Kom tillbaks från Hongkong
Eftersom jag ännu inte fått mina toppar så vart det inte så mycket gjort på hojen under Jul/Nyårsledigheten.
Ang gaffeln så har jag mailat Race-Tech för ett förslag på modifiering av min gaffel.
Jag har även ringt och beställt en ny fälgbana till framhjulet från Central Wheel i Birmingham. Samma Akront/Moradprofil som tidigare. Fast en 18" X 2½" TR WM4 isf den 19" X 2.15" TR WM3 som sitter där nu. Street-/flatttrackers ska ju ha just 18/18.
När jag får hem fälgen så ska Sigge ekra på den nya fälgen samt då även konvertera till samma typ av polerade rostfria ekrar som han använde när han ekrade upp mitt bahjul. Fram har jag ju fortfarande kvar kromade ekrar.
På den nya fälgen ska jag även gå upp till 110mm i framhjulsbredd isf 100 som jag kört med tidigare.
Bak är däcket också slut, ska byta från 140 till 150 mm där.
Har lyckats komma på hur jag på ett smart sätt kunde fästa backspegeln på det hydrauliska kopplingsgreppet som Acke tillverkade förra året. Så nu har jag backspegel igen.
När jag får topparna från portning och ventilbyte så blire det framsteg. Då kan kan kolla ventilklarningarna för den nya kammen mha lera, samt sedan bygga ihop motorns ovandel
Nu står den bara med sina nya kolvar och cyl och väntar på toppar.