Blidde det nån Bromsning ?
isf vad blidde det ??!?!? jämfört med förra året asså!
Vi skulle bänkat i torsdags förra veckan, men det vart inställt pga av ett olycksfall, så det var bara att åka hem igen. Försökte igen i tisdags men då hamnade jag på ett möte på KTH som drog ut på tiden. Ska försöka bänka så fort det kommer en regnfri dag med lite värme i luften. Jobbar mycket med träbåten nu, hon ska i sjön den 2.a maj, så det är sena nattpass vid båten efter jobbet. Det är nog risk att bänkningen får skjutas till efter sjösättningen.
Jag kommer att skriva här så fort det hänt ngt.
Ok , Misstänkte att det kom nått viktigt ivägen... Träbåt .. ( skålvirkeshög heter det väl? ) Kan jag intressera herrn för en Vacuminjektering av högklassig epoxy samt ett litet (1 max 2 )lager av väv i E glas ? den blir transparant så du ser träet rätt igenom ,typ tjock fernissa, så slipper du Dreva med hamparep å tjära varje vår Bara lägga på lite basexpoxy på botten, med koppar pulver i som du sen slipar lite för att frilägga kopparn så att inga "skalbaggar " vill sätta sig.
Ok , Misstänkte att det kom nått viktigt ivägen... Träbåt .. ( skålvirkeshög heter det väl? ) Kan jag intressera herrn för en Vacuminjektering av högklassig epoxy samt ett litet (1 max 2 )lager av väv i E glas ? den blir transparant så du ser träet rätt igenom ,typ tjock fernissa, så slipper du Dreva med hamparep å tjära varje vår Bara lägga på lite basexpoxy på botten, med koppar pulver i som du sen slipar lite för att frilägga kopparn så att inga "skalbaggar " vill sätta sig.
Vi skulle bänkat i torsdags förra veckan, men det vart inställt pga av ett olycksfall, så det var bara att åka hem igen. Försökte igen i tisdags men då hamnade jag på ett möte på KTH som drog ut på tiden. Ska försöka bänka så fort det kommer en regnfri dag med lite värme i luften. Jobbar mycket med träbåten nu, hon ska i sjön den 2.a maj, så det är sena nattpass vid båten efter jobbet. Det är nog risk att bänkningen får skjutas till efter sjösättningen.
Jag kommer att skriva här så fort det hänt ngt.
Snacka om att kasta termit i trähus
Åker nog upp till nuevo el stockholmo två veckor efter sjösättningen. Finns det nåt nytt tjusigt på båten i år?
Får man komma upp och hålla herrn sällskap kring sjösättningen möjligen? Har pratat länge om att åka upp och ta ett par bir och snacka skit med Teo, och att samtidigt få träffa dig kring en sådan högtid vore stor bonus Dessutom är du självklart inbjuden på öl också
Jag vill bara varna för att jag ofta är rätt vegetativ av sömnbrist på sjösättningsdagen. I år måste jag dessutom till Gbg två dagar näst vecka. Så det försvinner två kvällar.
Will do!Vad roligt! Hör av dig då!
Du är välkommen! Hör av dig om du får en stund överI år måste jag dessutom till Gbg två dagar näst vecka.
'Vi vill se Jörgen Bänka! Vi vill se Jörgen Bänka! Vi vill se Jörgen Bänka!'
JajaaVadan sömnbristen? Om man är två om det som upptar din tid så kanske det går fortare vilket genererar mer sömntid?
Will do!
Du är välkommen! Hör av dig om du får en stund över
What he said!
Och för övrigt Jörgen, har du varit nere i min vackra stad utan att säga hej? Eller är du på inkommande snart?
Nu har tvådje maj passerat..........................
Bänka!
'Vi vill se Jörgen Bänka! Vi vill se Jörgen Bänka! Vi vill se Jörgen Bänka!'
Tack båda för gästfriheten.
Jag var på ett skeppsteknikseminarie på Svenska Mässan, lubbade dit från morgontåget och hann precis till mitt tåg hem, var lite sugen på att återgår till fernissandet. Så det vart ingen tid
Ledsen för det.
Men nu är båten sjösatt sedan en vecka. Så skönt!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|