller drar du på en riktig luftburk??

Så nu har man äntligen kappat ramen :D

På grund av att motorn bludrar o har sig vid minst gaspodrag så ska jag prova starta den idag med luftburk o se om de löser felet, vet inte om den får för mycke bensin eller för lite just nu, men avgasystemet blir illvarm efter bara 2 min tomgångskörning så jag tror den e magert stält o med luftburken får den mera soppa, så jag får se hur jag ska göra, slipper jag luftburken så blir de lättare med tanken okså, för luftburken e plaserat för långt bak o tanken har hållet under tanken längre fram för luftburken org på R1an ju, så jag får se hur de blir :) kanske tillvärkar mig en egen luftburk annars som passar under tanken.

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Så nu har man vart ute o bankat på tanken o kapat mera ram o tagit några kort men synd at jag inte kan lägga in dom här bara :(

Har okså fått åning på hojen, de vart luftburken som behövdes för o få motorn o varva :p

Har även filmat o dennab lev skojigare med lite varv okså :D men blev mycke som måste bort (glömde stänga av den så annat hamnade med som jag vill hab ort) så jag får la försöka klippa bort de :)

Last edited:

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
kan du inte bara ändra gaffelvinkeln för att få plats med kylaren mm? måste väl ändå vara mindre krångligt än att förlänga ramfan så pass mycket?:va dessutom kanske det kunde bli coolt med ett svagt chopperstuk på ditt redan sjuka monster:tummenupp

Varför inte sätta kylaren framför gaffeln, eller kanske monterad på den?
(Edit: kanske blir jobbigt att få slangarna att föjla med styrrörelserna:va , om dy sätter den på gaffeln, men framför borde ju funka)

Sjukbygge iallafall, hoppas du överlever:yoparty

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Kära Ferspeedboy!
Du verkar så vansinnigt sympatisk och så sympatiskt vansinnig att jag vill be dig om en sak: Ta inte livet av dig med denna hysteriska önskeprodukt!
Hoppas dessutom att rätt typ av arbetsgivare (vet iofs inte vad det skulle vara för någon) läser den här tråden och anställer dig som idéspruta med devisen "Inget är omöjligt!"!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Varför inte sätta kylaren framför gaffeln, eller kanske monterad på den?
(Edit: kanske blir jobbigt att få slangarna att föjla med styrrörelserna:va , om dy sätter den på gaffeln, men framför borde ju funka)

Sjukbygge iallafall, hoppas du överlever:yoparty

Kylaren e ju redan monterad på hojen, kapade ramen o flyttade gaffelkronan framot några cm o vinlade den lite okså, så nu har jag gö bra plats, men kan inte sätta in en bild o vissa här en förens jag har instalerat om windows.

Har även börjat göra nya fästen för tanken, (fram klar) bak kvar :)

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
hur gammal är du?

Står att han är 23 i hans profil. Får väll utgå från att det stämmer.

Nu åker man snart på semester i 10 dagar, fasen av skönt. Men när jag komemr hem hopaps jag att det kommit in lite bilder och annat. Detta projekt är ju bara helt underbart.:tummenupp

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
hur gammal är du?

De stämer efter min profil, 23 vårar :D

Jo bilder kommer komma in om några dagar, hinner bygga vidare o ta mer bilder tillsvidare, spelar in en ny film om ett tag när jag har fått åning på ramen o den nya luftburken, orkar inte tricksa med den jag spelade in häromdagen som jag måste klippa bort en del på.

Letar billig yamaha R6 99-02 framgaffel, så om någon vet var man kan få tag i ett par för max 2500kr hälst, så e jag taksam :) som sakt de e ju ett budgetbygge :tungan

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kära Ferspeedboy!
Du verkar så vansinnigt sympatisk och så sympatiskt vansinnig att jag vill be dig om en sak: Ta inte livet av dig med denna hysteriska önskeprodukt!
Hoppas dessutom att rätt typ av arbetsgivare (vet iofs inte vad det skulle vara för någon) läser den här tråden och anställer dig som idéspruta med devisen "Inget är omöjligt!"!

Håller med föregående talare...
Kör försiktigt så du kan berätta hur den går! :tummenupp
(Eller helst av allt kör inte med den med det går väl inte att stoppa dig) :D

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03

Jo bilder kommer komma in om några dagar, hinner bygga vidare o ta mer bilder tillsvidare, spelar in en ny film om ett tag när jag har fått åning på ramen o den nya luftburken, orkar inte tricksa med den jag spelade in häromdagen som jag måste klippa bort en del på.

Letar billig yamaha R6 99-02 framgaffel, så om någon vet var man kan få tag i ett par för max 2500kr hälst, så e jag taksam :) som sakt de e ju ett budgetbygge :tungan

Kolla Ebay.com
Fick tag på en komplett gaffel med kronor till en F4i för 3200:- ink. frakt. :tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Den där hojen kommer att ha ett ok vikt/effekt-förhållande. Men du ska väl sätta ett turboaggregat på den va? :confused:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

varför haka upp på r6 gaffel?
http://www.blocket.se/vi/12354011.htm?ca=4_s
http://www.blocket.se/vi/12088523.htm?ca=4_s
finns säkert fler men kolla bara lite snabbt.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
varför haka upp på r6 gaffel?
http://www.blocket.se/vi/12354011.htm?ca=4_s
http://www.blocket.se/vi/12088523.htm?ca=4_s
finns säkert fler men kolla bara lite snabbt.

Den måste vara 43mm framgafflarna om dom ska passa i mitt styrhuvud, annars skule jag ju inte leta efter just 43mm.

Om jag inte blir nöjd med effekten som den e så ska de turbo på motorn, eller snarare jag brukar trötna på effekten efter ett tag, den som har några vill ha mera :D

Har även vinklat gaffeln lite mera framot så jag får plats med turbo/ic, om jag vill ha de på den, framtidsplaner, bätre o göra de nu en senare när jag har svetsat fast allt :D

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Den måste vara 43mm framgafflarna om dom ska passa i mitt styrhuvud, annars skule jag ju inte leta efter just 43mm.

Om jag inte blir nöjd med effekten som den e så ska de turbo på motorn, eller snarare jag brukar trötna på effekten efter ett tag, den som har några vill ha mera :D

Har även vinklat gaffeln lite mera framot så jag får plats med turbo/ic, om jag vill ha de på den, framtidsplaner, bätre o göra de nu en senare när jag har svetsat fast allt :D

Ja det förklarar ju det mesta!

Hur kommer geometrin på gaffeln bli?
För den kommer väl inte wobbla i högre farter?
Tänkte mest så du inte hamnar i omloppsbana och vi får gå ut vart tionde år och kika mot himlen när du passerar likt Halebop!:D

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Ja det förklarar ju det mesta!

Hur kommer geometrin på gaffeln bli?
För den kommer väl inte wobbla i högre farter?
Tänkte mest så du inte hamnar i omloppsbana och vi får gå ut vart tionde år och kika mot himlen när du passerar likt Halebop!:D

Har inte räknat på geometrin en, men tänkte på en annan sak på grund av att jag inte får ner bensin tanken mera o vinkeln e rätt mycke vinklad fram så kommer jag sitta rätt högt där bak :mad: o jag som ville sitta på backen o skrapa rumpan i 200ju :tungan

De med wobbla e svårt o avgöra om den kommer göra eller ens bli stabil i höga farten, de finns duktiga hojbyggare som fått även sina hojar o börja wobla, men utan fel så lär man sig ingenting, kan gå spikrakt upp till en vis hastighet men öka 10-20km/h o hojen vill inte vara med, minsta lilla byggfel så kan den börja wobla, jag har råkat ut för de på en gammal kawasaki z1000j 82a i 195km/h, vart inget skoj men de räde ut sig som tur va :) man vart la lite skakis efteråt :tungan

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Ja det återstår ju att se...
Är lite skeptisk till just väg egenskaperna.

Väntar med spänning på resultatet efter provkörningen! :tummenupp

Jo jag e okså lite skeptisk till just väg egenskaperna, rak fram kommer den gå bra men undra hur stabil den blir i högre hastigheter :D men vet inte hur den kommer gå på kurviga partin med snabba kurvtagningar, de återstå å se om några veckor, måste ju först bygga klart ramen så jag får ner den till moder jord :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

bara o byta styrkrona o allt.. de följer ju med.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år